امکان گزارش آنلاین تصادفات در بریتانیا

پلیس بریتانیا یک اپلیکیشن جدید ارائه خواهد کرد که گزارش تصادفات را ساده‌تر و دقیق‌تر می‌کند.

موبنا – رانندگان بریتانیایی به زودی به واسطه اپلیکیشن طراحی شده به دست وزارت راه بریتانیا قادر به گزارش آنلاین حوادث و تصادفات خواهد بود.

این موضوع که امروز توسط “جسی نورمن” وزیر راه بریتانیا مطرح شد، به شهروندان امکان می‌دهد تا جزئیات حوادث ترافیکی را در کوتاه‌ترین زمان و با دقت بالا با پلیس به اشتراک بگذارند و در زمان صرفه‌جویی کنند.

رانندگان طبق قانون موظف هستند یک حادثه جدی را از طریق تماس با شماره ۹۹۹ یا با مراجعه به اداره پلیس برای حوادث جزئی گزارش دهند. این کار باید ظرف ۲۴ ساعت انجام شود.

با گزارش حوادث به صورت آنلاین، اعتقاد بر این است که این فرایند جدید باعث می‌شود که کاربران بتوانند گزارش خود در کوتاه‌ترین زمان به اشتراک بگذارند و دیگر نیازی نیست افراد زمان خود را از دست بدهند.

همچنین نیروهای پلیس نیازی به صرف وقت در ضبط جزئیات ندارند (هرچند هنوز هم در دسترس است) و وقت آنها را برای مقابله با مسائل دیگر آزاد می‌کند.

اداره راه علاوه بر ابزارهای گزارش جدید، اپلیکیشن مخصوص پلیس موسوم به “CRASH” ارائه می‌دهد که برای ضبط وقایع در صحنه استفاده می‌شود.

این برنامه زمان لازم برای ورود به جزئیات را کاهش می‌دهد و مکان دقیق حادثه را از طریق سیستم جی‌پی‌اس گوشی‌های هوشمند مشخص می‌کند.

“نورمن” گفت: گزارش حوادث هنوز نیازمند این است که توسط یک راننده به طور شخصی در یک ایستگاه پلیس یا یک افسر پلیس گزارش شود. در صورتی که این موضوع شایسته قرن بیست و یکم نیست و باید برای جمع‌آوری اطلاعات به شیوه‌ای دست پیدا کرد که با آسودگی شهروندان و عدم اتلاف وقت پلیس همراه باشد.

وی افزود: علاوه بر ارتقاء خدمات عمومی، جمع‌آوری مؤثرتر داده‌های تصادفات و حوادث ترافیکی امکان استفاده موثر از این داده‌ها را فراهم می‌کند. با استفاده از این داده‌ها ما قادر خواهیم بود سیاست‌های بهتری اتخاذ کنیم، راهداری‌ها قادر به بهبود طراحی جاده‌ها خواهند بود و پلیس نیز بهتر می‌تواند متقلبین را شناسایی کند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا