نخستین عکس لو رفته از «نوکیا ۱۰» مجهز به ۵ حسگر برای دوربین اصلی (+عکس و فیلم)

در این طرح‌ها اعلام شده است که گوشی هوشمند «نوکیا ۱۰» بر اساس یک مدل مفهومی اولیه در قسمت پشت بدنه خود ۵ لنز مجزا را با فواصل کانونی متفاوت شامل می شود.

موبنا – یکی از عجیب‌ترین گوشی‌های هوشمندی که هم اکنون در دست ساخت است «نوکیا ۱۰» نام دارد که منابع آگاه می‌گویند شرکت فنلاندی «اچ‌ام‌دی گلوبال» آن را به گونه‌ای تکمیل می‌کند که تاکنون هیچ گوشی هوشمندی چنین تجهیزاتی را نداشته است.

اگرچه تا امروز شایعات مختلف در مورد این گوشی هوشمند منتشر شده بود، منابع آگاه امروز نخستین تصویر اولیه لو رفته از این محصول را منتشر کردند تا مشخص شود که این پنج حسگر دوربین دیجیتالی چگونه در پشت بدنه دستگاه مذکور جاسازی شده‌اند.

این تصویر را یک منبع آگاه چینی تامین کننده قطعات مورد نیاز «اچ‌ام‌دی گلوبال» منتشر کرده است و در قسمت بالای آن تاریخ ۲۰۱۸ درج شده است که نشان دهنده به‌روز بودن عکس مذکور است و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که هم اکنون «نوکیا ۱۰» با چنین مشخصه‌ای در دست ساخت است.

نخستین عکس لو رفته از «نوکیا ۱۰» مجهز به ۵ حسگر برای دوربین اصلی (+عکس و فیلم)

همان طور که در عکس‌های منتشر شده دیده می‌شود، این وشی هوشمند تراشه پرقدرت «اسنپدراگون ۸۴۵» را در خود جا داده است و به همین خاطر می‌توان آن را به عنوان یکی از قدرتمندترین پرچمداران جهانی معرفی کرد. شرکت «اچ‌ام‌دی گلوبال» برای آنکه بار دیگر برند نوکیا را به بازار جهانی برگرداند، آخرین پرچمدار خود را با این دوربین عجیب و پیشرفته مجهز به پنج حسگر مجزا تکمیل می‌کند.

کارشناسان و منابع آگاه گمانه‌زنی‌های مختلف در این زمینه انجام دادند و پیش‌بینی‌هایی در مورد قیمت این محصول کرده‌اند. منبع آگاهی که هم اکنون این اطلاعات را منتشر کرده است از تمامی فعالیت‌های داخلی شرکت نوکیا مطلع است و به همین خاطر می‌توان به گزارش‌های او اطمینان کرد. این طور که گفته می‌شود، لنز در نظر گرفته شده برای پنج حسگر دوربین دیجیتالی اصلی این گوشی هوشمند از نوع «زایس» است که از آن می‌توان به عنوان بهترین راهکار تصویری‌برداری موبایلی یاد کرد.

نخستین عکس لو رفته از «نوکیا ۱۰» مجهز به ۵ حسگر برای دوربین اصلی (+عکس و فیلم)

در این طرح‌ها اعلام شده است که گوشی هوشمند «نوکیا ۱۰» بر اساس یک مدل مفهومی اولیه در قسمت پشت بدنه خود ۵ لنز مجزا را با فواصل کانونی متفاوت شامل می شود. این لنزها در یک صفحه متحرک قرار دارند که به صورت دایره‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و در مرکز آنها یک لنز ثابت مشاهده می‌شود.

در این تصاویر اولیه مشخص شده است که بخش پشت بدنه این گوشی هوشمند لنزها را روی یک ماژول چرخشی قرار گرفتند و نحوه استفاده از آنها به این صورت است که حول یک لنز اصلی می‌چرخند و به عبارت دقیق‌تر، لنزهای متحرک در قسمت فوقانی لنز ثابت قرار دارند.

نخستین عکس لو رفته از «نوکیا ۱۰» مجهز به ۵ حسگر برای دوربین اصلی (+عکس و فیلم)

گوشی هوشمند «نوکیا ۱۰» یک دوربین ثانوی را هم جدا و بالای لنزهای مذکور شامل شده است که به صورت مکمل عمل می‌کند و هنوز به درستی مشخص نیست این دوربین چه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مورد دیگر بخش‌های سخت‌افزاری به کار گرفته شده در «نوکیا ۱۰»، همان طور که پیش‌تر گفته شد این محصول تراشه پرقدرت «اسنپدراگون ۸۴۵» را شامل می‌شود و طراحی نمایشگر آن بر اساس استاندارد ۱۸:۹ است تا یک لبه باریک اطراف نمایشگر را بپوشاند. برخی منابع آگاه می‌گویند شکل ظاهری این محصول شباهت زیادی به «نوکیا ۹»  دارد و در این میان گفته شده است که پشت بدنه این گوشی هوشمند را یک لایه شیشه سه‌بعدی تشکیل می‌دهد.

نخستین عکس لو رفته از «نوکیا ۱۰» مجهز به ۵ حسگر برای دوربین اصلی (+عکس و فیلم)

نوکیا در جریان انتشار برخی خبرهای اولیه در مورد همکاری مجدد با شرکت تولیدکننده لنزهای «زایس» یک تصویر ویدیویی کوتاه منتشر کرده و در آن توضیح داده است که طی سال جاری میلادی نخستین محصول مشترک از همکاری مجدد آنها وارد بازار می‌شود.

منابع آگاه همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که سپتامبر پیش‌رو در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2018 در شهر برلین آلمان از این گوشی هوشمند رونمایی می‌شود. این مسئله به آن معنی خواهد بود که گوشی یاد شده در مراحل نخست طراحی و توسعه به سر می‌برد و در ماه‌های آتی اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر می‌شود. البته قرار است این ماه در کنگره جهانی تلفن همراه موسوم به MWC 2018 که در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود از محصولی با نام «نوکیا ۷ پلاس» رونمایی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا