کارمندان اپل از هفته آینده به «سفینه فضایی» منتقل می‌شوند (+عکس)

این طور که رسانه‌های خبری اعلام کردند، بخشی از کارمندان شرکت اپل از هفته آینده می‌توانند به این مرکز نقل مکان کنند.

موبنا – «پارک اپل» که دفاتر مرکزی آتی شرکت اپل را شامل می‌شود، در منطقه کوپرتینو در ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. به خاطر شکل ظاهری که برای این مکان در نظر گرفته شده است از آن با نام «سفینه فضایی»  و «کمپوس اپل ۲» یاد می‌کنند. این ساختمان عظم هم اکنون در حال ساخت است و آینده شرکت اپل در آنجا رقم می‌خورد.

این طور که رسانه‌های خبری اعلام کردند، بخشی از کارمندان شرکت اپل از هفته آینده می‌توانند به این مرکز نقل مکان کنند. «کمپوس اپل» در مجموع ۱۲ بخش دارد که هم اکنون ساخت ۵ بخش آن به اتمام رسیده است و مابقی بخش‌ها در دست تکمیل است. یکی از کارمندان خوش‌شانس اپل که به عنوان نخستین نفرات در این مرکز حاضر شد در توئیت خود نوشته است: «روز گذشته در این مکان حاضر شدم. این ساختمان‌ها نوعی کار هنری سورئال هستند که هرگز تجربه حضور در مکان مشابه آنها را نداشتم. هفته آینده کار کردن در کمپوس جدید آغاز می‌شود. “پارک اپل” مکانی است که تاریخ جدید در آن شکل می‌گیرد».

کارمندان اپل از هفته آینده به «سفینه فضایی» منتقل می‌شوند (+عکس)

با این توضیحات اپل از چه تاریخی مابقی کارمندان خود را هم به این سفینه فضایی منتقل می‌کند؟ در مجموع گفته می‌شود که هفت بخش از ساختمان‌های دفتر مرکزی جدید در پارک اپل همچنان در دست تکمیل هستند و پیش‌بینی شده است که در ماه مارس از سال جاری میلادی ساخت آنها به اتمام برسد.

کارمندان اپل از هفته آینده به «سفینه فضایی» منتقل می‌شوند (+عکس)

البته برای آنکه کارمندان از دفتر کنونی به دفاتر مرکزی در ساختمان جدید منتقل شوند می‌بایست مجوزهای قانونی و رسمی صادر شود و با توجه به عدم تکمیل این ساختمان‌ها، هنوز مجوزهای یاد شده صادر نشده است. در این میان تنها چهار یا پنج بخش هم اکنون تکمیل شده است تا کارمندان بتوانند در آنها حضور داشته باشند. اپل برای آنکه بتواند مجوز انتقال کارمندان را از دولت آمریکا دریافت کند می‌بایست این اطمینان را حاصل کند که تمامی کارمندان در مرکز جدید در ایمنی کامل به سر می‌برند و برای آنها امکانات مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

کارمندان اپل از هفته آینده به «سفینه فضایی» منتقل می‌شوند (+عکس)

«آلبرت سالوادور» مدیر اصلی ساخت دفتر مرکزی کوپرتینو در این خصوص توضیح داد: «به عنوان مثال، اگر یک ساختمان یا بخشی از یک ساختمان کامل شده باشد و دیگر بخش‌ها همچنان در دست تکمیل شدن باشد، می‌توانیم با تامین امنیت کارمندان اجازه موقت را صادر کنیم تا کارمندان بتوانند از یک مسیر مجزا و مشخص در این مکان رفت و آمد داشته باشند. در چنین شرایطی من نمی‌توانم مجوز نهایی برای اقامت در این مکان را صادر کنم و این اتفاق زمانی صورت می‌گیرد که فرآیند ساخت قسمت‌های مختلف به اتمام رسیده باشد. باید برای حفظ سلامت کارکنان و دور نگه داشتن آنها از بخش‌های در دست ساخت موانع مناسب پیش‌بینی شود سایت‌هایی که در حال ساخت هستند اجازه ورود کارمندان را ندهند».

کارمندان اپل از هفته آینده به «سفینه فضایی» منتقل می‌شوند (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا