میانگین قیمت هر گوشی هوشمند در سال گذشته: ۳۶۳ دلار

طی یک سال گذشته میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند در بازار جهانی با رشد ۱۰ درصدی به ۳۶۳ دلار رسید و این در حالی بود که میزان فروش گوشی هوشمند در جهان تنها یک درصد افزایش یافت.

موبنا – از زمانی که گوشی‌های هوشمند بدون قرارداد مخابراتی و به صورت آزاد به کاربران جهانی فروخته می‌شود، میانگین قیمت این دستگاه‌ها افزایش یافته است و به خصوص در اروپا و آمریکا هر کاربر می‌بایست برای خرید گوشی هوشمند مورد علاقه خود هزینه بیشتری پرداخت کند. همین روند باعث شد میانگین قیمت پرچمداران در سال گذشته به ۱۰۰۰ دلار برسد و کاربر مجبور شود برای خرید گوشی‌هایی مانند «آیفون ایکس» یا «گلکسی نوت ۸» چنین هزینه‌ای پرداخت کند.

البته در این میان برخی شرکت ها هم حضور داشتند که گوشی‌های هوشمند پرچمدار و پرقدرت را با میانگین قیمت ۴۰۰ دلار روانه بازار کردند و در این میان شرکت‌های چینی سردمدار بودند. ولی باید توجه داشت هرگز در تاریخ حضور گوشی‌های هوشمند، قیمت دستگاه به اندازه سال ۲۰۱۷ افزایش نیافت و سال گذشته گران‌ترین سال برای فروش گوشی‌های هوشمند بود.

مرکز تقیقاتی GfK در این زمینه یک مطالعه گسترده انجام داد و در پایان به این نتیجه رسید سال ۲۰۱۷ میلادی که به تازگی به پایان رسیده است رکوردار میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در تاریخ بوده است. طی یک سال گذشته میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند در بازار جهانی با رشد ۱۰ درصدی به ۳۶۳ دلار رسید و این در حالی بود که میزان فروش گوشی هوشمند در جهان تنها یک درصد افزایش یافت.

افزایش میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند طی سال ۲۰۱۷ میلادی در آمریکای شمالی چندان قابل ملاحظه نود، ولی مناطقی مانند چین و اروپای شرقی بیش از دیگر نقاط جهان این اتفاق را تجربه کردند.

میانگین قیمت هر گوشی هوشمند در سال گذشته: ۳۶۳ دلار

فروش گوشی‌های هوشمند پیشرفته و پرقدرت از سوی سه کمپانی برتر اپل، سامسونگ و ال‌جی به گونه‌ای دنبال شد که میانگین قیمت دستگاه‌های آنها همچنان رو به افزایش است. در حالی که نخستین نمونه از گوشی هوشمند آیفون در زمان ورود به بازار ۵۰۰ دلار قیمت داشت، شرکت اپل هم اکنون هر دستگاه «آیفون ۸» را با حداقل قیمت ۷۰۰ دلار به فروش می‌رساند.

نخستین مدل از گوشی هوشمند «گلکسی اس» سامسونگ هم با قیمت ۵۰۰ دلار وارد بازار شده بود، ولی آخرین مدل این سری از گوشی‌های کره‌ای که با نام «گلکسی اس۸» وارد بازار شد هم اکنون ۷۵۰ دلار قیمت دارد. در این میان برخی گوشی‌های محبوب مانند «آیفون ایکس» و  «گلکسی نوت ۸» هم وجود دارند که با قیمت گران‌تر فروخته می‌شوند و ارزش میانگین قیمت گوشی‌ها را افزایش داده‌اند.

این طور که نتایج حاصل از مطالعات مرکز تحقیقاتی GfK نشان داده است،‌ هر یک از برندهای بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند سال گذشته دستگاه‌های جدید خود را با قیمت بیشتر روانه بازار کردند و پیش‌بینی می‌شود که این روند برای سال جاری هم به همین صورت دنبال شود.

طی سال ۲۰۱۷ میلادی میزان درآمد اروپای غربی از فروش گوشی‌های هوشمند رشد ۵ درصدی را تجربه کرد و در منطقه اروپای مرکزی و شرقی فروش گوشی‌ها ۲۶ درصد بیشتر شد. بازارهای نوظهور آمریکا در این سال رشد ۲۴ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند را پیش روی خود دیدند و در مجموع طی سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۷۸.۷ میلیارد دلار گوشی هوشمند توسط کاربران جهانی خریداری شد.

در این سال پرچمدار گوشی‌های ال‌جی با میانگین قیمت ۶۵۰، پرچمدار سامسونگ ۹۳۰ دلار و ‌پرچمدار اپل با میانگین قیمت ۱۰۰۰ دلار وارد بازار شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا