چرا «آیفون ایکس» در آمریکا ۲۵ درصد ارزان‌تر است؟

این مسئله به آن معنی خواهد بود که اگر شما از یک کشور اروپایی به آمریکا بروید و واحد پولی ارزشمندتر را هم در جیب خود داشته باشید، برای خرید یک دستگاه گوشی هوشمند «آیفون ایکس» اپل ۲۸۰ یورو ذخیره می‌کنید.

موبنا – به دنبال تعطیلی چند روزه دولت آمریکا ارزش دلار این کشور به شدت کاهش یافت و «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری این کشور در جریان برگزاری کنفرانس جهانی داووس اعلام کرد که ضعیف شدن ارزش پولی دلار یکی از بهترین اتفاقات برای آنها محسوب می‌شود تا صادرات محصولات آمریکایی افزایش یابد و در مجموع پول بیشتری وارد این کشور شود.

یکی از بهترین مزایای دلار ضعیف‌تر برای صنعت فناوری رقم می‌خورد و همین مسئله باعث شده است تا قیمت گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده با همه جهان تفاوت داشته باشد و کاربران آمریکایی بتوانند این دستگاه‌ها را ارزان‌تر از همه جا خریداری کنند.

گوشی هوشمند «آیفون ایکس» گران‌ترین گوشی هوشمند در بازار آمریکا محسوب می‌شود و یکی از بهترین نمونه‌ها در این زمیه است.

در کشور آمریکا یک دستگاه گوشی هوشمند «آیفون ایکس» با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت به قیمت ۱۰۰۰ دلار فروحته می‌شود و اگر شما ۸ درصد مالیات را هم به آن اضافه کنید، کاربر در نهایت هنگام خرید دستگاه ۱۰۸۰ دلار می‌پردازد.

در منطقه اروپا با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، یک کاربر مجبور است برای خرید همین دستگاه ۱۱۵۰ یورو پرداخت کند که این رقم معادل ۱۳۰۰ دلار محاسبه می‌شود.

باید توجه داشت که اگر ارزش پولی دلار با یورو یکسان بود، در هر دو منطقه کاربران می‌توانستند این گوشی هوشمند را با قیمت مشابه خریداری کنند. چند سال قبل که این دو واحد پولی به صورت یکسان معامله می‌شدند چنین اتفاقی وجود داشت. ولی با شرایط کنونی که دلار ضعیف‌تر شده است، هر دستگاه «آیفون ایکس» در آمریکا ۲۵ درصد ارزان‌تر از اروپا فروخته می‌شود.

چرا «آیفون ایکس» در آمریکا ۲۵ درصد ارزان‌تر است؟

 در اینجا می‌توانید یک محاسبه ساده برای این تفاوت قیمت را مشاهده کنید:

  • قیمت «آیفون ایکس» به دلار آمریکا تبدیل شده به واحد پولی یورو: ۸۷۰ یورو

این مسئله به آن معنی خواهد بود که اگر شما از یک کشور اروپایی به آمریکا بروید و واحد پولی ارزشمندتر را هم در جیب خود داشته باشید، برای خرید یک دستگاه گوشی هوشمند «آیفون ایکس» اپل ۲۸۰ یورو ذخیره می‌کنید. البته این رقم نیمی از هزینه بلیت برای سفر از اروپا به آمریکا محسوب می‌شود.

در این میان اگر گوشی هوشمند مذکور را از یک مرکز آزاد مالیاتی آمریکا مانند فرودگاه خریداری کنید، تفاوت قیمت آن بین اروپا و آمریکا ۳۶۰ یورو خواهد بود. این مسئله به آن معنی است که گوشی هوشمند یاد شده را می توانید ۳۰ درصد ارزان‌تر بخرید.

بنابراین اگر تصمیم به خرید یک دستگاه گوشی هوشمند «آیفون ایکس» دارید یا می‌خواهید یکی دیگر از گوشی‌های گران را در اروپا خریداری کنید، بهتر است دوستی که در آمریکا حضور دارد این خرید را برای شما انجام دهد و گوشی را به دست شما برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا