«گلکسی اس۸» در مقابل «گلکسی اس۹»: همه تفاوت‌های پیش‌بینی شده!

کارشناسان تصمیم گرفتند مقایسه دقیق و جزء به جزء بین این دو گوشی هوشمند انجام دهند تا مهم‌ترین تفاوت‌های میان «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۹» مشخص شود.

موبنا – این روزها شایعات فراوان در مورد پرچمدار بعدی گوشی‌های سامسونگ منتشر می‌شود و منابع آگاه با اخباری که منتشر کرده‌اند، باعث شدند تا از هم اکنون یک نمای کلی از شکل ظاهری، قابلیت‌های داخلی، کیفیت دوربین، محل استقرار حسگر اثر انگشت و … در «گلکسی اس۹» داشته باشیم.

پیش از این تصور می‌شد که این گوشی هوشمند با شکل ظاهری شبیه به مدل کنونی وارد بازار شود و در مقایسه با «گلکسی اس۸» که سامسونگ همراه با آن نمایشگر «اینفینیتی دیسپلی» را معرفی کرد، تفاوت چندانی نداشته باشد. ولی اخبار جدید نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند از نظر ظاهری هم تفاوت‌هایی را در خود جا داده است.

به همین دلیل کارشناسان تصمیم گرفتند مقایسه دقیق و جزء به جزء بین این دو گوشی هوشمند انجام دهند تا مهم‌ترین تفاوت‌های میان «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۹» مشخص شود. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، حدود یک ماه دیگر در تاریخ ۲۶ فوریه از گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» رونمایی می‌شود و با فاصله زمانی کوتاه فروش جهانی آن آغاز خواهد شد. در اینجا مهم‌ترین تفاوت میان این دو دستگاه آورده شده است.

«گلکسی اس۸» در مقابل «گلکسی اس۹»: همه تفاوت‌های پیش‌بینی شده!

دوربین دیجیتالی متفاوت با همه

حق امتیاز مرموزی که سامسونگ به تازگی به ثبت رساند برای بند جدیدی است که تجربه متفاوت بین «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۹» را رقم می‌زند. اخبار منتشر شده از سوی منابع آگاه نشان می دهد که در این گوشی هوشمند جدید یک حسگر دوربین دیجیتالی ۱۲ مگاپیکسلی «فوق پرسرعت» در اختیار داریم که دیافراگم f/1.5 و f/2.4 را شامل می شود. این حسگر جدید به گونه‌ای طراحی شده است که عکس‌ها در فضاهایی که نور کمی دارند با بهترین کیفیت تهیه می‌شوند و امکانات بیشتری برای گرفتن عکس‌های پورتره ایجاد شده است.

قابلیت هوشمند برای کند کردن بسیار زیاد سرعت تصاویر ویدیویی از دیگر امکانات دوربین دیجیتالی اس۹ است و سیستم تعریف شده در آن به گونه‌ای است که کاربر می‌تواند با سرعت ۱۰۰۰ فریم در ثانیه تصاویر ویدیویی را کند.

«گلکسی اس۸» در مقابل «گلکسی اس۹»: همه تفاوت‌های پیش‌بینی شده!

خداحافظی با اسکنر اس۸

مهم‌ترین تفاوت در بخش طراحی میان دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی اس۹» سامسونگ  حذف حسگر اثر انگشت است. بر اساس تصاویر و اطلاعات منتشر شده و همچنین مبتنی بر مشخصات گوشی هوشمند «گلکسی آ۸» که این هفته وارد بازار شد، پیش‌بینی می‌شود که حسگر اثر انگشت در گوشی هوشمند اس۹ سامسونگ در زیر لنز دوربین در قسمت میانی پشت دستگاه کار گذاشته شده باشد. حسگر اثر انگشت گوشی هوشمند اس۹ در یک شرکت تایوانی به نام «آئگیس تکنولوژی» ساخته شده است که گفته می‌شود همین شرکت وظیفه ساخت حسگر اثر انگشت «گلکسی آ۸» را هم برعهده گرفته است.

با توجه به تحلیل‌های صورت گرفته روی گوشی هوشمند «گلکسی آ۸» که هم اکنون در بازار موجود است، شرکت سامسونگ همچنان معتقد است که می‌بایست حسگر اثر انگشت را در نسل جدید گوشی‌های خود حفظ کند و تنها نکته اصلی این است که جهت حسگر را ۹۰ درجه چرخانده و آن را زیر دوربین قرار داده است. بنابراین شما برای باز کردن قفل گوشی با آن مشکل کمتری خواهید داشت.

«گلکسی اس۸» در مقابل «گلکسی اس۹»: همه تفاوت‌های پیش‌بینی شده!

سریع و سریع‌تر

مدل جدید سری گوشی‌های «گلکسی اس» سامسونگ سریع‌ترین تراشه این شرکت را شامل می‌شود. سامسونگ اواخر سال گذشته اعلام کرد تولید انبوه نسل دوم تراشه‌های ۱۰ متری را آغاز کرده است و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مدل جدید پرچمدار گوشی‌های این شرکت کره‌ای تراشه ۷ یا ۸ نانومتری را شامل نمی‌شود.

علاوه بر این، هر دو تراشه «اکسینوس ۹۸۱۰» و «اسنپدراگون ۸۴۵» که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته‌ شده‌اند با تراشه ۱۰ نانومتری ساخته شده‌اند. این مسئله به آن معنی خواهد بود که گوشی‌های جدید نسبت به مدل کنونی اندکی سریع‌تر عمل می‌کنند و البته بین هر دو آنها تفاوت‌هایی وجود دارد.

تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ نسبت به مدل کنونی ۳۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند و کوالکام قابلیت‌های گرافیکی و ویدیویی در آن را ارتقا داده است تا با بازی‌های ویدیویی و سیستم‌های واقعیت مجازی سازگاری بیشتری پیدا کند. این تراشه قابلیت پخش تصاویر در نمایشگر ۴ هزار پیکسلی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد.

«گلکسی اس۸» در مقابل «گلکسی اس۹»: همه تفاوت‌های پیش‌بینی شده!

فضای داخلی بیشتر

سامسونگ سیستم داخلی گوشی هوشمند اس۹ خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که بخش‌ها و بوردهای مختلف فشرده‌تر از قبل در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا فضای کمتری را اشغال کنند که از این نظر می‌توان این اتفاق را مشابه «آیفون ایکس» اپل دانست. این اتفاق باعث شده است فضای بیشتری به باتری اختصاص داده شود و شرکت سامسونگ از یک باتری شبیه به حرف انگلیسی L در گوشی جدید استفاده کند.

با بدنه باریک، قابلیت‌های داخلی پنل لمسی، مادربرد کوچک‌تر و حسگرهای دوربین باریک‌تر، پیش‌بینی می‌شود سامسونگ در قسمت داخلی گوشی هوشمند اس۹ فضای بیشتری در اختیار داشته باشد و باتری بزرگتری را در آن به کار گیرد. شایعاتی که تاکنون منتشر شده است نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپری دارد که نسبت به مدل اس۸ پرظرفیت‌تر است.

اسپیکرهای استریو

آخرین تفاوتی که بین این دو گوشی هوشمند می‌توان در نظر گرفت مربوط به اسپیکرهای استریوی «گلکسی اس۹» می‌شود. سامسونگ برای ساخت اسپیکرهای دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» و «گلکسی نوت ۸» با شرکت اِی‌کی‌جی همکاری‌هایی را انجام داد و برای ساخت اسپیکرهای استریوی اس۹ بار دیگر این همکاری تمدید شده است.

این طور که رسانه‌های خبری می‌گویند، اسپیکرهای استریو در این گوشی هوشمند جدید باریک‌تر از مدل قبلی طراحی شده‌اند و بنابراین فضای باریک‌تری از قسمت فوقانی گوشی به آنها اختصاص میابد. بنابراین قسمت بالا و پایین نمایشگر در گوشی هوشمند اس۹ سامسونگ نوار باریک‌تری دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا