ویروس جدیدی که موبایل شما را نابود کند

به موازات پیشرفت تکنولوژی در زمینه طراحی خدمات هرچه متنوع و پیچیده‌تر برای بشر، این پیچیدگی تکنولوژیک همچنین می‌تواند در ایجاد تهدید برای استفاده از خدمات خودش هم به کار گرفته شود.

موبنا – وجود بدافزار برروی هر دستگاه رایانه‌ای ما به هیچ عنوان خوب نیست. این بدافزارها می‌توانند تقریبا هر چیزی را که به اینترنت متصل می‌شود اعم از تلفن، رایانه، تبلت و … را آلوده کند. به عبارتی هکرها در تلاش برای پول در آوردن به طور مستقیم از شما و یا با استفاده از خرابکاری در سیستم‌های شما اقدام می‌کنند.
هکرها می‌توانند با استفاده از سرقت اطلاعات شخصی، تبلیغات بی‌پایان pop ها، استفاده از حملات DDoS، ارسال متون و یا ثبت نام برای خدمات پرداخت این‌کار را انجام دهند اما اکثر آنها نمی‌توانند همه این کارها را به یکباره انجام دهند. بلکه هر کدام از این اتفاقات از طرق مختلفی صورت می‌گیرد.
“بدافزار loapi” اما یک بدافزار خاص است که همه این کارها را انجام می‌دهد. گوشی‌های اندروید را آلوده می‌کند و به نظر بسیار متنوع هم می‌رسد. loapi قادر به سازگار شدن و وفق دادن خود با چندین دستگاه و کاربر است. اما عملکرد اصلی آن استخراج نوع جدیدی از انتشار پول دیجیتال به نام monero است، که معنی کند و کاو حفاری و یا جستجو را می‌دهد.
برای ساخت سکه (بدست آوردن سکه) شما نیاز به مقدار زیادی قدرت محاسباتی دارید. اما بسیار گران است و در دسترس اکثر مردم نیست مگر اینکه در مقیاس بزرگ آن را انجام دهید. بنابراین آنها راهی برای استفاده از مجموعه‌ای از دستگاه‌های افراد را به صورت رایگان پیدا می‌کنند.
Loapi چگونه گوشی شما را نابود می کند؟
این ویروس بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، بسیار خصومت آمیز است که اساسا موجب تخریب تلفن شما از طریق استفاده از آن می‌شود. (در واقع باعث خود تخریبی گوشی می‌شود)؛ پردازنده cpu قدرت بسیار زیادی را نشان می‌دهد، باتری بیش از حد گرم می‌شود و شروع به منسبط شدن (پهن شدن) می‌کند.
باتری‌ها جای زیادی را در تلفن‌ها اشغال نمی‌کند اما انسباط باتری باعث می شود که دیگر در قاب گوشی جا نشود، بنابراین تلفن شما شروع به متورم شدن می‌کند، صفحه نمایش شما شروع به بیرون زدن و انفجار می‌کند و اجزای داخلی تلفن منفجر می شود.
loapi با دانلود برنامه‌های شخصی ثالث به تلفن شما می‌رسد! به همین دلیل است که ما همیشه می‌گوییم فقط نرم‌افزارها و برنامه‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های رسمی مثل google play و itunes تهیه و دانلود کنید. این ساده‌ترین راه برای حفاظت از خود است، البته هرچند که این امر اثبات نشده است.
شما ممکن است که فکر کنید در فروشگاه google play در برابر ابزارهای تبلیغاتی مضر محافظت شده است اما همیشه اینطور نیست. google هر چقدر که تلاش می‌کند نمی‌تواند ادعا کند که ابزارهای تبلیغاتی بیگانه مضر را از دروازه‌های خود دور نگه دارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا