ورود به بانکداری باز فرصت جدید برای بانک ها

مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی گفت: ورود به بانکداری باز یک فرصت برای بانک‌ها است نه تهدید، بنابراین باید در اولویت بانک ها قرار گیرد.

موبنا – نیما امیر شکاری در پنل بانکداری باز با بیان اینکه نظام پیچیده در سیستم بانکی کشور موجب شده تا هر اقدامی از نهادهای ناظر بالا از جمله بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شود و سپس بانک ها آن را اجرا کنند، گفت:‌ در ایران بهترین و سریع ترین راه این است که به صورت یک دفعه استانداردها به بانک‌ها ابلاغ و بانک ها نیز ساختار خود را بر آن اساس آماده کنند.
وی با بیان اینکه، بانک ها در این راستا باید از مشاوران متخصص در این حوزه استفاده کنندو در راستای استانداردها به حرک خود ادامه دهند، اظهار داشت:‌ با اعلام این استانداردها ازسو ی بانک مرکزی موافق هستم و باید بدانیم که تنها راه رسیدن به فضای آینده و ماندن در نسل بعدی صنعت بانکداری، اجرای بانکداری باز است.
مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی گفت: ورود به بانکداری باز یک فرصت برای بانک‌ها است نه تهدید، بنابراین باید برای ماندن در تجارت این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهند.
امیرشکاری با اشاره به اینکه بانک ها می توانند این استانداردها را رعایت کنند ولی در این ۴۰ سال اخیر بانک‌های ما ارتباط کمتری با دنیا داشته ‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر بانک ها از امکانات بیشتر و مشاوران متخصص تری برخوردار هستند و وقت آن شده که یاد بگیریم هزینه‌های لازم برای آموزش و به روز شدن بانک‌ها را پرداخت کنیم.
وی در پایان گفت:‌باید بانک ها خود را با این روند تطبیق داده و در این راستا از تجربیات و مشاوران متخصص استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا