باید به استقبال بلاک چین برویم

مدیر عامل شاپرک اعلام کرد: اگر سوار موج بلاک چین و ارزهای الکترونیک نشویم، غرق می شویم و از دنیا عقب خواهیم افتاد.

موبنا – محسن قادری در کارگروه بررسی ارز رمزها در هفتمین همایش نظام‌های پرداخت و بانکداری الکترونیکی اظهارداشت: در حال حاضر موضوع بلاک چین در حال تغییر دادن کل پارادایم سیتمی در دنیا است و ما در ایران نیز باید با این موضوع به صورت صحیح و دقیق مورد بررسی قرار دهیم تا با تحولات تاثیر گذار جهان همراه شویم.

به استقبال تغییرات برویم

مدیر عامل شاپرک در ادامه گفت: تمرکز ما در ایران باید روی تغییرات باشد و با نگاه باز به استقبال اینگونه تغییرات برویم. قادری در ادامه این نشست با بیان یک آمار اعلام کرد: در ۶۱ کشور دنیا، نزدیک به ۵۷ درصد این گونه کشورها قوانین نحوه برخورد با بلاک چین را نوشته اند اما اجرا نکرده اند و ۳ درصد حاکمیت های نیز با آن مخالفت کرده اند و در عین حال ۱۴ درصد اینگونه کشورها اعلام کرده اند که مساله ارزهای الکترونیک را پذیرفته اند.

ریسک ارزهای الکترونیک

نوشته های مشابه

وی با بیان اینکه باید با این موج همراه شویم، افزود: در حال حاضر همه در ایران به خاطر ریسک بالای ارزهای الکترونیک با بی اعتمادی به آن نگاه می کنند و برای همه این رویداد همانند اتاق تاریکی است که هیچ چیز در آن مشخص نیست.

تعریف یک پروژه

مدیر عامل شاپرک افزود: در دنیا استفاده از بیت کوین و اساسا ارزهای الکترونیک در حال گسترش و پیشروی است و می بایست با تحلیل های همه جانبه و تعریف یک پروژه با مشارکت دولت، مجلس، صنایع، اقتصاددانان و … نسبت به روشن شدن تکلیف این مسئله اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا