معاون بانک مرکزی: فین‌تک‌ها متوقف نمی‌شوند

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: در دنیای فعلی فناوری نوین به شدت با یکدیگر مرتبط بوده و بی توجهی به آنها هرج و مرج ایجاد می کند.

موبنا – ناصر حکیمی در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با تاکید بر اینکه جلب مشارکت های کسانی که می شناختیم بحث جدیدی است، گفت:‌ در دنیای فعلی انواع فناوری مختلف ایجاد شده که به شدت با یکدیگر در ارتباط هستند.
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه اگر بخواهیم سرمایه گذار با روش های سنتی به کار خود ادامه دهد، به اتلاف وقت دامن زده ایم، افزود: اگر مسیر تعالی فناوری های نوین را پیگیری نکنیم هرج و مرج رخ خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه مسیر آغاز شده در پرداخت یار، تجمیع کننده و متمرکز کننده باید ادامه یابد، تصریح کرد: در رابطه با فناوری های جدید اکوسیستم ایجاد شده و ما در پدیده های فین تک متوقف نخواهیم شد، بلکه ادامه مسیر میان بخشی خواهد شد.
حکیمی با اشاره به چالش های پیش روی بانکداری نوین گفت: تمرکز عمده روی سامانه ها و خدمات پرداخت، تمرکز روی دسترسی پذیری به جای محصولات جدید و عدم معرفی محصولات ترکیبی از مهمترین چالش های این حوزه است.
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه باید راهکارهای رفع چالش های مذکور مد نظر قرار بگیرد، افزود: رسمی شدن فرایند بانکداری باز، رسمی شدن امکان برون سپاری فعالیت های بازار پول اعم از پرداخت و انتقالات، اطلاعات به داده های بانکی و تطبیق گزارش دهی باید در راستای کار قرار بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا