راه اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه تا المپیک تابستانی در توکیو

شبکه های نسل پنجم تلفن همراه قرار است با سرعتی بیش از حد تصور قبلی راه اندازی شود و توکیو در سال ۲۰۲۰ به یکی از اولین شهرهای تحت پوشش این شبکه مبدل می شود.

موبنا – نوکیا با همکاری شرکت مخابراتی ژاپنی ان تی تی دوکومو قصد دارد تا دو سال دیگر یعنی زمان برگزاری بازی های المپیک تابستانی توکیو شبکه های نسل پنجم تلفن همراه را راه اندازی کند.
نوکیا تجهیزات مخابراتی طرف ژاپنی را تامین خواهد کرد. قرارداد دوطرف به این منظور در دسامبر سال گذشته نهایی شده بود. پس از راه اندازی شبکه یادشده در توکیو، دیگر شهرهای ژاپن نیز به تدریج تحت پوشش شبکه نسل پنجم تلفن همراه قرار می گیرد. البته این فرایند به چندسالی زمان نیاز خواهد داشت.
سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق شبکه های نسل پنجم تلفن همراه به ۱۰ گیگابیت در ثانیه می رسد و بنابراین این شبکه ها نسبت به شبکه های نسل چهارم با سرعت بارگذاری اطلاعات ۱۰۰ مگابیت در ثانیه بسیار سریع تر هستند. گفتنی است سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق شبکه های نسل سوم تلفن همراه در بهترین حالت حدود ۳۸۴ کیلوبیت در ثانیه است.
نوکیا پیش از این در زمینه تامین تجهیزات مخابراتی مورد نیاز طرف ژاپنی برای راه اندازی شبکه های نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیز با آن همکاری کرده بود. راه اندازی شبکه های مخابراتی نسل پنجم ارائه خدماتی همچون حمل و نقل با استفاده از خودروهای خودران، ایجاد خانه های هوشمند و ارتقای خدمات فناوری اطلاعات در حوزه کسب و کار را نیز تسهیل می کند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا