واتس‌اپ اخبار جعلی را تشخیص می‌دهد

هر زمان که این سیستم تشخیص دهد که یک پیام چندین بار ارسال شده است، به صورت خودکار تحلیل‌های لازم را روی آن انجام می‌دهد و به کاربری که قصد دارد این پیام را دریافت کند هشدار می‌دهد که احتمالا محتوای آن هرزنامه باشد.

موبنا – ابزار ارتباطی واتس‌اپ گام‌های لازم را برمی‌دارد تا جلوی انتشار اخبار جعلی و دروغین را بگیرد و اجازه انتشار آنها را روی این پلتفرم ندهد که البته گفته شده است آخرین نسخه آن قرار است ابزارهای ویژه برای جلوگیری از انتشار هرزنامه‌ها را شامل شود.

واتس‌اپ اخبار جعلی را تشخیص می‌دهد

گزارش‌های رسیده در مورد سیستم جدید اطلاع‌رسانی در واتس‌اپ حاکی از آن است که کاربران نسخه جدید این ابزار ارتباطی که این احتمال وجود دارد پیام‌های هرزنامه یا اخبار جعلی را منتشر کنند،‌ پیام آنها از منابع مختلف آنلاین مورد تحلیل قرار می‌گیرد. هر زمان که این سیستم تشخیص دهد که یک پیام چندین بار ارسال شده است، به صورت خودکار تحلیل‌های لازم را روی آن انجام می‌دهد و به کاربری که قصد دارد این پیام را دریافت کند هشدار می‌دهد که احتمالا محتوای آن هرزنامه باشد.

با توجه به اینکه انتشار اخبار دروغین و جعلی در شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی بسیار گسترش یافته است، واتس‌اپ تصمیم گرفته است با عرضه این سیستم خودکار جلوی فعالیت آنها را بگیرد. واتس‌اپ طی چند سال گذشته با مشکل عدیده انتشار هرزنامه‌ها و اخبار دروغین مواجه شده است و در چندین مورد پرونده‌های قضایی نیز در مورد آن تشکیل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا