ایتالیا کند شدن تعمدی گوشی‌های قدیمی سامسونگ را بررسی می‌کند

سامسونگ طی چند هفته گذشته مورد این اتهام قرار گرفت و در کشور ایتالیا پرونده‌هایی در مورد کاهش سرعت گوشی‌های سامسونگ باز شد.

موبنا – شرکت سامسونگ هر گونه ادعا مبنی بر کند کردن تعمدی گوشی‌های قدیمی خود را تکذیب کرد و توضیح داد هرگز دست به چنین اقدامی نزده است.

در پی بروز اتفاقات مشابه برای اپل، این شرکت کره‌ای طی چند هفته گذشته مورد این اتهام قرار گرفت و در کشور ایتالیا پرونده‌هایی در مورد کاهش سرعت گوشی‌های سامسونگ باز شد.

با این اتفاقات شرکت مذکور در آخرین بیانیه خود توضیح داد: «سامسونگ هیچ به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای کاهش سرعت و قابلیت‌های محصولات خود پس از گذشت چند سال اعمال نکرده است. ما به صورت گسترده با مقامات و سازمان‌های مسئول ایتالیا در حوزه رقابت بازار همکاری می‌کنیم و بررسی‌های لازم را در این کشور انجام می‌دهیم تا شفاف‌سازی کنیم».

ایتالیا کند شدن تعمدی گوشی‌های قدیمی سامسونگ را بررسی می‌کند

شرکت اپل که این روزها بزرگترین متهم برای کاهش تعمدی سرعت گوشی های قدیمی خود محسوب می‌شود در کشورهای آمریکا، فرانسه و ایتالیا مورد اتهامات قضایی قرار گرفته است. با این وجود سامسونگ فقط در ایتالیا تحت پیگرد قانونی است تا این ادعا را ثابت کند. هنوز هیچ سند و مدرکی مبنی بر کاهش سرعت گوشی‌های قدیمی سامسونگ پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری به صورت قانونی و قضایی ارایه نشده است.

در مورد گوشی‌های آیفون تراشه دستگاه عامل این اتفاق بوده است که کاهش ظرفیت باتری روی آن اثرگذاشته است تا گوشی قدیمی پس از گذشت چند سال نتواند به خوبی عمل کند. البته شرکت اپل پس از انتشار به‌روزرسانی‌های سیستم عامل موبایلی خود این محدودیت را در آیفون‌های قدیمی اعمال کرده و هم اکنون کاربران خود را مجبور کرده است با پرداخت ۲۹ دلار باتری خود را عوض کنند و مشکل مذکور برای آنها برطرف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا