نسل جدید باتری‌هایی که هرگز آتش نمی‌گیرند

نانو سیم‌هایی از جنس طلا ساخته است که روی آن یک لایه اکسید منیزیوم وجود دارد و در نتیجه آن باتری‌هایی ساخته می‌شوند که هرگز آتش نمی‌گیرند.

موبنا – هر سال که می‌گذرد بخش‌های مختلف گوشی‌های هوشمند توسعه می یابند و با امکانات و قابلیت‌های بیشتر به دست کاربران می‌رسند. ما در هر گوشی هوشمند جدید دوربین بهتر را در اختیار می‌گیریم که می‌تواند در نور کم با کیفیت بالاتر تصویربرداری کند، نمایشگر پرچمداران جدید بزرگتر و باکیفیت‌تر می‌شود و لبه اطراف آن حذف شده است، تراشه اصلی و پرازنده گرافیکی کیفیت بالاتری دارد و قابلیت ضدآب بودن گوشی هم ارتقا میابد. با این وجود باید گفت در طول این سال‌ها باتری در گوشی‌های هوشمند پیشرفت چندانی نکرده است و ارتقا زیادی برای آن در نظر گرفته نشده است.

در این میان برخی شرکت‌ها تلاش خود را برای ساخت گوشی‌های هوشمند باریک‌تر متوقف کرده‌اند و در مقابل سرمایه‌گذاری‌های بیشتر را روی باتری گوشی انجام می‌دهند. راهکارهایی مانند شارژ سریع که در جریان همین تلاش‌ها ارایه شده است کمک‌های فراوان به ما می‌کند و با این وجود باید توجه داشت که قابلیت یاد شده احتمال آتش‌سوزی باتری را هم افزایش می‌دهد.

باتری‌های لیتیوم-یونی انرژی مورد نیاز بیشتر دستگاه‌های امروزی را تامین می‌کنند و مزایای فراوانی را هم به همراه دارند. این باتری‌ها با قیمت ارزان ساخته می‌شوند، ظرفیت نسبتا بالایی دارند و می‌توانند به دفعات شارژ شوند. با این وجود مشکلاتی هم برای این باتری‌ها مشاهده شده است. به عنوان مثال به مرور زمان از ظرفیت این باتری‌های لیتیوم-یونی کاسته می‌شود و نهایتا دو سال عمر می‌کنند. همچنین گفته شد است که شارژ آنها با سرعت بالا می‌تواند دمای باتری را به میزان قابل ملاحظه افزایش دهد. باتری‌های لیتیوم-یونی حرارت و گرما را دوست ندارند و هرچه دما بالاتر رود احتمال تخریب آنها افزایش میابد و در نهایت احتمال آتش‌سوزی این باتری‌ها هم بیشتر می‌شود.

نسل جدید باتری‌هایی که هرگز آتش نمی‌گیرند

ولی باید گفت که کاربران جهانی می‌توانند باتری‌های بهتری را هم در اختیار داشته باشند که ظرفیت بالاتر داشته باشد، به مرور زمان از عمر آن کاسته نشود، امنیت و پایداری آن بیشتر شود، ‌و سریع‌تر شارژ شوند.

کارشناسان موفق به ساخت نانوسیم‌هایی از فلز طلا شده‌اند که مزایای فراوانی را به همراه می‌آورد و امکان شارژ سریع و ذخیره حجم بیشتری از انرژی را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است پیش‌ از این در سپتامبر ۲۰۱۰ گروهی از محققان اعلام کردند باتری جدیدی را با نانوسیم‌های سیلیکونی ساخته‌اند که عمر آن اندکی بیشتر شده بود.

با این وجود به تازگی «میا لی تای» از دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد که یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه باتری‌ها را حل کرده است و نانو سیم‌هایی از جنس طلا ساخته است که روی آن یک لایه اکسید منیزیوم وجود دارد و در نتیجه آن باتری‌هایی ساخته می‌شوند که هرگز آتش نمی‌گیرند. این روش جدید به گونه‌ای ارایاه شده است که باتری‌های ساخته شده مبتنی بر آن می‌توانند بیش از ۱۰۰ هزار بار شارژ شوند و عمر آنها کاسته نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا