App Store به تنهایی یکی از ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا محسوب می‌شود

پیش بینی شده است اپل در هر روز از سال ۲۰۱۸ میلادی به طور میانگین از فروش اپلیکیشن ها ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.

موبنا – «هوراسی دِدیو» از تحلیلگران ارشد مرکز «آسیمکو» گزارشی را منتشر کرده است که جالب به نظر می‌رسد. گزارش جدید بر مبنای این خبر منتشر شده است که گفته می‌شود شرکت اپل بررسی‌های لازم را برای جدا کردن فروشگاه اینترنتی App Store به عنوان یک شرکت مجزا پیش‌ می‌برد و تصمیم دارد این طرح را به اجرا برساند.

آقای هوراسی در گزارش جدید خود اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان فروشگاه اینترنتی App Store در جریان ساخت اپلیکیشن‌های مختلف طی سال ۲۰۱۷ میلادی موفق به کسب درآمد ۲۶.۵ میلیارد دلاری شدند. این رقم تمام درآمدهایی که رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد در سال ۲۰۱۶ به دست آورد هم بیشتر است.

پیش‌بینی شده است که اپل در سال ۲۰۱۸ میلادی روزانه از کاربرانی که سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند و برای آن اپلیکیشن و نرم‌افزارهای کاربردی می‌خرند یا در ابزارهای مختلف مشترک می‌شوند، روزانه به طور میانگین ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. با این رقم می‌توان گفت مجموع درآمدهای فروشگاه اینترنتی App Store در پایان سال جاری میلادی به بیش از ۳۶.۵ میلیارد دلار می‌رسد و این مرکز بیشترین درآمد سالانه خود در تمام این مدت را کسب می‌کند. بر این اساس پیش‌بینی شده است که اگر App Store را به عنوان یک شرکت مجزا در نظر بگیریم می‌توان نام آن را در فهرست ۱۰۰ شرکت جهان در Fortune 100 مشاهده کرد.

App Store به تنهایی یکی از ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا محسوب می‌شود

آقای دِدیو با این اعداد و ارقام پیش‌بینی کرده است که فروش اپل مرتب با سیستم عامل iOS در سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. با این وجود فروشگاه App Store به تنهایی یکی از منابع اصلی درآمد اپل محسوب می‌شود.

طبق اسناد ثبت شده، شرکت اپل در کمتر از ۱۰ سال بیش از ۸۶.۵ میلیارد سود را به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی پرداخت کند. بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد که فروشگاه عرضه کننده این اپلیکیشن‌ها در سال جاری میلادی یکی از پردرآمدترین مراکز در سراسر جهان خواهد بود.

واحد توسعه خدمات اپل به صورت ویژه به اپلیکیشن‌ها متکی است و این طور که آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد این بخش در سال ۲۰۱۷ میلادی درآمدی بالغ بر ۵۷ میلیارد دلار را به دست آورده است. لازم به ذکر است فروشگاه اینترنتی App Store اپل سال ۲۰۰۸ میلادی با ۱۰ هزار اپلیکیشن فعالیت خود را آغاز کرد و آن زمان کاربران از گوشی هوشمند «آیفون ۳جی» استفاده می‌کنند. با این وجود از میانه سال ۲۰۱۱ به بعد حداقل درآمد سالانه این فروشگاه بیش از ۵ میلیارد دلار بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا