انتقاد از اسپیکرهای هوشمندی که به وای فای وصل نمی‌شوند

کاربران اسپیکرهای هوشمند گوگل به تازگی گزارش داده‌اند که اتصال اسپیکرهایشان به مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای فای با مشکل مواجه شده است.

موبنا – گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران حاکی از آن است که اتصال و ارتباط برخی از اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم ماکس با مودم اینترنت بی‌سیم وای فای به مشکل برخورده است و کاربران بسیاری از آنها گزارش داده‌اند تا غول تکنولوژی گوگل هرچه سریع‌تر مشکل مربوطه را حل کند.
اسپیکرهای هوشمند با اتصال به شبکه اینترنت بی‌سیم وای فای به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند و با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.
البته این دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند امکانات متعدد دیگری نیز دارند و به طور کلی می‌توان گفت یک گجت خانگی هوشمند به شمار می‌روند که برای کاربران مدرن و طرفداران تکنولوژی، بسیار مفید و کاربردی هستند.
البته گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم ماکس تنها در اتصال به مودم و روترهای وای فای تی پی لینک (۷TP-Link Archer C) با دشواری روبرو شده، به گونه‌ای که هنگام روشن بودن اسپیکر مذکور، اتصال و ارتباط با مودم شبکه اینترنت وای فای خانه یا محل کارشان قطع شده است.
شرکت تی پی لینک مشکل مذکور را بر گردن پروتکل‌های MDNS که وظیفه ارتباط با اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم ماکس را برعهده دارند، انداخته است چراکه به جای اینکه در مدت زمان ۲۰ ثانیه‌ای اطلاعات را رد و بدل کند، گوگل هوم ماکس چند هزار داده را نگه داشته و همه را با هم به روتر وای فای ارسال می‌کند و همین موجب قطعی اتصال آن با روتر می‌شود.
البته با این حال هنوز معلوم نیست چرا تنها روتر Archer C۷ با چنین مشکلی روبرو شده است و بقیه مودم‌ها و روترهای وای فای بدون هیچ مشکلی با اسپیکرهای هوشمند و دستیارهای صوتی گوگل در ارتباط هستند.
متخصصان در وب سایت اندروید پلیس عنوان کرده‌اند آن دسته از کاربرانی که با چنین مشکلی روبرو شده‌اند، می‌توانند با کلیدواژه‌های ۳ GHTبه شرکت گوگل گزارش اعلام خرابی بدهند. این در حالیست که تیم متخصصان گوگل اعلام کرده‌اند که هنوز از سوی کاربران هیچ گزارشی مبنی بر اینکه اتصال اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم ماکس به مودم های اینترنت وای فای قطع می‌شود، دریافت نکرده‌اند.
با همه این تفاسیر، اسپیکرهای هوشمند گوگل (گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس) همچنان از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گجت‌های هوشمند و دستیارهای صوتی در جهان محسوب می‌شود و طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت گوگل اعلام کرد که از اواسط ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ تاکنون، بالغ بر ۶ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند گوگل را به فروش رسانده است.
بنا بر اعلام، خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی به مودم‌های اینترنت وای فای متصل نمی‌شوند، منتشر نشده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا