تولید بخاری از CPU های AMD! (+فیلم)

می دانیم که کارت گرافیک و خصوصا CPU ها در مدل های بالا از گرمای بالایی برخوردار هستند؛ میانگین توان حرارتی CPU های امروزی در کلاس دسکتاپ، بین ۵۰ الی ۲۰۰ وات است.

موبنا – شاید با خود فکر کرده اید که این حرارت که البته گاها به سختی هم دفع می گردد، می تواند کاربردهای خاصی داشته باشد. در سال ۲۰۱۵ چند شرکت هلندی و فرانسوی کنسرسیومی را تشکیل دادند که از حرارت به وجود آمده در پردازنده و کامپیوترهای خانگی یا سرور، برای کاربردهای خاص استفاده نمایند و بدین ترتیب موجبات کاهش هزینه و جلوگیری از گرم شدن زمین را فراهم سازند.
به تازگی باخبر شده ایم که یک شرکت فرانسوی با نام Qarnot نخستین اقدامات خود در این راستا را رونمایی کرده است؛ این شرکت سیستم هایی را طراحی کرده است که با استفاده از CPU های Ryzen و EPYC در کلاس های خانگی و سرور، گرمای تولید شده را برای اهداف خاص مورد استفاده قرار خواهند داد. این شرکت فرانسوی اعلام کرده است که متوسط حرارت تولید شده توسط این پردازنده ها از CPU های Core i7 معمول بیشتر است و این در حالی است که عملکرد به مراتب بالاتری را نیز ارائه می دهند که مهمترین علت آن افزایش تعداد هسته ها است؛ در نتیجه این فرصت مناسبی است که از این محصولات به عنوان سیستم های گرمایشی استفاده شود.
در این طرح گرمایش این سیستم ها برای گرم کردن مواردی از جمله استخرهای خانگی، تامین گرمای بانک ها، گرمای منازل، شرکت ها، ادارات و استدیوها کاربرد خواهد داشت. و اما برای این منظور یک تصمیم جالب توجه اتخاذ شده است؛ این شرکت سرورهایی با نام Q.rad را معرفی کرده است که هر یک دارای ۳ پردازنده ی AMD هستند؛ این سرورها به گونه ای طراحی شده اند که حرارت تولید شده را به محیط تزریق کرده و این کار از طریق یک هیت سینک آلومینیومی بزرگ تقویت می گردد. این سرورهای تولید کننده گرما می توانند به وسیله یک اپلیکیشن موبایل نیز کنترل شده و حرارت خروجی آنها تعیین گردد! سرورهای Q.rad حتی با سیستم رندر از فضای ابری نیز سازگار هستند! در ادامه از شما دعوت می کنیم که برای دریافت اطلاعات بیشتر از این سیستم، ویدئوی زیر را مشاهده نمائید:

 منبع: سخت افزار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا