استفاده همزمان از دستیار هوشمند گوگل و اپل در یک خودرو (+عکس)

امروزه سازندگان خودرو ترجیح می دهند از یکی از دو دستیار هوشمند اندروید اتو یا کار پلی در تولیداتشان استفاده کنند. اما در نمایشگاه اتومبیل دیترویت خودرویی مجهز به هر دو محصول عرضه شده است.

موبنا – ۲۰۱۹ Ram ۱۵۰۰ یک خودروی بزرگ و جادار و مستحکم است. اما آنچه آن را از محصولات رقیب متمایز می کند یک نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی است که بخش زیادی از داشبورد را به خود اختصاص داده و در آن واحد از Apple CarPlay و Android Autoپشتیبانی می کند.

سرنشینان این خودرو با استفاده از امکانات این نمایشگر می توانند برای مدیریت تماس ها و پیام های آیفون و گوشی های اندرویدی، پخش موسیقی و کتاب های صوتی، نقشه خوانی و مسیریابی و غیره اقدام کنند.

این خودرو که توسط شرکت فیات تولید شده مجهز به نسل چهارم نرم افزار تفریحی اختصاصی فیات موسوم به یوکانکت است که می توان از آن برای دسترسی سریع به رادیوهای ماهواره ای، کنترل دقیق دمای هر یک از صندلی ها، تسهیل ناوبری و مسیریابی و غیره استفاده کرد.

نمایشگر ۱۲ اینچی این خودرو به گونه ای طراحی شده که می توان آن را به دو بخش برای اجرای دو برنامه جداگانه تقسیم کرد و به عنوان مثال در حالی که در نیمی از نمایشگر اطلاعات مربوط به مسیریابی در دسترس قرار می گیرد، در نیمی دیگر می توان یک فایل چندرسانه ای را مشاهده کرد.

پشتیبانی همزمان از اپل و گوگل باعث می شود کاربران بتوانند کیفیت برخی خدمات و سرویس های این دو شرکت و از جمله نرم افزار نقشه آنها را با یکدیگر مقایسه کنند. در این خودرو صفحه شارژ بی سیم و سیستم صوتی ۹۰۰ واتی Harman Kardon با ۱۹ بلندگو نیز تعبیه شده است.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا