آیفون ۷ پلاس؛ جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های چین

آیفون ۷ پلاس در رتبه دوم فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار چین جای گرفته است.

موبنا – شرکت آمریکایی اپل که در بازار تکنولوژی چین فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده است؛ هم‌اکنون گزارش و آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت، حاکی از آن است که گوشی آیفون ۷ پلاس در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار چین، با اکتساب ۲.۸ درصد از سهم بازار این کشور، در رتبه دوم جای گرفته است. نسخه کوچکتر این گوشی نیز یعنی آیفون ۷ در جایگاه پنجم فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند چین قرار گرفته است.

این در حالیست که این دو گوشی، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، تنها گوشی‌های خارجی ۱۰ گوشی پرفروش در بازار چین هستند و سایر گوشی‌های موجود در این فهرست، همگی چینی‌اند.

گوشی هوشمند اوپو (Oppo) چینی که در اصل یک کپی بسیار حرفه‌ای از گوشی هوشمند آیفون به شمار می‌آید، نخستین گوشی پرفروش در بازار چین شناخته شده است و ۳ درصد از سهم بازار این کشور را داراست و از آیفون ۷ پلاس با سهم ۲.۸ درصد از بازار ، سبقت گرفته است. سایر گوشی‌هایی که در این فهرست به چشم می‌خورند، همگی چینی و از برندهای هووآوی، شیائومی و ویوو (Vivo) هستند.

آمار جمع‌آوری شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت، نشان می‌دهد که میزان فروش آیفون ۷ در نیمه دوم سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) تحت تاثیر رونمایی و عرضه مدل‌های جدیدتر آیفون ۸ و آیفون ۱۰ پیشرفت و رشد بیشتری داشته است.

چین بعد از ایالات متحده آمریکا، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی با درآمدی ۱۶.۸ میلیارد دلاری، بزرگترین بازار خرید و فروش گوشی‌های آیفون اپل را تشکیل داد. در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی این رقم به ۸.۸ میلیارد دلار نزول کرد و موجب شد در خرید و فروش گوشی‌های آیفون، اروپا از چین پیش بیفتد. درآمد اپل از بازار چین، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی نیز با اندکی افزایش به ۹.۸ میلیارد دلار رسید.

نیل شاه، یکی از تحلیلگران موسسه کانتر پونت، در این باره خاطرنشان کرد:”به نظر من اپل در سال جاری میلادی سهم کمتری را از فروش گوشی‌های هوشمند آیفون در چین کسب خواهد کرد چراکه قیمت آیفون ۸ و آیفون ۱۰ بسیار بالاتر از استطاعت مصرف‌کنندگان و کاربران چینی است”.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا