گوی کریستالی هوشمند که خاطرات را نمایش می‌دهد

هر محصول ارائه شده در نمایشگاهCES 2018 پیشنهادی مربوط به آینده است. حتی یک گوی برفی ساده! درنمایشگاه CES امسال یک شرکت یک گوی برفی ارائه داده است که قادر به نمایش فیلم و خلق یک دنیای مجازی است.

موبنا – یک پروژه دنیای مجازی با نام “سینما اسنوگلوب” (Cinema Snowglobes) گوی کریستالی مینیاتوری خیره کننده‌ای را عرضه کرده است، که می تواند ویدئوهایی را در صفحه نمایشی با امکان چرخش ۳۶۰ درجه در کف دست نمایش دهد.

برای فعال کردن “دنیای مینیاتوری” در داخل این گوی، فقط کافی است که آن را تکان دهید. درست مانند کاری که با گوی‌های معمولی کلاسیک صورت می گرفت.

اسکات مینمن استاد دانشگاه هنر کالیفرنیا گفت: هر گوی برفی دارای یک ویدئو یا حافظه است که در داخل گوی ذخیره شده است.

شرکت سازنده این گوی‌ها نمونه‌ای از تمامی مدل‌های ساخته شده را در نمایشگاه CES به معرض دید عموم گذاشت. یکی از ویدئوهای نمایشی در این گوی‌ها، سفر مجازی در طول پل “گلدن گیت” (یک پل معلق در سانفرانسیسکو ) و یک نمایش آتش بازی با نمای ۳۶۰ درجه است.
گوی کریستالی هوشمند که خاطرات را نمایش می‌دهد
این گوی برفی به صورت یک قاب عکس دیجیتال نیزعمل می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌های مورد نظر خود را در آن آپلود کنند.

و در نهایت کاربر می‌تواند خاطراتش را با دیگران هم به اشتراک بگذارد.

مینمن ادامه داد: شما می‌توانید از طریق یک پورت USB محتوا را به گوی انتقال دهید. این در حالی است که امکان انتقال اطلاعات در آینده بی‌سیم خواهد بود.

بنابراین کاربر نه تنها قادر خواهد بود تا از یک برنامه دانلود کند، بلکه می‌تواند این اطلاعات را به یک گوی دیگر نیز انتقال دهید.

قرار است تا این گوی‌های هوشمند در وبسایت “کیک استارتر”(Kickstarter) برای جلب سرمایه‌گذار قرار بگیرند و برنامه‌ریزی شده تا مدل‌های ابتدایی این گوی‌ها با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار به فروش برسد.

در نمایشگاه CESهمچنین گوی‌های کریستالی بسیار برزگتر نیز به نمایش گذاشته شد که برای استفاده در فضاهای هنری مناسب هستند.

شرکت سازنده این گوی در وبسایت خود نوشته است: گوی “اسنوگلوب” شبیه گوی‌های برفی قدیمی است که به جز زمان‌هایی که گوی تکان داده می‌شود، آب موجود در آن ساکن است. داخل این گوی دانه‌های برف با زرق و برق در سراسر گوی سقوط می کنند. سپس یک فیلم کوتاه آغاز شده و یک دنیای مجازی در این گوی به نمایش گذاشته می‌شود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا