پرواز سه‌بعدی در سحابی «اوریون» به کمک ناسا (+فیلم)

زمانی که دوربین‌های هوشمند فضایی در این سحابی پرواز می‌کنند، دنباله متقاطع میان نورهای مرئی و نورهای مادون قرمز برای کاربران قابل روئیت می‌شود.

موبنا – ستاره‌شناسان و متحصصان علوم تجسمی در برنامه جهانی ناسا به کمک تلسکوپ‌های فضایی هابل و اسپیتزر موفق به ساخت یک نمای سه‌بعدی از سحابی «اوریون» شدند که می‌توان در آن پرواز کرد و بخش‌های مختلف آن را از نزدیک دید.

این دانشمندان از نورهای مرئی و مادون قرمز و همچنین دو مدل رایانه‌ای پیشرفته استفاده کردند تا امکان این سفر مجازی و سه‌بعدی را فراهم کنند. سازندگان این فضای ویدیویی با انتشار بیانیه‌ای توضیح دادند که امیدوارند سیستمی که طراحی کرده‌اند ایده‌های بهتری را در ساختارهای سه‌بعدی ستاره‌ها و مناطق فضایی در اختیار کاربران بگذارد.

زمانی که دوربین‌های هوشمند فضایی در این سحابی پرواز می‌کنند، دنباله متقاطع میان نورهای مرئی و نورهای مادون قرمز برای کاربران قابل روئیت می‌شود.

این گروه از دانشمندان روی صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام توضیح دادند: «این چشم‌انداز فضایی گازی شکل که بسیار نورانی است و اشعه‌های پرانرژی را در خود جا داده است، بادهای قوی ستاره‌ای را شامل می‌شود که ستاره‌های عظیم و پرحرارت در خوشه مرکزی وزش آنها را باعث می‌شوند. مشاهدات مبتنی بر اشعه مادون قرمز در کل گازها با دمای پایین‌تر را نمایش می‌دهند و همچنین لایه‌های عمیق‌تر سحابی که به خوبی اطراف آن پوشانده شده‌اند در قالب تصاویر قابل روئیت در اختیار مردم قرار می‌گیرند. اشعه‌های مادون قرمز بسیاری از ستاره‌های در حال سوختن را که با نور زیاد امواج طولانی‌تر از خود برجا می‌گذارند را هم نمایان می‌کند».

این پرواز مجازی به کاربران زمینی امکان می‌دهد تا بتوانند جزییات بیشتری را از فضای آسمانی در اختیار داشته باشند. به عنوان مثال شما می‌توانید تجمعات گلدانی‌شکل را در اطراف سحابی مشاهده کنید. این دیسک‌های پیش‌سیاره‌ای در اصل پرچم‌های شناسایی ستاره‌هایی هستند که به تازگی متولد شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا