عجیب‌ترین فناوری‌ها در نمایشگاه CES 2018 (+عکس)

نمایشگاه “لوازم الکترونیک مصرفی” (CES) جایگاهی برای رقابت تولیدکنندگان دستگاه‌هایی عجیب است که ترکیبی ‌از فناوری‌های مد روز همچون واقعیت مجازی(VR) یا دستیارهای صوتی را به نمایش می‌گذارند.

موبنا – به گزارش یاهو، در این مطلب قصد داریم چند مورد از عجیب ترین فناوری های ارائه شده در نمایشگاه CES امسال را به شما معرفی کنیم.

عجیب‌ترین فناوری‌ها در نمایشگاه CES 2018 (+عکس)

عینک‌های هوشمند “وزیکس بلید”

عینک واقعیت افزوده “وزیکس بلید”(Vuzix Blade)، همانند پروژه ناموفق عینک گوگل داده‌های کامپیوتری را به نوعی به چشمان کاربر منتقل می‌کند.وزیکس بلد”( Vuzix Blade)امکان تبادل اطلاعات و سرگرمی از طریق دستیار الکسا آمازون را خواهد داد. اما ایا این محصول به حدی مردم را جذب خواهد کرد که برای خرید آن ۱۰۰۰ دلار پرداخت کنند؟ توسعه دهندگان امیدوارند که در سه ماهه دوم این خبر را بشنوند.

عجیب‌ترین فناوری‌ها در نمایشگاه CES 2018 (+عکس)

روبو مارت”

شرکت استارتاپی “روبومارت”(Robomart) برای معرفی طرح خود مبنی بر یک فروشگاه خودران در یک محدوده ۸۰ مایلی در نمایشگاه CES حضور پیدا کرد.

ایده پشت طراحی این خوردرو ون مانند، این است که فروشگاه مواد عذایی به جلوی خانه شما بیاید. شما می توانید از طریق تلفن همراه میوه‌ها و سبزیجات را سفارش دهید تا به هرجایی که می‌خواهید آنها را بیاورند و شرکت نیز صورتحساب شما را به صورت خودکار صادر می‌کند.

عجیب‌ترین فناوری‌ها در نمایشگاه CES 2018 (+عکس)

مودو”

“مودو”(Moodo) یک شمع معطر هوشمند است. این دستگاه هوشمند پخش کننده رایحه خانگی ۱۸۹  دلاری می‌تواند محل اقامت شما را با ترکیبی از بوی‌های موجود در کپسول‌های عطر پرکند. شما می توانید آن را با یک برنامه گوشی هوشمند یا ‌حتی دستگاه “الکسا”(Alexa) کنترل کنید.

عجیب‌ترین فناوری‌ها در نمایشگاه CES 2018 (+عکس)

ساعت هوشمند ماتریکس پاور

این ساعت هوشمند ردیابی فعالیت حدودا ۲۴۹ دلاری‌ دائما نیاز به شارژ مجدد دارد، که مشکلی نیست زیرا منبع برق آن حرارت بدن شماست. اما لازم است بدانید که ویژگی‌های ‌این ساعت‌های هوشمند در مقایسه با ساعت هوشمند اپل محدود هستند. تکنولوژی شارژ ترموالکتریک “ماتریکس”(Matrix) نیز محدودیت‌های خود را دارد. به عنوان مثال، اگر دمای بیرون ‌بیش از۳۲ درجه سانتی‌گراد باشد، ساعت نمی‌تواند شارژ شود، که این موضوع باعث میشود مناطقی همچون وگاس بازار مناسبی برای این ساعت نباشند.

عجیب‌ترین فناوری‌ها در نمایشگاه CES 2018 (+عکس)

ربات خواب”سام‌نوکس”

اگر در خوابیدن مشکل دارید، یک هفته ‌را درنمایشگاه ۲۰۱۸CES  بگذرانید و سپس خود را ناخودآگاه در خواب می‌بینید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، استارتاپ هلندی “سام‌نوکس”(Somnox) یک درمان متفاوت برای این مشکل در نظر دارد و آن یک بالش هوشمند است که طراحی شده تا از طریق تنظیم تنفس، صداها و در آغوش گرفتن، کاربر را به آرامی به خواب ببرد. این محصول قرار است در ماه سپتامبر با حمایت سایت “ایندی‌گوگو” (Indiegogo)به قیمت ۴۹۹ یوروعرضه شود.

عجیب‌ترین فناوری‌ها در نمایشگاه CES 2018 (+عکس)

مچ‌بند هوشمند”هبیت اویر”

شرکت “هبیت اِویر”(HabitAware)، برای ترک عادات بد فردی مچ‌بند هوشمندی را طراحی کرده است. مچ‌بند “کین”( Keen)، که بین ۱۴۹ تا ۱۷۹ دلار قیمت خواهد داشت، از یک سنسور اندازه گیری مجهز به اینرسی ۹ محور استفاده می‌کند تا پیش‌بینی کند که آیا شما قصد دارید ‌یکی از عادات غیرعادی مانند کشیدن مو، جویدن ناخن، خراشیدن و هر آنچه که می‌خواهید ترک کنید، را انجام دهید. کاربر از قبل این عادات را برای مچ‌بند تعریف می‌کند. هنگامی که مچ‌بند یکی از آن عادات را تشخیص می‌دهد، به طور خودکار می‌لرزد تا شما را از انجام آن کار منع کند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا