اژه‌ای: دولت اینترنت ارزان به مردم بدهد

سخنگوی قوه‌قضائیه با بیان این مطلب که ما دنبال عدم استفاده از فضای مجازی نیستیم و حتی می‌گوییم که اینترنت ارزان به مردم داده شود.

موبنا – محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سؤال که شما سه سال پیش نامه‌ای زده بودید و درخواست کردید با سوء‌استفاده از فضای مجازی برخورد شود؛ اخیراً هم ‌معاون دادستانی کل در برخورد با تخلفات فضای مجازی اظهارات جدی داشتند، برخورد قوه‌قضائیه چطور است؟ گفت: ما دنبال عدم استفاده از فضای مجازی نیستیم و حتی می‌گوییم که اینترنت ارزان به مردم داده شود. وزارت ارتباطات همان سه سال پیش قول‌هایی دادند؛ به نظرم اقدامات انجام شده کافی نبود. هر کسی که بتواند و کاری نکرده باشد، مقصر است؛ از وزارت ارتباطات گرفته تا بقیه. چه در دولت سابق و فعلی افرادی هستند که می‌گویند می‌توان فیلتر نکرد و مدیریت کرد و اگر از لحاظ فنی می‌شده که جلوی این همه فساد گرفته شود، کوتاهی کردند و باید با آنها برخورد کرد. خود شورای عالی امنیت ملی به این نتیجه رسید که باید جلویش را گرفت.
محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون هم گفت: این پرونده مسکوت نیست و کار روی آن در حال انجام است. این پرونده بیش از یک متهم دارد. یکی‌ از متهمان مرتبط با مسائل بانکی بوده است. اخیراً مطابق طلب بانک وجهی ‌در حال انتقال است. نسبت به مسائلی که این پول از کجا آمده و کجا خرج شده‌، بررسی‌ها در حال انجام است. هنوز کیفرخواست این پرونده صادر نشده است. محسنی اژه‌ای در خصوص تعیین مکانی برای اعتراضات گفت: بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است، به نظر می‌رسد، مشکلی نباشد. تعیین ‌مکان به معنای این نیست که کار تمام است. اگر مکانی انتخاب شد و جرم رخ داد چه می‌شود؟ شاید این مسئله در نظم عمومی تأثیر داشته باشد.
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری هم گفت: این فرد آزاد نشده است. تحت نظر است و قرار صادره منفک‌ نشده است. بعضی از اقدامات سندی و امضاها زیرنظر مأموران در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا