طرح جدید آمریکا برای جلوگیری کامل از همکاری با شرکت‌های فناوری چینی

آمریکا معتقد است فناوری‌های تجاری چین ابزاری برای جاسوسی دولت این کشور در سازمان‌های فدرال ایالات متحده محسوب می‌شود.

موبنا – تولیدکنندگان گوشی هوشمند در کشور چین برای آنکه محصولات خود را وارد خاک ایالات متحده کنند موانع بزرگتری را پیش روی خود می‌بینند. پس از آنکه هوآوی نتوانست با شرکت مخابراتی AT&T قرارداد همکاری منعقد کند، خبرهای رسیده نشان می‌دهد یک شرکت چینی دیگر به نام ZTE هم برای عرضه گوشی‌های خود در آمریکا به صورت رسمی و از طریق اپراتورهای این کشور با مشکل مواجه شده است.

یکی از قانونگذاران جمهوری خواه آمریکا در این خصوص اعلام کرد که دولت این کشور در حال تصویب طرحی است که به صورت ویژه به مسئله حضور هوآوی و ZTE در این کشور می‌پردازد. این طرح که روز گذشته به صورت عمومی معرفی شد به گونه‌ای تعریف شده است که دولت فدرال را از همکاری با شرکت های چینی منع می‌کند و به دنبال آن استفاده از تمامی تجهیزات و خدمات ساخته شده در شرکت‌های هوآوی و ZTE به طور کامل ممنوع می‌شود.

طرح جدید آمریکا برای جلوگیری کامل از همکاری با شرکت‌های فناوری چینی

همان طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، این طرح مدت کوتاهی پس از آن مطرح شد که شرکت مخابراتی AT&T به دلیل فشارهای سیاسی از انعقاد قرارداد با هوآوی و عرضه گوشی هوشمند Mate 10 Pro سر باز زد و این خبر مورد توجه همه رسانه‌های جهانی قرار گرفت. «مایک کنوی» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا که این طرح را با دلایل نگرانی از جاسوسی مطرح کرده است، به گزارشی استناد می‌کند که کمیته اطلاعاتی کاخ سفید در سال ۲۰۱۲ میلادی با تاکید بر فعالیت‌های هوآوی و ZTE بر تهدیدهای آنها علیه امنیت ملی آمریکا منتشر کرد.

او گفت:‌ «فناوری‌های تجاری چین ابزاری برای جاسوسی دولت چین در سازمان‌های فدرال ایالات متحده محسوب می‌شود و می‌تواند یک تهدید امنیتی ملی کاملا جدی برای ما باشد. اجازه دادن به هوآوی، ZTE و دیگر شرکت‌های چینی برای ورود به بازار ارتباطات آمریکا چینی‌ها را تشویق می‌کن تا همه جوانب زندگی ما را زیر نظر بگیرند».

اگر این طرح به تصویب برسد، شرکت‌های هوآوی و ZTE باز هم این امکان را در اختیار خواهند داشت تا گوشی‌های هوشمند و خدمات خود را بدون محدودیت در آمریکا عرضه کنند. وی باید توجه داشت که در جریان این فعالیت هر گونه فعالیت تجاری آنها با دولت آمریکا به طور کامل ممنوع می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا