دوربین «گلکسی اس۹» با سرعت ۱۰۰۰ فریم در ثانیه هم تصویربرداری می‌کند

دوربین دیجیتالی نصب شده روی دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» می‌تواند تصاویر ویدیویی با حرکات آهسته ۱۰۰۰ فریم در ثانیه را ضبط کند.

موبنا – یکی از بهترین گوشی‌هایی که به زودی به بازار جهانی معرفی می‌شود «گلکسی اس۹» سامسونگ است و بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از سوی منابع آگاه، شرکت کره‌ای دوربین آن را متفاوت با همه محصولات موجود در بازار ارایه کرده است و برخی قابلیت‌های جالب را برای آن در نظر گرفته است.

در خبرهای منتشر شده آمده است که دوربین دیجیتالی نصب شده روی دو گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» و «گلکسی اس۹ پلاس» می‌تواند تصاویر ویدیویی با حرکات آهسته ۱۰۰۰ فریم در ثانیه را ضبط کند که پیش‌تر مشابه آن را در گوشی هوشمند «ایکسپریا ایکس‌زد پریمیوم» سونی مشاهده کرده بودیم. سامسونگ این قابلیت را با نام «فوق حرکت کند» معرفی می‌کند.

دوربین «گلکسی اس۹» با سرعت ۱۰۰۰ فریم در ثانیه هم تصویربرداری می‌کند

دوربین دیجیتالی اصلی در گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» به گونه‌ای ساخته شده است که برای تصویربرداری با حرکت آهسته می‌تواند زاویه دیافراگم خود را از f/1.5 به f/2.4 تغییر دهد و این اتفاق بسته به سرعت و شرایط تصویربرداری صورت می‌گیرد. تغییر زاویه دیافراگم برای گرفتن تصاویر ویدیویی با فریم‌های بالا  اهمیت بسیار زیادی دارد و با توجه به اینکه شاتر دوربین می‌بایست با سرعت بسیار بالا عمل کند، این مسئله باعث می‌شود که نور کمتری وارد حسگر تصویربرداری شود. با این اتفاق گرفتن حرکات آهسته در محیط‌های تاریک کیفیت بالایی نخواهد داشت و به خصوص زمانی که دوربین گوشی هوشمند می‌خواهد چنین کاری را انجام دهد،‌ کیفیت تصویر به شدت پایین می‌آید.

البته بسیاری از دوربین‌هایی که روی گوشی‌های امروزی نصب می‌شوند قابلیت ضبط حرکات ویدیویی آهسته را برای کاربران فراهم می‌کنند، ولی سرعت آنها بین ۱۲۹ تا ۲۴۰ فریم در ثانیه است و بنابراین نمی‌توان آنها را با دوربین پرچمدار جدید سامسونگ با قابلیت تصویربرداری ۱۰۰۰ فریم در ثانیه مقایسه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا