استارت‌آپی که بزرگترین مشاوره املاک آنلاین در آمریکای لاتین شد (+عکس)

سایت اصلی این استارت‌آپ خدمات خود را به سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی منتشر می‌کند و «ویواریِل» به صورت مستقل برای ۱۱ کشور در منطقه آمریکای لاتین سایت اینترنتی راه‌اندازی کرده است.

موبنا – در حالی که شرکت‌هایی مانند «توریلا» و «زیلو داک ایت» حاکمیت بازار مشاور املاک در ایالات متحده آمریکا را در دست گرفته‌اند، استارت‌آپ «ویواریِل» توانست در فاصله زمانی کوتاه به موفقیت قابل ملاحظه برسد و بازار منطقه آمریکای لاتین را احاطه کند. آمریکای لاتین از جمله مناطقی محسوب می‌شود که پتانسیل فراوان برای رشد بازار املاک دارد و البته بازار تبلیغات آنلاین در آن بسیار رونق گرفته است. این استارت‌آپ در مه ۲۰۰۹ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و با تلاش فراوان موفق شد پایان همان سال تعداد بازدیدهای ماهانه سایت خود را به بیش از ۶۰۰ هزار کاربر برساند.

«برایان ریکوارث» مدیرعامل و «توماس فلوراکس» مدیرعملیاتی استارت‌آپ «ویواریِل» در اصل با همکاری یکدیگر این شرکت را سال ۲۰۰۷ میلادی تاسیس کردند و دفتر آن در شهر بوگوتا در کلمبیا راه‌اندازی شد. این دو فرد نخستین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی زمانی در این شهر یکدیگر را ملاقات کردند که قصد تمدید روادید خود را داشتند. برایان که اصلیت او کالیفرنیایی است پیش از این در یک استارت‌آپ اینترنتی در حوزه مشاور املاک کار می‌کرد و توماس که اصلیت آلمانی دارد سایت‌های مختلفی برا برای استارت‌آپ‌های مختلف در آلمان راه‌اندازی کرده بود.

استارت‌آپی که بزرگترین مشاوره املاک آنلاین در آمریکای لاتین شد (+عکس)

زمانی که از آنها پرسیده شد چرا روی منطقه آمریکای لاتین متمرکز شده‌اند، بنیانگذاران این استارت‌آپ به دو عامل اصلی اشاره کردند: نخستین نرخ رشد استثنایی در این منطقه و دوم اختلاف طبقاتی بین مردم. منطقه آمریکای لاتین بیش از ۱۷۵ میلیون کاربر اینترنتی را در خود جا داده است و تعداد آنها را نرخ رشد ثابت سالانه ۲۰ درصد بیشتر می‌شود. در این میان بازار مشاور املاک نیز در منطقه مذکور رشد بسیار قابل قبولی دارد و در برخی کشورهای این منطقه از جمله برزیل که دفتر اصلی استارت‌آپ هم در آن واقع شده است، این رشد بسیار چشمگیر است.

استارت‌آپی که بزرگترین مشاوره املاک آنلاین در آمریکای لاتین شد (+عکس)

با توجه به ماهیت بازار املاک در آمریکای لاتین و نبود پایگاه داده قابل مقایسه با خدمات چندگانه فهرست املاک (MLS) در آمریکای شمالی، پورتال‌های تعریف شده برای کشورهای آمریکای لاتین بسیار کارآمد بوده‌اند. البته هزینه ارایه خدمات مذکور در این مناطق به مراتب بیشتر است. نکته جالب اینجاست که برخی از بزرگترین سایت‌های اینترنتی فعال در حوزه مشاوره املاک در ایالات متحده آمریکا در خارج از مرزهای این کشور از جمله استرالیا و آلمان مدیریت می‌شوند.

زمانی که در نخستین ماه خدمات این استارت‌آپ راه‌اندازی شد ۱۴ کارمند در شرکت مربوطه مشغول به کار بودند و تبلیغات خانه‌ها و املاک در سایت آنها به صورت رایگان انجام می شد. هم‌اکنون هر ملک برای انتشار تبلیغات خود روی این سایت می‌بایست برای هر ماه ۱۰ دلار پرداخت کند و اگر قرار باشد آگهی آن در دیگر شهرها هم منتشر شود، به این مبلغ هزینه مازاد اضافه می‌شود.

استارت‌آپی که بزرگترین مشاوره املاک آنلاین در آمریکای لاتین شد (+عکس)

سایت اصلی این استارت‌آپ خدمات خود را به سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی منتشر می‌کند و «ویواریِل» به صورت مستقل برای ۱۱ کشور در منطقه آمریکای لاتین سایت اینترنتی راه‌اندازی کرده است و همچنین در نظر دارد ۶ کشور دیگر را هم به لیست خود اضافه کند. به دنبال سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته روی این پلتفرم اینترنتی و استراتژی‌های تعریف شده برای انتشار بهترین نتایج در جریان جست‌وجوی املاک، این شرکت پیش‌بینی کرده است که ماهانه بیش از ۲۰ درصد به تعداد بازدیدکنندگان اینترنتی خود می‌افزاید.

در بین طرح‌های اصلی برای پیشبرد این شرکت برزگ، برخی مشکلات اساسی هم برای ساخت یک برند محلی در منطقه آمریکای لاتین وجود دارد تا آنها بتوانند با پورتال‌های فعال در هر کشور رقابت کنند. به عنوان مثال سایت‌های «زَپ» و «ایمُوِل‌وب» در کشور برزیل در شهرهای اصلی و بزرگ آن بسیار مشهور هستند. استارت‌آپ «ویواریِل» که هم اکنون از آن به عنوان بزرگترین و فعال‌ترین استارت‌آپ در منطقه آمریکای لاتین یاد می‌شود خدمات بهتر و قیمت‌های ارزان‌تر برای انتشار آگهی‌های تبلیغات خانه را منتشر می‌کند و همین مسئله باعث شده است شهرت فراوان پیدا کند.

استارت‌آپی که بزرگترین مشاوره املاک آنلاین در آمریکای لاتین شد (+عکس)

به طور کلی می‌توان «ویواریِل» را بزرگترین استارت‌آپ آمریکای لاتین و بزرگترین پورتال اینترنتی برای خرید، فروش، رهن و اجاره خانه در آمریکای لاتین دانست. خلاصه مشخصات این استارت‌آپ به قرار زیر معرفی شده است:

  • زمینه فعالیت: مشاوره املاک، خدمات اینترنتی
  • تاریخ آغاز به کار: اول آپریل ۲۰۰۹
  • بنیانگذاران: برایان ریکوارث، دیِگو سیمون، توماس فلوراکس
  • حالت عملیاتی: فعال
  • آخرین سرمایه‌گذاری دریافت شده: سری سی
  • تعداد کارمندان: بیشتر از ۵۰۰ نفر
  • تعداد بازدیدهای ماهانه از سایت اینترنتی: ۸.۶۵ میلیون نفر
  • رتبه جهانی سایت: ۱۱۲۸۸

استارت‌آپی که بزرگترین مشاوره املاک آنلاین در آمریکای لاتین شد (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا