عجیب‌ترین فناوری‌های عرضه شده در CES 2018 (+عکس)

در این گزارش فهرست عجیب‌های فناوری‌هایی که در نمایشگاه CES 2018 به نمایش درآمده را برای شما توضیح داده‌ایم تا در جریان آنچه که قرار است سال ۲۰۱۸ پیش روی خود ببینید، قرار بگیرید.

موبنا – بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی جهان موسوم به CES 2018 در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد تا کاربران جهانی با آخرین دستاوردهای این صنعت آشنا شوند. ولی در بین همه محصولات معرفی شده، برخی آنها بسیار عجیب بودند و با کارایی متفاوت مورد توجه همگان قرار گرفتند.

نمایشگاه امسال در ۲۴ بخش مختلف از جمله سرگرمی، اتومبیل، سلامت و تناسب اندام، روبات، ورزش و … برگزار شد و این پنجاه و یکمین دوره نمایشگاه سالانه CES بود. در این نمایشگاه ۱۲۰۰ نفر از شرکت‌های مختلف در ۳۰۰ کنفرانس برگزار شده شرکت کردند و برای مهمانان به سخنرانی پرداختند. همچنین ۳۹۰۰ نفر در غرفه‌های مختلف شرکت‌ها آخرین دستاوردهای فناوری را عرضه کردند و طبق آمار رسمی منتشر شده، در نمایشگاه امسال شرکت‌های فعال در حوزه فناوری از ۱۵۰ کشور مختلف محصولات خود را در CES 2018 به نمایش گذاشتند.

تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه امسال با احتساب روزنامه‌نگاران، کارشناسان و غرفه‌داران نزدیک به ۱۸۵ هزار نفر بود که دوسوم آنها آمریکایی و مابقی ساکن دیگر نقاط جهان بودند. این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۲۴۰ هزار متر مربع در مرکز تجارت جهانی لاس‌وگاس برگزار شد و به دنبال آن عبارت CES 2018 بین روزهای نهم تا دوازدهم ژانویه بیش از ۹۹۸ هزار بار در شبکه اجتماعی توئیتر بازنشر شد.

در این گزارش فهرست عجیب‌های فناوری‌هایی که در نمایشگاه CES 2018 به نمایش درآمده را برای شما توضیح داده‌ایم تا در جریان آنچه که قرار است سال ۲۰۱۸ پیش روی خود ببینید، قرار بگیرید.

 

عجیب‌ترین فناوری‌های عرضه شده در CES 2018 (+عکس)

عینک آفتابی هوشمند «ووزیکس بلِید»

عینک هوشمند گوگل نخستین محصولی بود که در این زمینه توانست مورد توجه قرار بگیرد. در نمایشگاه امسال یک عینک آفتابی هوشمند به نمایش گذاشته شد که قابلیت‌های واقعیت افزوده را در خود جا داده است و پروژکتورهای هوشمند داخلی آن می‌تواند با پردازش داده‌ها، دنیای متفاوتی را پیش روی شما قرار دهد.

این عینک هوشمند قادر است به صورت خودکار تمام اطلاعات محیط پیرامون را محاسبه کند و ابزارهای سرگرمی را هم در اختیار شما قرار دهد. عینک هوشمند آفتابی که ۱۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است دستیار هوشمند صوتی الکسای آمازون را هم شامل می‌شود و از فصل دوم سال جاری میلادی فروش آن آغاز می‌گردد.

 

عجیب‌ترین فناوری‌های عرضه شده در CES 2018 (+عکس)

روبومارت

یکی از استارت‌آپ‌های آمریکایی به جای آنکه در غرفه ویژه خود در نمایشگاه CES 2018 از کارمندانش کمک بگیرد، ‌آخرین دستاورد خود را که روبات هوشمند بود به کار گرفت و با یک تیر دو نشان زد. این روبات هوشمند به گونه‌ای ساخته شده است که شکل ظاهری شبیه به یک وَن کوچک دارد و می‌تواند تمام محصولات مورد نظر شما را به صورت خودکار در محفظه خود جا دهد. به عنوان مثال می‌توانید از این روبات به عنوان یک فروشگاه سیار برای عرضه میوه یا سبزیجات استفاده کنید. در چنین شرایطی روبات نیازی به فروشنده ندارد و به صورت خودکار کالا را در وزن مشخص تحویل مشتری می‌دهد و پول را از آنها دریافت می‌کند.

 

عجیب‌ترین فناوری‌های عرضه شده در CES 2018 (+عکس)

مودو

در نمایشگاه امسال از یک خوشبوکننده خانگی هوشمند به نام «مودو» رونمایی شد که ۱۸۹ دلار قیمت دارد. این ابزار کوچک الکترونیکی در قسمت فوقانی خود چهار بخش مجزا را شامل شده است که هر کدام از آنها می‌توانند یک رایحه به خصوص را در فضا منتشر کنند. هر کدام از این مخزن‌های کوچک برای انتشار رایحه دلپذیر ۲۹ دلار قیمت دارند. این دستگاه هوشمند به یک اپلیکیشن مجهز شده است که روی گوشی شما نصب می‌شود و بر اساس آن مشخص می‌کنید کدام یک از رایحه‌های موجود بیشتر فضا را پر کنند یا اینکه، چگونه تلفیقی از هر چهار رایحه منتشر شود. این دستگاه الکترونیکی دستیار هوشمند صوتی الکسای آمازون را هم در خود جا داده است تا به صورت صوتی فرمان شما را دریافت کند.

 

عجیب‌ترین فناوری‌های عرضه شده در CES 2018 (+عکس)

ماتریکس پاورواچ

این ساعت مچی هوشمند به گونه‌ای ساخته شده است که همه فعالیت‌های بدنی صورت گرفته را ردیابی می‌کند و در سه مدل با قیمت‌های ۱۶۹، ۱۹۹ و ۲۴۹ دلار فروخته می‌شود. منبع انرژی این ساعت مچی هوشمند گرمای بدن است و البته به صورت مجزا می‌توانید آن را به برق هم متصل کنید. البته باید توجه داشته باشید که قابلیت‌های این محصول نسبت به ساعت مچی هوشمند اپل محدودتر است، ولی از این دستگاه به عنوان نخستین ساعت هوشمند جهان یاد می‌شود که انرژی خود را با حرارت بدن تامین می‌کند. فناوری شارژی ترموالکتریک که برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است قابلیت‌های فراوانی دارد.

 

عجیب‌ترین فناوری‌های عرضه شده در CES 2018 (+عکس)

سامناکس اسلیپ روبات

اگر شما جزء‌ آن دسته از افرادی هستید که اختلال خواب دارید، این روبات هوشمند کوچک می‌تواند مزایای فراوانی را به همراه بیاورد. یک استارت‌آپ هلندی به نام سامناکس این روبات ۱.۵ کیلوگرمی را تولید کرده است و از آن به عنوان یک لامپ هوشمند متحرک با بدنه بیرونی پارچه‌ای یاد می‌کند. این روبات قابل برنامه‌ریزی است پس از آنکه عادات شما را برای خوابیدن متوجه شد، می‌تواند برنامه‌های ویژه برای تنفس مناسب، پخش موسیقی متناسب و خواب آرام را برای شما به ارمغان بیاورد. این لامپ متحرک تمامی تاییدیه‌های پزشکی را هم برای ایجاد خواب آرام و منظم دریافت کرده است و سپتامبر پیش رو با قیمت ۴۹۹ دلار وارد بازار می‌شود.

 

عجیب‌ترین فناوری‌های عرضه شده در CES 2018 (+عکس)

هَبیت‌اَور کین

بسیاری از افراد عادات بدی را با خود حمل می‌کنند که از انجام آن ناراضی هستند. «سمیر کومار» مدیرعامل شرکت هبیت‌اَور در نمایشگاه امسال محصولی را معرفی کرد که به شما کمک می‌کند این عادات را ترک کنید. این دستگاه که «کین» نام دارد به فناوری ارتباطی بلوتوث مجهز شده است و با قیمت ۱۴۹ و ۱۷۹ دلار به فروش می‌رسد. این ابزار در اصل یک حسگر هوشمند با ۹ محور داخلی را شامل می‌شود تا عادات و رفتارهای شما را شناسایی کند. کشیدن و چرخاندن مو، خوردن ناخن، خارش پوست یا هر عادت دیگری که افراد دنبال می‌کنند توسط این ابزار الکترونیکی شناسایی می‌شود و سپس برای ترک آنها اقدامات لازم صورت می‌گیرد. این ابزار می‌تواند زمان بروز عادات مذکور توسط افراد را هم شناسایی کند تا هر زمان که دست به انجام این کار زد، جلوی آنها را بگیرد.

 

عجیب‌ترین فناوری‌های عرضه شده در CES 2018 (+عکس)

اومرون فورفیوس

شرکت ژاپنی «اومرون» که سابقه طولانی در زمینه ساخت روبات دارد، آخرین و هوشمند‌ترین روبات خود را در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشت. این روبات به گونه‌ای ساخته شده است که با گرفتن راکت پینگ‌ پنگ در دست خود می‌تواند در مقابل انسان بازی کند. برای این روبات بازوهای هوشمند و چندین دوربین دیجیتالی مجهز به سیستم‌های تحلیلگر حسی در نظر گرفته شده است تا مسیر حرکت توپ را ردیابی کند و هر زمان که دست فرد مقابل حرکت کرد، این اتفاق را در پردازنده مرکزی خود محاسبه کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا