امنیت پیام رسان «بله» تضمین شده است

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: با معرفی پیام رسان « بله» زمینه حمایت این بانک از صاحبان فکر، ایده و نخبگان جوان کشور فراهم شده است.

موبنا – مسعود خاتونی در نشست خبری حمایت از رونق کسب و کارها در فضای مجازی با نمایندگان رسانه های گروهای با اشاره به اینکه امنیت پیام رسان «بله» تضمین شده و و این برنامه خدمات متنوعی در اختیار مشتریان قرار می دهد گفت: تاکنون ۱۳ بانک به این شبکه پیوسته اند، که این استقبال نشان دهند کاربردی بودن این پیام رسان است.
وی اظهار داشت: بانک ملی ایران طی چند سال گذشته و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی سعی کرد تا فضا را برای حضور صاحبان ایده، نو آوران و شرکت های دانش بنیان داخلی فراهم کند و در همین راستا هم سال گذشته نخستین نسخه پیام رسان «بله» ارائه شد.
وی با تاکید بر اینکه امروز پیام رسان بومی و ملی «بله» بدون هیچ گونه تبلیغات و صرفاً با اطلاع رسانی محدود و خودجوش حدود ۶۰۰ هزار کاربر فعال دارد، تصریح کرد: بانک ملی ایران برای متمایز کردن «بله» با دیگر پیام رسان ها، نقش خود را پر رنگ کرده و به عنوان نخستین بانک در دی ماه سال گذشته با بانک مرکزی برای حضور سرویس های بانکی درفضای مجازی وارد مذاکره شد.
خاتونی ادامه داد: بانک ملی ایران با هدف تسهیل شرایط برای کسب و کارهای نوینی که از سرویس های بانکی استفاده می کنند پیام رسانه های بله و بام را معرفی کرده است که با استفاده از این دو پیام رسان، شبکه بانکی بسیار سریع تر و راحت تر می تواند سرویس های خود را به مشتریان ارائه دهد.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران از فراهم سازی بستر ایجاد کانال های اختصاصی برای کسب و کارها بدون دریافت هیچگونه هزینه از سوی این بانک خبر داد و گفت: محدودیت سرویس ها اخلاقی نیست، لذا بنا داریم بدون محدودیت و به صورت کاملا رایگان برای تمامی کسب و کارها کانال اختصاصی راه اندازی کنیم.
وی درباره امنیت شبکه پیام رسان «بله» اظهار داشت: به مردم اطمینان می دهم که هیچ فردی نمی تواند تحت هیچ شرایطی به اطلاعات تبادل شده در این پیام رسان دسترسی داشته باشد و فضای امنیتی این پیام رسان تضمین شده است.
به گفته وی در صورت فراهم نبودن این امنیت های لازم، بانک ملی ایران هیچ گاه سرویس های بانکی خود را بر روی آن ارایه نمی کرد.
خاتونی درباره تعداد کاربران و میزان تراکنش های روزانه انجام شده در پیام رسان بله، افزود: طبق آخرین آمار، روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار کاربر جذب این پیام رسان می شوند و سقف کارت به کارت نیز در آن همان سقف شتابی است.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اضافه کرد: برنامه آتی ما این است که در یک بازه زمانی شش تا نه ماه به میزان ۱۰ درصد از حجم تراکنش های بانک ملی ایران بر روی این پیام رسان استقرار یابد که این امر نیازمند اعتماد مردم، افزایش تعداد کابران و شکل دهی کسب و کارهای جدید در این فضاست.
خاتونی گفت: بانک تجارت آخرین بانکی است که به پیام رسان «بله» پیوسته، در حال حاضر ۱۳ بانک در این پیام رسان حضور دارند.
محمدرضا مختاریان عضو هیات مدیره شرکت داده ورزی سداد نیز در این نشست با تقدیر از حمایت ویژه بانک ملی ایران از نخبگان کشور گفت: امروز بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تراکنش روزانه با حجم حدود ۱۰ میلیارد تومان در پیام رسان «بله» در حال انجام است.
وی افزود: همچنین بانک ملی ایران برای مشتریان ویژه خود خدمتی را قائل شده که افراد می توانند در پیام رسان «بله» و از قسمت ویترین به بخش «بانک آفیسر» مراجعه کرده و بدون مراجعه به شعبه، درخواست های بانکی خود را ثبت و پیگیری کنند. درواقع یک اکوسیستم ارائه سرویس کامل در راستای بهبود کیفیت خدمات دهی فراهم شده است که می تواند موجب تحول نظام بانکی کشور شود.
حسین انصاری مدیر مهندسی تیم بله نیز با تاکید بر ایمن بودن فضای پیام رسان «بله» گفت: ما تا کنون دو تلاش نا موفق در زمینه پیام رسان ها داشتیم که خوشبختانه توانستیم این بار پیام رسان «بله» را با حمایت بانک ملی ایران راه اندازی کنیم.
وی عنوان کرد: رمز نگاری های مختلفی برای این پیام رسان انجام داده و علاوه بر ایجاد لایه های رمزنگاری، از چندین مشاور امنیتی توصیه های لازم را نیز دریافت کردیم و با اطمینان می توان گفت که «بله» از نرم افزار های مشابه دیگر امنیت بیشتری دارد.
انصاری گفت: پیام رسان بله این امکان را فراهم می کند تا افراد بتوانند خودشان سرویس های جدید و ایده های خلاق ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا