بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

سال ۲۰۱۷ پلتفرم موبایل میزبان بازی‌های موفق زیادی بود که در این مقاله قصد داریم ۲۵ بازی برتر اندروید و آیفون در سال ۲۰۱۷ را معرفی کنیم.

موبنا –  سال ۲۰۱۷ نیز به‌اتمام رسید و استودیوهای توسعه‌دهنده زیادی آثار خود را روی پلتفرم موبایل عرضه کردند. همچنین بعضی از کمپانی‌های نام آشنا نیز بازی‌های عرضه شده خود در سالیان گذشته را برای گوشی‌های موبایل نیز در دسترس قرار دادند تا کاربران موبایل بتوانند تجربه‌ای جدید و تازه کسب کنند. سال ۲۰۱۷ سالی خوب و پربار برای پلتفرم موبایل به حساب می‌آید و شاهد رشد بالای بازیکنان و بازی‌ها بودیم. اما نکته اینجا است که تا چه اندازه آثار عرضه شده روی گوشی‌های موبایل موفق بودند؟ در جواب به این سوال باید بگویم که سال جاری بازی‌های متعدد موفقی عرضه شدند که بیشتر آن‌ها، بازی‌های داستان محور با طراحی‌های هنری و خیره کننده‌ای بود. در ادامه قصد داریم ۲۵ بازی برتر سال ۲۰۱۷ اندروید و iOS را با شما به اشتراک بگذاریم.

بازی Reigns: Her Majesty

Reigns: Her Majesty

بازی Reigns با ارائه المان‌ها و مکانیزم‌های ساده تجربه‌ای متفاوت و هیجان انگیز را برای مخاطبان بازی‌های موبایل به ارمغان آورد و نسخه دوم، به یکی از بازی‌های مورد انتظار کاربران بازی‌های اندروید و آیفون تبدیل شده بود. بازی موبایل Reigns: Her Majesty روایت‌گر زندگی ملکه‌ای است که به واسطه تصمیم‌هایش، پادشاه را کمک کرده تا بهتر بتواند حکمرانی کند. این نسخه نیز همانند نسخه اول از مکانیزم‌های کاملا ساده پیروی می‌کند و سیستم بازی، تنها به چپ و راست کردن کارت‌های شخصیت‌های بازی خلاصه می‌شود. کارت‌هایی که در هر سمت‌شان تصمیم‌های متفاوتی قرار داده شده است و شما باید با توجه به نماد‌های بالای هر کارت درست‌ترین تصمیم را بگیرید. هر نماد یکی از پایه‌های حکومت را نشان می‌دهد. برای مثال نماد آدمک، برای نشان دادن محبوبیت ملکه در بین مردم استفاده می‌شود. در حالت کلی، بازی اندروید و آیفون Reigns: Her Majesty، از همان فرمول‌های گذشته استفاده و ضعف‌های آن‌ها را برطرف کرده تا بتواند بار دیگر تجربه‌ای متفاوت و هیجان انگیز را به مخاطبان ارائه دهد.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷


بازی Monument Valley 2

Monument Valley 2

در زمان‌های نه چندان دور، پلتفرم موبایل پر شده بود از بازی‌هایی نظیر بازی Clash of Clans و نام این بازی، مدام بر سر زبان مخاطبان بازی‌های موبایل بود. در بازه‌ای از زمان پلتفرم موبایل از نبود بازی‌های هنری و داستان محور با طراحی‌های مبهوت کننده رنج می‌برد تا اینکه بازی‌هایی نظیر Monument Valley به بازار عرضه شدند. بازی‌ای که با طراحی و گیم‌پلی خاص خود نشان داد که می‌توان پلتفرم موبایل را در جایگاه دیگری قرار داد. جایگاهی که مورد ستایش باشد و مخاطبان به صورت جدی‌تری آن را دنبال کنند. حال بازی اندروید و آیفون Monument Valley 2، قصد دارد موفقیت نسخه پیشین خود را تکرار و دنیای جذاب‌تری را ارائه دهد. یکی از بخش‌هایی که بازی Monument Valley 2 شدیدا در آن خوب ظاهر شده، زیبایی‌های بصری است. جلوه‌های بصری و طراحی‌های هنری نسخه اول شدیدا عالی بودند ولی نسخه دوم، کاری کرده است که بازیکنان نسخه پیشین نیز حسابی شگفت‌زده شده و در دنیای زیبای آن غرق شوند. درست است که نسخه دوم از نظر زیبایی عالی است اما از نظر مدت زمان، کوتاه‌تر از نسخه پیشین خود است و معماهای آن نیز ساده‌تر از قبل شده‌اند.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Iron Marines

Iron Marines

از همان لحظه معرفی و نمایش بازی Iron Marines تا زمان عرضه‌اش، شدیدا منتظرش بودم و دلیل آن هم نمایش فوق العاده جذاب بازی بود. شاید تریلر معرفی بازی Iron Marines اکشن بالایی نداشت و پر زرق و برق نبود اما دنیایی را به تصویر کشید که واقعا جذاب بود. بازی Iron Marines یکی از بهترین‌های ۲۰۱۷ است که در سبک استراتژی قصد دارد دنیایی متفاوت و جدید را به تصویر بکشد و اگر به محیط‌ها و طراحی‌های بازی نگاه کنیم، می‌بینیم که تیم سازنده به خوبی هرچه تمام‌تر این کار را انجام داده است. در این بازی استراتژی باید از منابع انسانی روی سیاره‌های مختلف محافظت کنید تا از نابودی توسط بیگانگان در امان بمانند. نکته‌ی جالب بازی Iron Marines، دشمنان هستند. بیگانگانی که در انواع و اقسام مختلف در بازی حضور دارند و هرچه جلوتر بروید، از قدرت بالایی برخوردار خواهند شد و حسابی روی اعصاب‌تان می‌روند. از این‌رو با اثری طرف هستیم که استراتژی جنگی، مهم‌ترین ویژگی آن است و اگر یک تاکتیک خوب برای حمله کردن نداشته باشید، به هیچ‌وجه نمی‌توانید موفق عمل کنید. البته این گفته بدین معنا نیست که فقط یک روش و تاکتیک، جواب‌گوی موفقیت در مراحل است بلکه هر مرحله روش مبارزه‌ای خودش را دارد.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Death Road to Canada

Death Road to Canada

تا به حال بازی‌های زیادی بر پایه بقا و زنده‌ماندن ساخته شده‌اند. خیلی از این دسته بازی‌ها نیز با چاشنی زامبی در دسترس قرار گرفته‌اند تا داستانی کلیشه‌ای و بارها تعریف شده را به تصویر بکشند. اما سازنده بازی اندروید و آیفون Death Road to Canada به شکل متفاوتی دنیای زامبی‌ها را به تصویر کشیده است. دنیایی که سازندگان آثار سینمایی و تلویزیونی و همچنین بازی‌های ویدیویی، نگاه ویژه‌ای به آن دارند. اولین موردی که در بازی موبایل Death Road to Canada نظر شما را به خود جلب می‌کند، گرافیک هشت بیتی بازی است که شکل و شمایلی جدید به آن بخشیده است. در این میان اصلی‌ترین نقطه قوت بازی را می‌توان گیم‌پلی آن دانست. با اینکه سیستم راهنما و برخی از ویژگی‌های بازی کمی گنگ و نامعلوم تعریف شده است اما نوع بقا و زنده‌ماندن از دست زامبی‌ها طبیعی و واقع‌گرایانه طراحی شده و سیستم بازی به شکلی است که اگر کشته شوید و بار دیگر پا به دنیای بازی بگذارید، با موارد جدیدی روبه‌رو خواهید شد. از دیگر ویژگی‌های بازی اندروید و آیفون Death Road to Canada که آن را به اثری خاص تبدیل کرده است، سیستم شخصی سازی شخصیت بازی است که در ابتدای بازی با آن آشنا خواهید شد. سیستمی که شدیدا متنوع طراحی شده و می‌توانید شخصیت دلخواه خود را در قالبی هشت بیتی طراحی کرده و در بازی قرار بدهید.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Old Man

Old Man’s Journey

بازی موبایل Old Man’s Journey، یکی از همان بازی‌های موبایلی است که تجربه‌ی آن واجب است و نمی‌توان منکر داستان‌سرایی خاص و زیبایش شد. در نگاه اول، با اثری روبه‌رو هستید که جوایز بسیاری را از آن خود کرده اما رفته رفته با تجربه بازی اندروید و آیفون Old Man’s Journey، به این نتیجه می‌رسید که با بازی‌ای طرف هستید که ساعت‌ها شما را به خود سرگرم کرده و در آخر داستانی احساسی و غنی را برای‌تان روایت می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌ بازی Old Man’s Journey نوع شروع داستان بازی است. با شروع بازی شاهد پیرمرد داستان هستیم که نامه‌ای به دستش رسیده و پس از آن بلافاصله وسایل خود را جمع کرده و عازم سفر می‌شود. شاید در ابتدا بگویید که شروع داستانی بازی گنگ است ولی همین شروع، سوال‌هایی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که برای فهمیدن‌شان، تا آخرین لحظه همراه Old Man’s Journey خواهید بود. از نظر گیم‌پلی نیز بازی Old Man’s Journey شیوه‌ای جدید از بازی‌های پازل محور را به نمایش می‌گذارد. جایی که شما با تغییرات آب و هوا یا بالا و پایین بردن تپه‌ها و سایر موانع، باید مسیر را برای سفر پیر مرد هموار سازید. درآخر تنها ایراد این بازی، داستان کوتاه و محتویات‌ آن نسبت به قیمت بازی است اما از نظر تجربه، Old Man’s Journey تجربه‌ای بی‌نقص و دلچسب است.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Framed 2

Framed 2

بازی Framed 2 دومین نسخه از سری Framed است که برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و آیفون روانه بازار شد. بازی اندروید و آیفون Framed 2 از نظر داستان ادامه‌ای برای نسخه پیشین خود به حساب می‌آید. در اینجا شاهد حمل محموله‌ای گران‌بها توسط یک کشتی هستیم که ناگهان مردی سیاه پوش محموله را تحویل گرفته و از دست پلیس فرار می‌کند. در واقع مرد سیاه‌پوش شخصیت اصلی داستان است که باید وی را با چیدن قطعات درست پازل هر مرحله در کنار یکدیگر، از دست پلیس فراری دهید. رفته رفته در می‌یابید که وی تنها شخصیت داستان نیست و و کنترل یک زن را نیز در دست می‌گیرد که در بعضی از مراحل، این کار به صورت همزمان انجام می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب بازی Framed 2، نوع طراحی کمیک محور آن است. به‌شکلی که مراحل بازی درواقع صفحات کمیکی هستند که در قالب یک پازل به هم ریخته، در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد و حال می‌بایست آن‌ها را در کنار هم چیده و صفحات را تکمیل کنید. از نظر بصری نیز با یک اثر دو بعدی طرف هستیم که در به‌نمایش گذاشتن جزئیات به خوبی عمل کرده و دنیای سیاه و سفید و رنگی‌ای را به تصویر می‌کشد.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Animal Crossing: Pocket Camp

Animal Crossing: Pocket Camp

یکی از کمپانی‌هایی که روی پلتفرم موبایل حسابی خوش درخشیده، نینتندو است که از طریق بازی Pokemon Go و بازی Super Mario Run توانست سود زیادی کسب کند و در سال ۲۰۱۷ بازی اندروید و آیفون Animal Crossing: Pocket Camp را روانه بازار کرد. البته این بازی قبل از عرضه جهانی، برای چند کشور به صورت آزمایشی عرضه شده بود. روال کار در بازی Animal Crossing: Pocket Camp بسیار ساده است و در ابتدا باید شخصیت شخصی‌سازی شده خود را وارد بازی کرده و سپس اردوگاه خود را توسعه دهید. در واقع شما صاحب اردوگاهی تازه تاسیس هستید که به صورت کامل توسعه داده نشده است و شما با انجام کارهای مختلف نظیر کمک کردن به اشخاصی که در این اردوگاه هستند، می‌توانید آیتم‌های مختلفی برای ساخت و ساز و ایجاد وسایل مختلف برای اردوگاه خود دریافت کنید. نکته‌ی جالب بازی موبایل Animal Crossing: Pocket Camp نوع تعامل شما با شخصیت‌های بازی است. هرچقدر بیشتر کارهای آن‌ها را انجام دهید، دوستی شما عمیق‌تر خواهد شد و از طرفی آیتم‌هایی که دریافت می‌کنید، بهتر از قبل خواهند بود.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Cat Quest

Cat Quest

بازی‌های موبایل خوش ساخت و سرگرم کننده به سازنده‌های بازی‌های موبایل می‌فهمانند که هنوز می‌توان با خلاقیت و نوآوری، سرگرمی را خلق کرد و مهم نیست بازی شما پرداخت درون برنامه‌ای یا بخش آنلاین داشته باشد یا نه، مهم‌ترین نکته این است که محتویات، به گونه‌ای باشد که بازیکن پس از انجام آن‌، تجربه‌ای لذت بخش و متفاوت کسب کرده باشد. بازی اندروید و آیفون Cat Quest در نگاه اول بازی‌ای بچه‌گانه با روایت کلیشه‌ای است. روایتی که در جریان آن گربه‌ی ماجراجوی داستان پس از یک واقعه متوجه قدرتی عجیب در خود شده و به دنبال خواهرش می‌رود تا او را نجات دهد. اما موردی که بازی موبایل Cat Quest را از سایر آثار هم سبک خود متمایز می‌کند، دنیای آن و مراحلی است که بازی برای شما در نظر گرفته است. از آن‌ جایی که با یک اثر نقش آفرینی و جهان‌باز طرف هستیم، شما در طول بازی یک سری مراحل اصلی و فرعی دارید که باید آن‌ها را انجام داده تا داستان بازی پیش برود. نکته‌ای که در این میان موجود این است که مراحل فرعی بازی از داستان و ماجراهای سرگرم کننده‌ای برخوردار بوده و به هیچ‌وجه شما را ناامید نمی‌کند. همچنین موسیقی‌های بازی، یک حالت تضاد را ایجاد کرده است؛ دنیای بازی و حال و هوای فانتزی آن به هیچ‌وجه حس و حال بازی‌های جدی را در شما به وجود نمی‌آورد اما وقتی پای موسیقی به وسط می‌آید، شاهد آهنگ‌هایی حماسی هستیم که حس و حالی جدی به بازی می‌دهند.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Fire Emblem Heroes

Fire Emblem Heroes

سری Fire Emblem یکی دیگر از مجموعه‌های محبوب نینتندو به حساب می‌آید که در میان مخاطبان بازی‌های شرقی، هواداران بسیاری دارد. در این میان بازی موبایل Fire Emblem Heroes اولین نسخه از این مجموعه است که روی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها عرضه شده تا کاربران بازی‌های موبایل نیز بتوانند تجربه‌ای متفاوت از این نسخه روی سیستم عامل محبوب خود داشته باشند. یکی از ویژگی‌های خاص بازی اندروید و آیفون Fire Emblem Heroes، سیستم گیم‌پلی آن است که به‌شکلی طراحی شده که اگر تجربه‌ای از این سری در گذشته نداشته باشید، به‌راحتی بتوانید خود را با آن وفق داده و از بازی کردن لذت ببرید؛ از نظر مبارزه و المان‌های مبارزه‌ای، Fire Emblem Heroes دارای مبارزه‌های نوبتی است که در جریان آن‌‌ها باید در طول محیط حرکت کرده و به دشمنان آسیب وارد کنید. از دیگر ویژگی‌های خوب این بازی می‌توان به محتویاتی نظیر Special Maps اشاره کرد که هر ۲۴ ساعت به‌روز شده و اگر مرحله‌اش را تمام کنید، یک قهرمان جدید دریافت می‌کنید. در انتها آثار شرقی معمولا از نظر صوتی و موسیقی، همیشه نام‌شان بر سر زبان‌ها بوده و بازی اندروید و آیفون Fire Emblem Heroes نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Hidden Folks

Hidden Folks

در میان لیست تهیه شده، بازی Hidden Folks را می‌توان اثری خاص و متمایز با سایر بازی‌هایی قرار داده شده در لیست بهترین‌های ۲۰۱۷ اندروید و آیفون دانست. بازی اندروید و آیفون Hidden Folks از هیچ قاعده پیچیده‌ای استفاده نکرده و در اینجا با یکی از ساده‌ترین بازی‌های زندگی‌تان روبه‌رو خواهید شد. بازی‌ای که در جریان آن تنها کاری که لازم است انجام دهید، پیدا کردن اشیاء یا شخصیت‌های خاص است. شاید در نگاه اول باخود بگویید که ایده بازی و انجام آن بسیار ساده‌ است اما کمی که مشغول بازی کردن می‌شوید، می‌فهمید که سازندگان بازی که دو برادر هلندی هستند، به‌شکل عجیب و خاصی این سادگی را به عنصری دشوار تبدیل کرده‌اند؛ اوایل اهداف کوچک هستند و حالت دست گرمی دارند اما به‌جایی می‌رسید که در یک شهر بزرگ و شلوغ باید دنبال اشیاء و شخصیت‌های بازی باشید. این مورد باعث می‌شود پای بازی میخکوب شده و چشم از صفحه نمایش بر ندارید.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Injustice 2

Injustice 2

در میان انبوه بازی‌های نقش آفرینی، استراتژی یا داستانی و معمایی سال ۲۰۱۷، بازی‌های مبارزه‌ای شاخصی نیز عرضه شدند که یکی از آن‌ها، بازی اندروید و آیفون Injustice 2 بود که همزمان با انتشار نسخه کنسولی، نسخه موبایل نیز در دسترس قرار گرفت. داستان بازی، از ادامه نسخه‌ی دوم است و این بار شخصیت برینیاک که کریپتون را نابود کرده، قصد دارد به زمین حمله کرده و قدرت نمایی کند. یکی از مواردی که بازی موبایل Injustice 2 را ارزشمند کرده، محتویات زیاد آن به‌عنوان یک بازی مبارزه‌ای است. زمانی که وارد منوی اصلی بازی می‌شوید، جدای از بخش داستانی، بخش‌هایی نظیر Operations و حالت Arena را مشاهده خواهید کرد. در حالت Operations، شما می‌توانید قهرمان‌های خود را به ماموریت‌های مختلفی فرستاده و سطح آن‌ها ارتقا دهید. از طرفی در حالت Arena که بخش آنلاین بازی است، می‌توانید با سایر بازیکنان سراسر جهان مبارزه کنید.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی The Elder Scrolls: Legends

The Elder Scrolls: Legends

اینکه بازی‌های کارتی و رشد آن‌ها پس از بازی Hearthstone افزایش یافت، امری طبیعی است. اما سوال اینجا است که بازی‌های مشابه، تا چه اندازه موفق بوده‌اند؟ در میان بازی‌های کارتی سال ۲۰۱۷، بازی اندروید و آیفون The Elder Scrolls: Legends را می‌توان گل سر سبد آن‌ها دانست. قطعا هواداران مجموعه الدر اسکرولز بدون تلف کردن وقت‌شان سریع به سراغ بازی رفته و از آن لذت برده‌اند. در بازی‌های کارتی اینکه سازنده بتواند یک گیم‌پلی متعادل و قابل قبول را ارائه دهد، مهم‌ترین مورد است که کمپانی بتسدا (Bethesda) به خوبی از پس آن برآمده و مهارت، حرف اول را در بازی می‌زند. یکی دیگر از موارد مهم این بازی، تنوع کارت‌ها است و در کنار آن، شاهد طراحی عالی‌شان نیز هستیم. حال به تمامی این موارد یک بخش داستانی خوب و هیجان‌انگیز نیز اضافه کنید تا بازی اندروید و آیفون The Elder Scrolls: Legends با تمام نواقصی که دارد، به یک اثر ارزشمند در میان بازی‌های کارتی تبدیل شود.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Star Wars: Force Arena

Star Wars: Force Arena

یکی از بهترین مجموعه‌های سینمایی را می‌توان سری جنگ ستارگان (Star Wars) دانست که جورج لوکاس با خلق آن قشر وسیعی از مخاطبان سینمایی را به خود جذب کرد. بازی اندروید و آیفون Star Wars: Force Arena، اثری از دنیای جنگ ستارگان روی پلتفرم موبایل است که جدای از سرگرم بودن‌اش برای هواداران این مجموعه، گزینه‌ای مناسب برای مخاطبان بازی‌های MOBA است. البته بازی موبایل Star Wars: Force Arena تنها دارای المان‌های MOBA نیست و المان‌های بازی‌های کارتی را نیز در خود جای داده است. با شروع هر مرحله باید از کارت‌های میزتان استفاده کرده و پایگاه دشمن را نابود کنید. بهترین بخش این بازی استراتژی، تنوع و تعداد بالای کارت‌ها است که به شما اجازه می‌دهد استراتژی‌های مبارزه‌ای متفاوتی را پیاده سازی کرده و به مبارزه‌های خود تنوع بدهید. همچنین موسیقی بازی نیز در سطح خوبی قرار داشته و به خوبی حال و هوای جنگ ستارگان را برای شما تداعی می‌کند.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Batman: The Enemy Within

Batman: The Enemy Within

به شخصه معتقدم بازی‌های اپیزودیک سینمایی روی موبایل پتانسیل بالایی دارند. برای مثال بازی‌های استودیو تل‌تیل گیمز (Telltale Games، سازنده بازی ‌Batman: The Enemy Within) نمونه‌ی بارزی برای این گفته است و اگر به عملکرد بازی‌های این استودیو روی پلتفرم موبایل نگاه کنیم، می‌بینیم که هواداران زیادی را به خود جذب کرده است. بازی اندروید و آیفون Batman: The Enemy Within، جدیدترین ساخته تل‌تیل گیمز توانست عملکرد خوبی از خود به‌نمایش بگذارد و از نظر داستانی، وقایع آن پس از نسخه قبل روایت می‌شود؛ مدتی از مبارزه نهایی بتمن با Lady of Arkham می‌گذرد و حال، همه مردم بتمن را به‌عنوان یک نماد می‌شناسند. داستان این فصل بسیار تاریک‌تر و مرموزتر روایت می‌شود، زیرا The Enemy Within میزبان شخصیت منفی دیگری از دنیای دی‌سی است؛ شخصیتی دوست‌داشتنی و رمزآلود به نام The Riddler که همگی وی را به واسطه معماها و پازل‌هایی که سر راه بتمن قرار می‌دهد، می‌شناسیم. جدای از داستان، گیم‌پلی نیز تفاوت‌هایی با نسخه پیشین خود داشته است و روندی سریع‌تر و کارآمدتر را شاهد هستیم.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Ace Attorney Investigations - Miles Edgeworth

Ace Attorney Investigations – Miles Edgeworth

بازی Ace Attorney Investigations – Miles Edgeworth برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ روی نینتندو DS روانه بازار شد و مورد قبول کاربران و منتقدان نیز قرار گرفت. در سالی که گذشت کمپانی کپکام (Capcom) تصمیم گرفت بخش موبایل خود را قوی‌تر از قبل پیش ببرد و تعدادی از بازی‌های قدیمی و محبوب خود روی پلتفرم‌های نینتندو را روی موبایل عرضه کرد که از میان آن‌ها می‌توان به بازی اندروید و آیفون Ace Attorney Investigation – Miles Edgeworth اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های مهم این بازی که آن را به اثری ناب تبدیل کرده، روایت اپیزودیک و زنجیروار آن از نظر داستانی و در کنار آن شخصیت‌هایی است که بازیکن به خوبی می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. شاید از خود بپرسید که بازی از رابط کاربری قدیمی و منسوخ شده‌ای استفاده می‌کند و در جواب باید بگویم که گیم‌پلی و سبک کارآگاهی/معمایی بازی به شکلی است که عمیقا شما را غرق خود خواهد کرد و به هیچ‌وجه از انجام آن خسته نخواهید شد و ترکیب‌اش با رابط کاربری قدیمی بازی، سبب شده تا تجربه‌ای متفاوت و نو را کسب کنید. در کنار تمامی این موارد گرافیک هشت بیتی و ترکیب آن با طراحی‌های انیمه‌ای، حس و حال خوبی به بازی بخشیده است.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Oxenfree

OXENFREE

نمی‌توان منکر این شد که این روزها سازنده‌های مستقل، آثار عالی و تاثیر گذاری را وارد بازار بازی‌های ویدیویی کرده‌اند. در این میان می‌توان به بازی اندروید و آیفون Oxenfree اشاره کرد که جزو همان بازی‌های مستقلی است که با انجام آن، می‌توانید روحیه و حس و حال خود را عوض کنید. داستان بازی موبایل Oxenfree روایت‌گر ماجراجویی چند دوست است که برای تفریح به جزیره‌ای متروک سفر می‌کنند و در این میان گرفتار ارواح شده و حال باید راه خروج از جزیره را پیدا کنند. از حیث گیم‌پلی نیز با اثری طرف هستیم که دیالوگ محور بوده و شما با انتخاب گزینه‌های مختلف، روند بازی را پیش خواهید برد. از این‌رو انتخاب‌هایتان مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید و بخش معمایی بازی، بر می‌گردد به بی‌سیم شخصیت بازی که با چرخاندن دکمه آن، باید فرکانس مورد نظر را دریافت کنید. یکی از ویژگی‌های مهمی که بازیکن را تا آخرین لحظه به Oxenfree وابسته می‌کند، اتمسفر خاص و رمزآلود بازی است و از طرفی مدام با خود می‌گویید که چه سرنوشتی برای شخصیت‌های بازی رقم خواهد خورد. در انتها بازی اندروید و آیفون Oxenfree از نظر طراحی به لطف موتور یونیتی در سطح مطلوبی قرار دارد.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Modern Combat Versus

Modern Combat Versus

سری Modern Combat را می‌توان یکی از بهترین مجموعه‌های تیراندازی اول شخص روی پلتفرم موبایل دانست که با عرضه نسخه‌های مختلف، هواداران بازی‌های تیراندازی را دور یکدیگر جمع کرده است. بر خلاف نسخه‌های پیشین، بازی موبایل Modern Combat Versus از بخش داستانی برخوردار نیست و تمرکز سازنده، به صورت کامل روی بخش چندنفره رقابتی است. از این‌رو شاهد بخشی هستیم که رقابت در آن، در حد و اندازه بازی‌های eSport بوده و تیم سازنده به خوبی در این راه موفق بوده است. البته اگر اهل آنلاین بازی کردن نیستید، می‌توانید از بخش Solo Play، مبارزات تک‌نفره را انجام دهید که تنها فرق آن با حالت Versus، این است که در بخش تک‌نفره هم‌تیمی و رقبای شما هوش مصنوعی است ولی در حالت دیگر، با بازیکنان واقعی بازی خواهید کرد. از دیگر ویژگی‌های این بازی تیراندازی اول شخص می‌توان به شخصیت‌های متعدد آن اشاره کرد که رفته رفته با کسب منابع مورد نظر، می‌توانید شخصیت‌هایی را خریداری کنید که هریک از آن‌ها کارایی متفاوتی داشته و تجربیات جدیدی را ارائه می‌دهند. در انتها با اینکه بازی تنها دارای یک حالت است اما نقشه‌های متعددی دارد و تنوع آن‌ها باعث شده تک حالته بودن بخش آنلاین آن قدر به چشم نیاید و همیشه تنوع را در بازی کردن خود حس کنید.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Lineage 2 Revolution

Lineage 2 Revolution

با اینکه بازی‌های نقش آفرینی و MMO روی پلتفرم موبایل کم تعداد نیستند ولی اکثر آن‌ها جذابیت خاصی ندارند و سخت می‌توان اثری را پیدا کرد که همه جوره شما را تحت تاثیر قرار دهد. در این میان، بازی اندروید و آیفون Lineage 2 Revolution دقیقا همان بازی‌ای است که می‌تواند ساعت‌ها یا حتی ماه‌ها شما را سرگرم کند و جدای از داستان حماسی و خوبی که دارد،‌ گیم‌پلی‌اش به نحوی است که هر قشر از مخاطبان بازی‌های موبایل را جذب خود می‌کند. معمولا بازی‌های نقش آفرینی روی موبایل به نحوی طراحی می‌شوند که بازیکن پس از دریافت ماموریت‌ها، به دنبال مسیری برای رسیدن به نقطه مورد نظر باشد ولی بازی موبایل Lineage 2 Revolution از سیستمی خودکار برای این منظور استفاده کرده است. به عبارتی زمانی که ماموریت جدید خود را انتخاب می‌کنید، هوش مصنوعی کنترل شخصیت بازی را در دست گرفته و شما را به مسیر مورد نظر می‌رساند. حال اگر مبارزه‌ای برای‌تان تدارک دیده شده باشد، شخصیت بازی به صورت خودکار مبارزه را انجام داده و در زمان‌های مناسب از آیتم‌هایی نظیر Potion یا توانایی‌هایی که دارید استفاده می‌کند. جدای از این موارد، سیستم شخصی‌سازی غنی و محتویات بسیار نظیر مبارزات گروهی، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که بازی Lineage 2 Revolution را به اثری جذاب، منحصربه‌فرد و با ارزش تبدیل کرده است.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Bridge Constructor Portal

Bridge Constructor Portal

در زمانی که همه منتظر یک بازی جدید یا دنباله‌ای از مجموعه‌های محبوب کمپانی ولو (Valve، سازنده و ناشر بازی ‌Bridge Constructor Portal) بودند، این کمپانی تصمیم گرفت یک بازی روی پلتفرم موبایل عرضه کند. بازی اندروید و آیفون ‌Bridge Constructor Portal یک بازی شبیه‌ساز پل‌سازی است که در اواخر سال ۲۰۱۷ روی گوشی‌های موبایل عرضه شد. اثری که ترکیب خوبی میان المان‌های پل‌سازی و المان‌های پورتال به‌وجود‌ آورده است. با شروع بازی، خود را در پشت میز سوال و جواب جهت استخدام شدن در یک شرکت پل‌سازی پیدا می‌کنید و با جواب دادن به سوالات، استخدام شده و رسما بازی را آغاز می‌کنید. شیوه بازی کردن هم بدین شکل است که باید پل را به شکلی بسازید که ماشین داخل بازی بتواند از نقطه شروع به پایان محیط مورد نظر رفته و پل خراب نشود. مراحل ابتدایی صرفا حکم یک بخش تمرینی داشته و شما را با حال و هوای بازی آشنا می‌کنند اما با پیش‌روی در این بخش، مراحل بازی شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته و چالشی‌تر از قبل می‌شوند. برای مثال پس از مراحل ابتدایی، پورتال‌های معروف این مجموعه را مشاهده خواهید کرد که باید آن‌ها را با روش پل‌سازی خود ترکیب کرده تا بتوانید مراحل را پشت سر بگذارید و این مورد، دلیلی است که بازی ‌Bridge Constructor Portal را به اثری جذاب و منحصربه‌فرد نسبت به سایر بازی‌های پل‌سازی تبدیل کرده است.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Morphite

Morphite

بازی موبایل Morphite جزو آن دسته از بازی‌های تیراندازی اول شخص داستان محور است که نشان می‌دهد بازی‌هایی با مکانیزم و المان‌های ساده می‌توانند مخاطب را جذب خود کرده و به اثری موفق تبدیل شوند. بازی اندروید و آیفون Morphite روایت‌گر آینده است؛ آینده‌ای که بشریت توانسته سیاره‌های مختلف را شناسایی کرده و به‌مکان‌های دست نیافتنی، دست پیدا کند. در بازی Morphite شما در نقش دختری به نام میرا که یک اکتشاف‌گر است، بازی خواهید کرد و وی که از ماندن در یک ایستگاه فضایی خسته شده، به سفری پر رمز و راز می‌رود. حال میرا در جریان ماموریت‌های مختلف به کهکشان و سیاره‌های متفاوتی سفر کرده تا منابع مورد نیاز را جمع‌آوری کند. ترکیب دنیای باستانی و عناصر افسانه‌ای از ویژگی‌های مهم بازی Morphite است و وقتی پای سیستم الگوریتمی جهان بازی به‌وسط می‌آید، در می‌یابیم که با دنیایی بی‌کران طرف هستیم. از این‌رو تجربه‌ی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است زیرا دنیاهایی که تجربه می‌کنند متفاوت بوده و همین مورد سبب شده تا مورفیت، به اثری با ارزش از نظر گیم‌پلی و هنری تبدیل شود.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی A Boy and His Blob

A Boy and His Blob

بازی موبایل A Boy and his Blob نه یک بازی اکشن است و نه بازی نقش آفرینی بلکه، اثری است در سبک پلتفرمر ماجراجویی که از نظر گیم‌پلی و داستان، سادگی خاصی دارد و همین مورد سبب شده با یک بازی ارزشمند روبه‌رو شویم. داستان بازی سرگذشت پسری است که نیمه شب بر اثر صدای انفجار از خواب بیدار شده و به‌دنبال سر منشا این صدا می‌رود. حال شخصیت بازی در میانه‌راه با موجودی عجیب آشنا می‌شود که شباهت زیادی به یک قطره دارد و در طول گیم‌پلی بازی می‌تواند به سه شکل مختلف، تغییر قیافه بدهد. به عبارتی پسرک داستان و این موجود عجیب، یک تیم دو‌نفره را تشکیل داده و به ماجراجویی می‌پردازند. حال در محیط‌هایی که نیاز به کمک دارید، موجود قطره‌ای-شکل بازی به کمک شما آمده و خود را به‌شکل مورد نظر تبدیل می‌کند. برای مثال اگر نیاز به بالارفتن از یک نردبان داشته باشید، هم‌تیمی شما می‌تواند همانند یک نردبان ظاهر شده و بخش پلتفرمر مورد نظر را پشت سر بگذارید. در کنار تمامی موارد ذکر شده، یک گرافیک رنگارنگ و خاص را نیز اضافه کنید که طراحی‌های منحصربه‌فردی دارند. طراحی‌هایی که این روزها به‌ندرت در بازی‌های موبایل دیده می‌شود.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Life is Strange

Life is Strange

بازی Life is Strange اثری است که تجربه‌ی آن بر تمام مخاطبان بازی‌های داستان محور واجب است. همچنین بازی Life is Strange جزو همان آثاری است که پس از تمام شدن آن، لذت تجربه بازی مدت‌ها با شما همراه خواهد بود و زمانی که به‌ اتفاقات رخ داده فکر می‌کنید، دلتان برای تجربه‌ی مجدد آن تنگ می‌شود. نکته‌ی جالب این بازی، این است که اسکوئر انیکس (Square Enix، ناشر بازی Life is Strange) آن را روی پلتفرم موبایل عرضه نکرده بود. این درحالی است که اسکوئر انیکس یکی از دوست‌داران این پلتفرم دوست داشتنی است و اواخر سال ۲۰۱۷ شاهد عرضه شدن بازی آیفون Life is Strange در اپ استور بودیم. بازی Life is Strange روی موبایل نیز دقیقا همان تجربه‌ی خاص و به یادماندنی را در خود جای داده و از نظر گیم‌پلی نیز تفاوت آن چنانی با نسخه‌ی اصلی خود ندارد. اما موردی که شدیدا به چشم می‌آید، گرافیک و طراحی بازی است که از بهینه‌سازی بالایی روی گوشی آیفون برخوردار بوده و اصلا دستگاه شما با مشکل روبه‌رو نمی‌شود.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Million Onion Hotel

Million Onion Hotel

الهام گرفتن در صنعت بازی‌های ویدیویی، مورد بدی نیست البته زمانی می‌توان آن را ارزشمند دانست که سازنده به درستی از بازی مورد نظر خود الهام گرفته و با اضافه کردن المان‌های جدید، بتواند تجربه‌ای متفاوت را خلق کند. بازی موبایل Million Onion Hotel با تمام شباهتش به بازی‌هایی نظیر کندی کراش، توانسته تجربه‌ای سرگرم کننده و اعتیادآور را به وجود بیاورد. داستان بازی در مورد هتلی است که سوپ پیازهای فوق‌العاده خوشمزه‌ای درست می‌کند و حال شما می‌بایست راز این سوپ را به دست بیاورید. گیم‌پلی بازی دقیقا موردی است که در نگاه اول بامزه و خنده‌دار است ولی وقتی نگاه می‌کنید، می‌بینید ساعت‌ها وقت‌ خود را صرف آن کرده‌اید. در جریان بازی یک مربع پنج در پنج را مشاهده خواهید کرد که باید سریعا پیازها را لمس کرده و خانه‌های قرمز رنگی را کنار یکدیگر بچینید. حال اگر بتوانید پنج خانه عمودی یا افقی کنار یکدیگر را قرمز کنید، امتیاز کسب خواهید کرد و ادامه این روند، سطح شما را بالا خواهد برد. در حالت کلی برای فهمیدن راز پشت پرده این هتل و سوپ‌های خوشمزه‌اش، باید سطح خود را بالا ببرید.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی Shadow Fight 3

Shadow Fight 3

سری Shadow Fight، یکی از بهترین مجموعه‌های مبارزه‌ای است و نمی‌توان منکر کیفیت عالی آن شد. نسخه دوم با اینکه مشکلاتی داشت اما به یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای عرضه شده روی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها تبدیل شد و استودیو Nekki، سازنده و ناشر مجموعه Shadow Fight، با عرضه بازی Shadow Fight 3، اثری را خلق کرد که مخاطبان ساعت‌ها و ماه‌ها بتوانند آن را تجربه کرده و لذت ببرند. بازی اندروید و آیفون Shadow Fight 3 نیز همانند نسخه پیشین از بخش داستانی برخوردار است. بخشی که شامل یک سری مراحل اصلی و فرعی است و در جریان آن‌ها باید مبارزه‌های متعددی انجام دهید و دشمنان شما نیز رفته رفته قوی‌تر خواهند شد. از این‌رو مهم‌ترین فاکتور بازی، به دست آوردن سلاح و لباس جدید جهت قوی‌تر کردن خودتان است. با ورود به اولین مبارزه، دو مورد را به خوبی حس خواهید کرد؛ اولین مورد گرافیک بصری و طراحی‌های بازی است که نسبت به قبل پیشرفت داشته و دومین مورد طراحی انیمیشن‌های برخورد و مبارزات بازی است که حس و حال طبیعی‌تری را به شما القا می‌کند. نسخه دوم بیشتر باب میل اشخاصی بود که به مبارزات رزمی علاقه‌مند بودند و در Shadow Fight 3 نقش سلاح‌ها بیشتر از قبل شده است. برای مثال اگر موفق به خلع سلاح کردن دشمن شوید، تقریبا برد شما قطعی است و حریف‌تان بدون سلاح حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

بازی To the Moon

To the Moon

از نظر داستانی و داستان سرایی، بازی موبایل To the Moon تجربه‌ای شدیدا عالی و خاطره‌انگیز است که مدت‌ها از آن به نیکی یاد خواهید کرد. بازی‌ای که روایت‌گر آرزوی پیرمردی است که روزهای آخر عمر خود را سپری کرده و آرزوی رفتن به ماه را دارد. متاسفانه داستان بازی به‌شکلی است که نمی‌توان در مورد آن توضیح داد زیرا فاش شدن آن به تجربه بازی ضربه می‌زند و لذت یک بازی داستان محور، به این است که خود مخاطب، داستان را بدون هیچ آگاهی قبلی تجربه کند. با این حال از نظر گیم‌پلی، شاهد تم ماجراجویی نیز هستیم که در جریان آن مجبور به انجام کار‌های متفاوتی می‌شوید. تنها موردی که می‌تواند کمی شما را آزار دهد، کنترل نامناسب بازی است که در بعضی از صحنه‌ها، برای بالا رفتن از پله‌ای یا برداشتن یک آیتم، باید بارها و بارها صفحه نمایش را لمس کنید. با این حال، بازی اندروید و آیفون To the Moon که نسخه کامپیوتر آن سال ۲۰۱۱ عرضه شده بود، تجربه‌ای هیجان انگیز و با ارزش چه از نظر داستانی و چه از نظر موسیقی و جوله‌های بصری است که تجربه‌ی آن به تمامی علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل پیشنهاد می‌شود.

بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷ بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون ۲۰۱۷

 منبع: زومجی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا