نمایندگان سهام عدالت و دولت در هیات مدیره شرکت مخابرات منصوب شدند

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در احکام جداگانه ای نمایندگان سهام دولت و سهام عدالت را در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران منصوب کرد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در احکام جداگانه ای ساسان جباری را به عنوان نماینده سهام دولت و ابراهیم یافتیان به عنوان نماینده سهام عدالت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران منصوب کرد.
اکنون ۵۰ به علاوه یک درصد سهم شرکت مخابرات ایران متعلق به شرکت توسعه اعتماد مبین است و بقیه آن در اختیار نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران، شرکت های کارگزاری سهام عدالت، کارکنان شرکت مخابرات ایران و سایر سهامداران حقیقی و حقوقی قرار دارد.
بر اساس آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی ابتدای سال ۱۳۸۶ تا انتهای شهریورماه امسال در حالی به رقم ۳۸.۶۹ درصد رسید که در سال ۱۳۸۶ این ضریب ۳۳.۴۳ درصد و در پایان خردادماه امسال ۳۸.۶۱ بود.
تعداد تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان خردادماه امسال ۳۰ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۳۲۳ شماره و تا پایان پارسال ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۳۳ شماره بود.
البته رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد ۳۸.۶۹ نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از ۱۶۵ میلیون سیم کارت هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان وسیله ای محبوب برای ارتباط مردم با یکدیگر است.
تعداد مشترک پهن باند ثابت کشور تا پایان شهریورماه امسال در حالی به ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۱۸مشترک رسیده که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال ۹ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۳ مشترک بوده است.
تعداد تلفن همگانی کشور نیز تا پایان خردادماه امسال ۱۱۵ هزار و ۵۵۰ دستگاه و تا پایان سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱۵هزار و ۷۶۴ دستگاه بود که این امر نشان از کاهش تعداد دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.
تازه ترین گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شمار روستاهای دارای تلفن خانگی را ۴۸ هزار و ۹۷۶ روستا اعلام کرده در حالی که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال ۴۹ هزار و ۲۹روستا بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا