ریسک سرمایه‌گذاری «بیت‌کوین» بالاست

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، پرریسک است و هیچ کس نمی‌تواند اطمینان آن را تضمین کند.

موبنا – به گزارش موبنا ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش سرمایه‌گذاری ها در شبکه «بیت کوین» تاکید کرد: سرمایه گذاری در بیت کوین در حالی رو به افزایش است که این کار ریسک بالایی دارد و ممکن است فعالان این بخش با زیان های مالی مواجه شوند.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی به شکل عمیق در حال بررسی این موضوع است و در‌ آینده اظهارنظرهای صریح‌تری در این خصوص انجام خواهد شد گفت: توصیه می کنم هر کس می‌خواهد سرمایه‌گذاری انجام دهد، فرصت های امن با بازدهی مناسب است را مورد توجه قرار دهند، سرمایه گذاران و صاحبان پول نباید موارد سرمایه گذاری با ریسک‌های غیرمنطقی با سودهای بالا که قابل اطمینان نیستند را در لیست فرصت های سرمایه گذاری خود قرار دهند.
سیف با اشاره به حل بخشی از مشکل مالباختگان مؤسسات غیرمجاز در هیئت سه نفره اظهار داشت: با همراهی قوه قضاییه بنا داریم دارایی‌های موسسات مشکل دار را شناسایی و تعیین تکلیف کنند تا مشکل سپرده گذاران این موسسات به زودی رفع شود.
رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که مؤسسات مالی غیرقانونی دیگری در حال رشد هستند و بانک مرکزی چه تدابیری را در مورد آنها اندیشیده است اظهار داشت: بانک مرکزی وظیفه‌اش را انجام داده و در آینده هم انجام خواهد داد.
وی ادامه داد: با توجه به گسترش نهادهای سرمایه گذاریلازم است ریسک سرمایه‌گذاری بیش از پیش مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد، ضمن اینکه تبعات سرمایه گذاری به عهده سرمایه گذاران است. مؤسسه‌ای که هیچ نام و نشانی ندارد ولی وعده‌ خوب می‌دهد نباید به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مورد توجه قرار بگیرد.
سیف افزود: مکاتبات لازم را با نیروی انتظامی، استانداران و وزارت کشور انجام داده‌ایم تا هرگونه شروع فعالیت موسسات در همه شهرها با حساسیت کامل مورد دقت قرار گیرد و هیچ مؤسسه‌ای بدون مجوز فعالیتی را شروع نکند.
وی به مردم توصیه کرد که در سرمایه گذاری های خود وسواس داشته باشند، علاوه بر اینکه برای اطمینان به اصالت موسسات مالی اسم این مؤسسات و بانک‌های مجاز در وبسایت بانک مرکزی به آدرس www.cbi.ir وجود دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت از سرمایه گذاری خود مطمئن شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا