تولید اولین هدست واقعیت مجازی مستقل جهان

در حالی که امروزه تمامی هدست های واقعیت مجازی به گونه ای طراحی می شوند که حتما باید همراه با گوشی یا رایانه استفاده شوند، شاهد عرضه اولین هدست واقعیت مجازی مستقل هستیم.

موبنا – به گزارش گیزمودو، این هدست واقعیت مجازی مستقل به طور کاملا بی سیم طراحی شده و لذا استفاده از آن نیز برای کاربران بسیار ساده تر است. زیرا هدست های فعلی واقعیت مجازی که در بازار موجود هستند، دارای سیم هستند.
تولید اولین هدست واقعیت مجازی مستقل جهان
این هدست با همکاری دو شرکت گوگل و لنووو تولید شده و «میراژ سولو» نام دارد. استفاده از این هدست با آزادی عمل زیادی همراه است و کاربر می تواند ضمن بر چشم زدن آن بپرد یا بر روی زمین بنشیند. همچنین به راحتی می توان در زمان استفاده از این هدست به عقب یا جلو رفت یا از گوشه ای به سمت دیگری حرکت کرد.
تولید اولین هدست واقعیت مجازی مستقل جهان
حسگرهای داخلی کار گذاشته شده در این هدست واقعیت مجازی قابلیت ردگیری دقیق حرکات کاربر را دارند و دو میکروفون نیز در آن برای دسترسی به خدمات صوتی در دسترس است. جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت نصب کارت حافظه از جمله دیگر امکانات این هدست است.
تولید اولین هدست واقعیت مجازی مستقل جهان
پردازنده اسنپ دراگون کوالکوم، ۲۰ ساعت عمر باتری و نمایشگری با دقت ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل از جمله قابلیت های این هدست مستقل است. دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این هدست برای تهیه عکس یا ویدئوهای فوق دقیق با دقت های ۱۴۴۰ یا ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه قابل استفاده است. زاویه دید این هدست ۱۸۰ درجه است.

هدست یادشده در بهار سال ۲۰۱۸ و با قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار عرضه می شود.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا