نخستین کارت اعتباری جهان با قابلیت اتصال به اینترنت (+عکس)

نخستین کارت اعتباری هوشمند جهان در نمایشگاه CES 2018 به نمایش در آمده است و یکی از عجیب‌ترین محصولات ساخته شده در چند سال اخیر محسوب می‌شود.

موبنا – این روزها برای همه ابزارهایی که در اطراف ما وجود دارند امکان اتصال به اینترنت فراهم شده است و از یخچال و اجاق گاز گرفته تا دیگر ابزارهای خانگی به دنیای مجازی متصل می‌شوند. ولی به نظر شما آیا این امکان وجود که کارت‌های اعتباری هم به صورت مستقیم وارد اینترنت شوند؟

شرکت مخابرای اسپرینت کارت اعتباری هوشمندی را عرضه کرده است که قابلیت برنامه‌ریزی دارد و امکانات مختلفی را در اختیار صاحب خود می‌گذارد. این کارت اعتباری که مانند مدل‌های معمول آن از جنس پلاستیک ساخته شده است، تراشه مودم، باتری با قابلیت شارژ شدن، و نمایشگر کوچک را شامل می‌شود.

نخستین کارت اعتباری جهان با قابلیت اتصال به اینترنت (+عکس)

نخستین کارت اعتباری هوشمند جهان در نمایشگاه CES 2018 به نمایش در آمده است و یکی از عجیب‌ترین محصولات ساخته شده در چند سال اخیر محسوب می‌شود. شرکت اسپرینت تصمیم دارد نخستین کارت اعتباری با قابلیت اتصال به اینترنت را به زودی وارد بازار کند.

نخستین کارت اعتباری جهان با قابلیت اتصال به اینترنت (+عکس)

این کارت اعتباری منحصر به فرد که وظیفه ساخت آن را شرکت «داینامیک»  برعهده داست، با نام «وَلت کارت» از تراشه مغناطیسی با قابلیت برنامه‌ریزی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این کارت قادر است قفل شود، اطلاعات داخلی خود را پاک کند،‌ شماره جدید صادر شده برای معاملات بانکی در آن به کار گرفته شود، و جلوی هرگونه فعالیت بانکی جعلی را بگیرد.

جالب‌ترین بخش در نظر گرفته شده برای نخستین کارت اعتباری متصل به اینترنت این است که پیام‌های مربوط به نقل و انتقال مالی به صورت مستقیم روی نمایشگر کارت منتشر می‌شوند و اگر این انتقال مالی را کاربر انجام نداده باشد، یک کلید روی آن ظاهر می‌شود تا با فشردن کلید مذکور به صورت مستقیم جلوی انتقال پول گرفته شود. پیش‌بینی شده است مشترکان شرکت مخابراتی اسپرینت از پایان سال جاری میلادی بتوانند این کارت اعتباری را در اختیار داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا