ذکر شیخنا و مولانا محمدجواد آذری جهرمی (قدس ا… روحه العزیز)

موبنا – در ابتدای کار او آورده‌اند که به وقت طفولیت از علما بود. نقل است چون به مکتب شده بود، درس پتروس فداکار رسید و استاد ماجرای آن گفت. بر دل محمدجواد کار کرد و تاملی و تدبری پیش آمد. لوح بنهاد و با خود عهد کرد که زین پس پتروسی و فداکاری پیشه کند و هرگز انگشت بر دکمه نادرست نفشارد. و حقا که بر عهد خود بود و نفشرد تا آخر عمر. نقل است چون تلگرام فیلتر شد، او را گفتند: «چه کسی فیلتر کرد؟» گفت: «پیشی» شیخنا و مولانا حسن روحانی از آنجا می‌شد؛ گفت: «تو به پیشی نگفتی که رییس‌جمهور بفهمه تلگرام رو فیلتر کردی دعوات میکنه؟» زود شماره پیشی گرفت و ماجرایش گفت. پس پیشی نادم شد و عذر و بحلی خواست.

نقل است که تدبیر داشت و اخبار تلخ آرام آرام می‌گفت. چون فیلتر کرد، اول گفت: «تلگرام رفته پیش جوجو آب بخوره زود میاد». بعد گفت: «موقتی است و اگه بچه خوبی باشید وصل می‌کنم». سپس گفت: «مگه من قطع کردم؟» و بعد از آن گفت: «داریم نامه‌نگاری می‌کنیم با اونایی که قطع کردن» و بعد گفت: «تلگرام؟ چی هست؟» و همین‌طور می‌گفت الی غیرالنهایه.

در خبر است که ارتباطات گسترده داشت و زبان خارجکی بلد بود و شب‌ها قبل از خواب با پاول دورف منشن بازی می‌کرد و برایش هوایی می‌زد و میس می‌انداخت و قطع می‌کرد و بدین‌سان حقوق ملت می‌ستاند.

به شیخ کواکبیان گفتند: «چه گویی در باب محمد جواد؟» نفس گرفت و گفت: «او همان است که در فصل فیلتر با فیلترشکن به توییتر که فیلتر بود می‌رفت و به خاطر تلگرام که خود فیلتر کرده بود از فیلترشدگان عذر می‌خواست» و پس از این جمله، دیسک کمرش عود کرد و تا مدت‌ها هیچ نمی‌گفت.

و او را جملات عالی است. گفتند: «این طرح اینترنت غیرحجمی چه فرقی با طرح قبلی داره؟» گفت: «تو طرح قبلی فقط شما نمی‌فهمیدید اینترنت چطوری حساب میشه، تو این طرح ما هم نمی‌فهمیم». او راگفتند: «بهترین پیام رسان کدام است». گفت: «اشارات نظر» او را گفتند: «چرا استفاده از فیلترشکن بد است؟» گفت: «اجازه بده این مساله رو تو یه مجموعه توییت توضیح بدم».

در آخر کار او آورده‌اند که قابض‌الروح را دیدند گوشی به دست و عصبانی. گفتند: «چه شده؟» گفت: «یه ساعته میخوام فیلم‌های آموزشی روش‌های جدید جان‌ستانی رو دانلود کنم نمیشه. این چه وضع اینترنته؟» و مغرضان چون این شنیدند، دفتر محمدجواد نشانش دادند و گفتند: «برو این فیلترشکن خوب داره». پس به سراغ محمدجواد رفت و شد آنچه شد. رحمه ا… علیه.

نقل است که چون از دنیا رفت. هاتفی ندا سر می‌داد: «اگر می‌خواهید بدانید چه کسی از این دنیا رخت بربست، ۳ رو به ۳۰۰۰۶۶۶ پیامک کنید». تمه.

 منبع: قانون | حسام حیدری
خروج از نسخه موبایل