خودروی مفهومی الکتریکی Byton معرفی شد (+عکس)

صنعت خودروسازی در آینده دستخوش تغییرات زیادی خواهد بود و از هم اکنون شاهد ایده‌های جدیدی برای دگرگون کردن این صنعت هستیم. در همین زمینه در CES 2018 شاهد معرفی خودروی مفهومی الکتریکی Byton هستیم.

موبنا – به احتمال بسیار زیاد حتی نام Byton به گوش شما نخورده، اما جالب است بدانید بایتون یک شرکت چینی تازه‌ تاسیس خودروسازی است که در CES 2018 امسال شاهد رونمایی اولین خودروی مفهومی این شرکت بودیم.

انرژی مورد نیاز این خودرو از طریق باتری‌ تامین می‌شود و به پیشرانه الکتریکی مجهز است. در اولین نگاه به این خودرو می‌توان گفت که به لحاظ زیباشناختی حرف چندانی برای گفتن ندارد و انتظار داریم در نسخه‌نهایی با خودروی زیباتری طرف باشیم.
خودروی مفهومی الکتریکی Byton معرفی شد (+عکس)
به لحاظ سرعت نیز نمی‌توان با توجه به پیشرانه الکتریکی این خودرو، توقع زیادی از آن داشت اما گفته می‌شود که این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ کامل، مسافتی حدود ۴۰۰ کیلومتر را طی کند که انصافا مسافت قابل قبولی است.

خودروی مفهومی الکتریکی Byton معرفی شد (+عکس)

مدل مفهومی این شاسی‌بلند الکتریکی از یک پیشرانه بهره می‌گیرد و نسخه‌نهایی این خودرو به پیشرانه دوگانه‌ای مجهز است که ۴۷۵ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
خودروی مفهومی الکتریکی Byton معرفی شد (+عکس)
ویژگی‌های این خودرو به همین‌جا ختم نمی‌شود و در داخل آن شاهد حضور یک صفحه‌ لمسی هستیم که تمام قسمت راننده و سرنشین جلو را پوشش داده است. این‌گونه که پیداست برند چینی Byton قرار است نسخه‌نهایی شاسی‌بلند الکتریکی آن را در سال ۲۰۱۹ راهی بازارهای آمریکا کند.
خودروی مفهومی الکتریکی Byton معرفی شد (+عکس)
از طرف دیگر انتظار می‌رود در کنار نسخه شاسی‌بلند این خودرو شاهد تولید نسخه‌های سدان و شاسی‌بلند کامپکت آن نیز باشیم.
خودروی مفهومی الکتریکی Byton معرفی شد (+عکس)
جالب است بدانید در قسمت فرمان خودرو نیز یک صفحه‌لمسی بزرگ ۸ اینچی تعبیه شده است. طراحی خودروی مفهومی Byton به‌صورت شاسی‌بلند باعث شده تا دست طراحان به لحاظ ابعاد در داخل خودرو باز باشد و درنتیجه فضای زیادی را در داخل این خودرو شاهد هستیم.
صفحه‌نمایشی بزرگی که در جلوی داشبورد تعبیه شده است قادر به تشخیص جستچرهای حرکتی از جانب راننده نیز هست. این صفحه که امکانات هوشمند خودرو را در آن شاهد هستیم گوش‌ به فرمان دستورات صوتی طراحی شده است.
در مجموع باید گفت به قول قدیمی‌ها یا نکن با فیلبان دوستی یا بساز خانه‌ای در حد فیل. حضور Byton در بازار خودروسازی آمریکا که یکی از پررقابت‌ترین بازارهای خودرو در دنیاست نیازمند خودرویی بسیار زیبا و مجهز است که بتواند در برابر رقبای بزرگ آمریکایی و اروپایی قد علم کند. با این حساب باید دید Byton چگونه خواهد توانست در بازار خودرو مطرح شود.

 منبع: فارنت 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا