گجت Sniffy Market به شما اجازه می دهد «هر محصولی» را پیش از خرید ببویید

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که خریدتان از خرده فروشی ها یک تجربه بویایی تمام عیار نبوده، احتمالاً از آشنایی با Sniffy خوشحال می شوید.

موبنا – این محصول عجیب که در CES 2018 معرفی شده و فعلاً در فاز پروتوتایپ به سر می برد، قرار است به مشتریان اجازه دهد علاوه بر مشاهده و لمس محصولاتی که به دنبال خریدشان هستند، آنها را بو کنند.
خرده فروشی های مرتبط با غذا و نوشیدنی که محصولاتی مانند فلفل یا قهوه می فروشند، بدیهی ترین مثال برای کاربرد این گجت هستند و عطر هم می تواند مثالی دیگر باشد؛ اما این سوال قطعاً برای شما هم پیش آمده که استفاده از Sniffy Market در چه شرایط دیگری کارآمد خواهد بود؟
از ایده های بسیار عجیب پشت دستگاه که بگذریم، Sniffy Market به یک نمایشگر لمسی، یک دوربین و یک گردونه -که خرده فروشی ها رایحه های مختلف را به آن اضافه می کنند- مجهز شده است. به محض راه اندازی دستگاه، هر عابر کنجکاوی می تواند از نمایشگر لمسی برای انتخاب یک محصول استفاده کند و سپس رایحه مورد نظر خود را ببوید. نکته عجیب اما جالب دیگر درباره Sniffy، استفاده از دوربین برای ثبت واکنش مردم به یک رایحه و تحلیل مثبت با منفی بودن آن است. البته این تصاویر به مشتریان نمایش داده نمی شود، بلکه اطلاعاتی است که میزان مقبولیت یک محصول در نظر مشتریان را به تولیدکننده نشان می دهد.
گجت Sniffy Market به شما اجازه می دهد «هر محصولی» را پیش از خرید ببویید
از آن جایی که دیوایس به نمایش درآمده در CES 2018 صرفاً یک نمونه پروتوتایپ چاپ سه بعدی شده بود، هنوز نمی دانیم که ورژن نهایی Sniffy Market چه زمانی در خرده فروشی ها قرار می گیرد. این دستگاه ایده ای بسیار خرق عادت دارد، اما همین ایده عجیب ممکن است آن را به محصولی ایده آل برای برخی خرده فروشی ها تبدیل کند.

 منبع: دیجیاتو 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا