کوچک ترین کامپیوتر دنیا با پشتیبانی از واقعیت مجازی

اینتل امسال هم کامپیوترهای کوچک خود معروف به NUC یا «واحدهای پردازش آینده» را به نمایشگاه CES در لاس وگاس آورده و این بار شاهد تجهیز آنها به نسل هشتم پردازنده ها با گرافیک پرقدرت AMD RX Vega M هستیم. در واقع این کامپیوتر جدید به قوی ترین پردازنده این نسل مجهز شده و به ادعای اینتل، کوچک ترین سیستم کامپیوتری دنیا با پشتیبانی از واقعیت مجازی به شمار می رود.

موبنا – این NUC جدید که با نام رمز «Hades Canyon» شناخته می شود، کمی بزرگ تر از «Skull Canyon» است که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در دو نسخه وارد بازار می شود: یکی با چیپ Core i7-8809G و گرافیک مجتمع قدرتمند RX Vega M GH و دیگری با چیپ Core i7-8705G و گرافیک مجتمع RX Vega GL.
کوچک ترین کامپیوتر دنیا با پشتیبانی از واقعیت مجازی
بر اساس اطلاعات بنچمارک ارائه شده توسط اینتل، مدل اول به راحتی برای تجربه واقعیت مجازی آماده است اما برخی بازی های سنگین VR از جمله Doom VFR می توانند آن را به چالش بکشند. در حالت کلی می توانید انتظار نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن ۱۰۸۰pرا در اکثر بازی های جدید داشته باشید.

کوچک ترین کامپیوتر دنیا با پشتیبانی از واقعیت مجازی

کوچک ترین کامپیوتر دنیا با پشتیبانی از واقعیت مجازی

اینتل در نسل جدید NUC ها مجموعه ای کامل و کم نظیر از درگاه های ارتباطی را نیز در اختیار شما قرار داده است. همان طور که در تصاویر فوق می بینید در پشت دستگاه شاهد دو درگاه USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۳، دو درگاه اترنت گیگابیتی، دو درگاه مینی دیسپلی پورت، چهار درگاه USB 3.1 سایز کامل، HDMI و جک ۳.۵ میلیمتری همراه با خروجی صوتی اپتیکال هستیم. در جلوی دستگاه هم یک USB-C، دو درگاه USB کامل که یکی از آنها قابلیت شارژ را هم دارد، یک درگاه HDMI، کارت خوان و جک هدفون را می بینیم. حتی داخل دستگاه هم اسلات ویژه ای برای افزودن حافظه SSD از نوع M.2 نیز وجود دارد.

همانند همیشه، اینتل واحدهای NUC را به صورت خام عرضه می کند و خودتان باید حافظه داخلی، رَم و تجهیزات دیگر را برای آن تهیه کنید، ضمن اینکه هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت آنها از سوی اینتل فاش نشده است. ظاهراً بهار سال آینده شاهد حضور Hades Canyon در بازارهای جهانی خواهیم بود.

 منبع: دیجیاتو 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا