بازی جدول و کلمات، با آلزایمر بجنگید

آیا میدانید هر کدام از ما به راحتی میتوانیم در دوران پیری به بیماری آلزایمر دچار شویم؟ فکر میکنید راه جلوگیری از این بیماری چه باشد؟ در ادامه راه حل جالبی به نام بازی جدول و کلمات را برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر به شما معرفی میکنیم که سرگرم کننده نیز هست. در نقد و بررسی این بازی اندرویدی با ما همراه شوید.

موبنا – مجموع مراحل بازی فوق در بخش های کلاسیک و شرح در متن، به بیش از ۶۰۰ مرحله میرسد. هرچقدر که در مراحل جدول و کلمات پیشروی کنید، جدول ها سخت تر میشوند و تعداد خانه های آنها نیز افزایش می یابد. به این ترتیب میتوانید تا مدت طولانی، اوقات فراغت خود را پر کنید. علاوه بر این، ۱۰۰ مرحله حدس کلمه هم در این بازی اندرویدی وجود دارد تا هوش شما را به چالش بکشد.

یکی دیگر از بخش های جدول و کلمات، مسابقات آنلاین است. برای شرکت در این مسابقات باید ابتدا در بازی ثبت نام و سپس یکی از موضوعات را برای حل جدول انتخاب نمایید. اگر حداقل ۱۲ نفر در آن گروه وجود داشته باشند، جدول به شما نشان داده میشود و ۶ ساعت فرصت دارید تا آن را حل کنید. اطلاعات حساب کاربری و جدول رتبه بندی کاربران نیز در همین بخش قرار گرفته اند.

 

نکته : با رسیدن به سطح و رتبه بالاتر، شما هم میتوانید یک گروه با موضوع دلخواه برای مسابقه حل جدول بسازید.

با انجام بازی جدول و کلمات هم سرگرم میشوید و هم اطلاعات عمومی خود را افزایش میدهید.

جدول کلمات متقاطع برای موبایل

 

نحوه انجام بازی و حل کردن جدول ها

برای حل جدول های کلاسیک در بازی جدول و کلمات، باید یکی از حروف را در سطر یا ستون دلخواه لمس کنید تا سوال افقی یا عمودی آن به نمایش درآید. با این کار، حرف موردنظر قرمز میشود و کافی است با اشاره بر روی حرف دیگر، این دو را با هم جابجا کنید.

اگر جابجایی حروف درست باشد، حرف صحیح به رنگ سبز در آمده و حالا باید با همین روش، به دنبال بقیه حرف های جواب بگردید. روش امتیازدهی هم به این صورت است که با هر بار پیدا کردن حرف صحیح، امتیاز شما بیشتر میشود و در غیر اینصورت کاهش می یابد.

 

نکته : برای انصراف از انتخاب یک حرف باید دوباره آن را لمس کنید.

 

جدول های شرح در متن، یکی از انواع محبوب جدول در بین طرفداران این سرگرمی میباشد. نحوه حل کردن این جدول ها در بازی فوق مثل حالت کلاسیک است با این تفاوت که شرح سوال در بین خانه های جدول وجود دارد. پیکان کوچک کنار هر سوال هم نشان میدهد که باید خانه های جواب را از کدام سمت پر کنید. مهمترین تفاوت جدول های شرح در متن و کلاسیک، عدم وابستگی ردیف های افقی و عمودی به یکدیگر میباشد که چالش بیشتری را برای یافتن جواب ایجاد میکند.

 

نکته : اگر جدول را تا نیمه حل کرده باشید و از آن خارج شوید، به صورت ذخیره باقی میماند و میتوانید ادامه حل جدول را در زمان دیگر انجام دهید.

 

از آنجا که شاید جواب برخی از سوالات جدول را ندانید، یک راهنمای کمکی هم برای شما درنظر گرفته شده است که با کسر امتیاز میتوانید از آن کمک بگیرید. برای استفاده از این راهنما که یکی از حروف جواب را نشان میدهد، ابتدا باید خانه موردنظر را لمس نمایید. امکان رد کردن مرحله و رفتن به جدول بعد هم با کسر امتیاز وجود دارد.

 

کلمه پنهان را از بین حروف بیابید

در بخش حدس کلمه از بازی فوق، تعدادی حروف درهم ریخته به شما نشان داده میشود که باید آنها را کنار هم قرار دهید و یک یا چند کلمه معنی دار بسازید. برای این کار کافی است انگشت خود را به ترتیب از روی اولین حرف تا آخرین حرف بکشید. با یافتن کلمات صحیح در این قسمت از جدول و کلمات، تعدادی سکه دریافت میکنید که میتوانید با خرج آنها از راهنماهای کمکی استفاده نمایید. این راهنماها شامل نشان دادن یک حرف از جواب، نمایش پاسخ کامل و رد کردن مرحله میشود.

 

بازی جدول برای اندروید

 

رقابت بر سر اطلاعات عمومی

همانطور که گفتیم، جدول و کلمات دارای یک بخش مسابقه آنلاین نیز هست. بعد از ثبت نام در بازی و انتخاب گروه دلخواه، یک جدول کلاسیک کامل به شما نشان داده میشود که باید در زمان مشخص آن را حل کنید. امتیاز نهایی نیز مثل حالت های آفلاین بازی محاسبه شده و در جدول رتبه بندی به نمایش درمی آید. در اینجا هم امکان استفاده از راهنمای کمکی (نمایش یک حرف صحیح) با پرداخت تعدادی سکه وجود دارد.

 

نکته : اگر برای ادامه دادن به امتیاز و سکه احتیاج داشتید، میتوانید بسته های دلخواه را از قسمت فروشگاه خریداری کنید.

 

چرا باید جدول حل کنیم؟

هرچند مهمترین جنبه بازی جدول و کلمات، سرگرمی در اوقات فراغت است اما حل جدول کلمات متقاطع، فواید دیگری هم دارد. شما با انجام این سرگرمی علاوه بر اینکه اطلاعات عمومی خود را افزایش میدهید، ذهنتان را نیز تقویت نموده و از بیماری آلزایمر در دوران پیری جلوگیری میکنید.

طبق تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند، حل جدول کلمات متقاطع باعث ایجاد آرامش میشود و تمام کردن آن، نوعی حس رضایت را در ما به وجود می آورد. در نتیجه، انجام این سرگرمی از لحاظ روحی هم مفید بوده و بد نیست در طول روز، زمانی را به آن اختصاص دهیم.

 

بررسی کیفیت بازی از لحاظ گرافیکی

محیط بازی فوق از طراحی مناسبی بهره میبرد که نقص خاصی را در آن مشاهده نکردیم. رنگ های استفاده شده در قالب گرافیکی این بازی، زنده و هماهنگ هستند و آیکن ها نیز یکپارچه به نظر میرسند. از طرف دیگر چیدمان اجزای صفحه هم در بخش های مختلف جدول و کلمات به خوبی انجام گرفته است هرچند در برخی از دستگاه ها، نقص های کوچکی از این لحاظ دیده شد.

به جرات میتوان گفت که این بازی اندرویدی، یک سرگرمی مفید و سالم برای اوقات فراغت شما خواهد بود. توضیحاتی که ارائه شد در کنار بیش از ۲۰۰۰ نصب و رضایت قابل توجه کاربران از جدول و کلمات، نشان دهنده کیفیت آن میباشد. این بازی را میتوانید به صورت رایگان از کافه بازار دانلود کنید.

بازی جدول کلمات متقاطع فارسی

 

قابلیت ها و نقاط قوت بازی

  • وجود سه نوع سرگرمی مختلف
  • تعداد مراحل زیاد
  • اجرای روان و بدون خطا
  • مسابقه آنلاین و جنبه رقابتی
  • گرافیک زیبا و کاربرپسند
نقاط ضعف بازی

  • عدم واکنش گرایی در همه دستگاه ها
  • پیچیدگی در برخی از بخش های رابط کاربری
جدول و کلمه

تولید کننده : کریمی

آخرین نسخه بررسی شده : ۳.۱

سیستم عامل : اندروید ۴.۰.۳ و بالاتر

حجم : ۹.۵ مگابایت

 بازی جدول و کلمات، با آلزایمر بجنگید
 منبع: اپریویو

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا