استخدام ۳۰ کارمند برای جلوگیری از سرقت دوچرخه‌های گوگل

گوگل اعلام کرد که حدود ۱۱۰۰ دستگاه دوچرخه رنگارنگ رایگان در اختیار کارمندان خود گذاشته است که به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه از آنها هر هفته مفقود می‌شود.

موبنا – گوگل از جمله شرکت‌هایی بود که عرصه فناوری در جهان را تغیر داد و فعالیت‌های دره سیلیکون به عنوان قطب فناوری آمریکا نیز به واسطه فعالیت‌های آن ارتقا یافت. این شرکت برای تسهیل در عبور و مرور کارمندان خود دوچرخه‌هایی را در نظر گرفته است که به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا بتوانند بین ادارات و ساختمان‌های مختلف این شرکت به راحتی حرکت کنند.

با این وجود شرکت گوگل که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع شده است به این نتیجه رسیده است که دوچرخه‌های مذکور به یک ابزار محبوب برای سارقان تبدیل شده‌اند و نگهداری از آنها باید متفاوت باشد. این شرکت هم‌ اکنون فرآیند نگهداری از دوچرخه‌های رایگان خود را بازنگری می‌کند و روزنامه وال استریت گزارش داده است که گوگل برای حفظ این دوچرخه‌ها تصمیمات جدید اتخاذ کرده است.

کمپانی مذکور اعلام کرد که حدود ۱۱۰۰ دستگاه دوچرخه رنگارنگ رایگان در اختیار کارمندان خود گذاشته است که به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه از آنها هر هفته مفقود می‌شود و می‌بایست دوچرخه‌های جایگزین را برای آنها در نظر بگیرد. این شرکت هم‌ اکنون دست به کار شده است تا رقم مذکور را به حداقل برساند.

استخدام ۳۰ کارمند برای جلوگیری از سرقت دوچرخه‌های گوگل

از جمله راهکارهایی که در این زمینه پیشنهاد شده این است که گوگل ۳۰ کارمند ویژه استخدام می‌کند و در کنار آن ۵ دستگاه اتومبیل وَن در اختیار می‌گیرد که تنها وظیفه آنها گشت‌زنی و مرقابت از این دوچرخه ها است.

شرکت گوگل همچنین گیرنده ماهواره‌ای GPS برای این دوچرخه‌ها را هم مورد بررسی قرار می دهد و این فناوری را روی بعضی از آنها نصب کرده است. این فناوری به گونه‌ای طراحی شده است که دوچرخه را قفل می‌کند و فقط کارمند گوگل به کمک اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند خود دارد می‌تواند قفل دوچرخه را باز کند.

شرکت گوگل سرویس ارایه دوچرخه‌های رایگان را نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی راه‌اندازی کرد و سپس در سال ۲۰۰۹ میلادی به صورت رسمی دوچرخه‌ها با رنگ‌هایی که در لوگوی گوگل ارایه شده است به صورت گسترده در دفتر مرکزی این شرکت مورد استفاده قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا