نسل جدید سیستم سرگرمی خودرو گارمین در CES

گارمین در نمایشگاه CES 2018 از نسل جدید سیستم سرگرمی و اطلاعاتی خود رونمایی کرد. این فناوری هماهنگی بیشتری با گوشی و تبلت خواهد داشت.

موبنا – سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی برخی از سریع‌ترین فناوری‌های به‌روزشده در خودروهای مدرن هستند و در حال حاضر خودروسازان اغلب در مدل‌های متفاوت خودروهای خود نیز این سیستم را بهبود می‌بخشند. گارمین (Garmin) هم قصد دارد در این بازار پرمنفعت سهمی داشته باشد و به همین دلیل جدیدترین نسل از سیستم سرگرمی و اطلاعاتی خود را در خودروهای ولوو روانه نمایشگاه CES 2018 لاس‌وگاس کرده است. یکی از برجسته‌ترین توانایی‌های این سیستم جدید، قابلیت تنظیم مسیرهای ناوبری بسته به شرایط آب و هوایی مختلف است.
فناوری گارمین از ترکیب یک دکمه چرخان و صفحه نمایش لمسی برای کنترل سیستم استفاده می‌کند. علاوه بر این، گارمین قابلیت ناوبری بی‌سیم در صندلی عقب را هم فعال کرده است که سرنشینان در صندلی عقب می‌توانند از طریق وایرلس دستگاه هوشمند خود اعم از تبلت یا گوشی، مقصد خود را انتخاب کنند. به نظر نوآوری جالبی می‌رسد؛ اما اگر شخص مزاحمی در خودرو حضور داشته باشد و کار شیطنت‌آمیزی انجام دهد، شاید ناگهان خودرو سر از سیبری دربیاورد.
برای کسانی که دوست ندارند از دست استفاده کنند، گارمین فناوری کنترل صوتی الکسا را از طریق همکاری با آمازون به خدمت گرفته است. فناوری تشخیص گفتار به‌طور کامل در سیستم سرگرمی و اطلاعاتی موجود است؛ بنابراین کاربر نیازی به دانلود برنامه یا استفاده از گوشی هوشمند برای کار کردن با آن ندارد. علاوه بر قابلیت‌های ناوبری، سیستم جدید گارمین به کاربر اجازه می‌دهد از آن بخواهد موسیقی، ویدئو یا فایل‌های چندرسانه‌ای خاصی را پخش کند یا حتی وسیله قابل پشتیبانی خانگی را در خودرو کنترل کند.
مسیریابی پیش‌بینی‌کننده آب و هوا از داده‌های AccuWeather Go برای بررسی شرایط جوی در طول مسیر استفاده می‌کند. گارمین مدعی است که این سیستم حتی می‌تواند تغییرات دقیقه به دقیقه آب و هوا را نظارت و بررسی کند.
گارمین دو نسخه از سیستم سرگرمی و اطلاعاتی خود معرفی کرده است که از پردازنده اینتل اتم چهار هسته‌ای x7 و پردازنده دو هسته‌ای x5 استفاده می‌کند؛ اما این شرکت هنوز جزئیات دقیقی در مورد تفاوت‌های دو مدل ارائه نداده است. هدف این شرکت از ارائه نسل جدید سیستم سرگرمی و اطلاعاتی، به‌کارگیری آن در خودروهای سطح متوسط و بالای بازار است. هنوز خریداری برای این محصول جدید گارمین معرفی نشده؛ اما نشان دادن آن در خودروی ولوو ممکن است مسیر پیش‌ رو را بهتر نشان دهد. گارمین در ویدئوی زیر به معرفی کوتاه نسل جدید سیستم سرگرمی و اطلاعاتی خود می‌پردازد.

 منبع: زومیت 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا