این عینک آفتابی تصاویر ویدیویی زنده پخش می‌کند (+عکس)

دوربین دیجیتالی که روی این عینک آفتابی نصب شده است حسگر ۸ مگاپیکسلی دارد که با زاویه ۱۲۰ درجه می‌تواند تصویربرداری کند و حافظه داخلی آن قادر است ۴۰ دقیقه تصاویر ویدیویی با کیفیت اچ‌دی را ضبط کند.

موبنا – در سپتامبر ۲۰۱۶ شرکت اسنپ‌ که شبکه اجتماعی اسنپ‌چت را هم در زیرمجموعه خود قرار داده است محصول جدیدی را با نام «اسپِکتکلز» معرفی کرد. این محصول در اصل یک عینک آفتابی ارزان قیمت بود که دوربین دیجیتالی برای تهیه تصاویر ویدیویی را شامل می‌شد. قیمت این عینک ویدیویی ۱۳۰ دلار بود و کاربر می‌توانست به محض فشار دادن کلید مخصوص ویدیوهای ۱۰ ثانیه‌ای تهیه کند.

در بیشترین حالت ممکن این عینک می‌توانست ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌ای ضبط کند و به صورت مستقیم آن را روی شبکه‌ اجتماعی اسنپ‌چت به اشتراک بگذارد. عینک آفتابی اسنپ از طریق دستگاه‌های متحرک فروش کالا در کشور آمریکا عرضه شد و اکتبر گذشته پس از گذشت یک سال شرکت مذکور اعلام کرد ۱۵۰ هزار عدد از آن را فروخته است و پیش‌بینی می‌کند این رقم در آینده نزدیک ۵۰ درصد افزایش یابد.

هم‌اکنون یک شرکت دیگر به نام «آکتون» عینک آفتابی دیگری عرضه کرده است که فناوری‌های هوشمند را هم شامل می‌شود. این عینک آفتابی «اِی‌سی‌ای آیویِر» نام دارد که دوربین دیجیتالی برای گرفتن تصاویر ویدیویی اچ‌دی، عکس‌‌های باکیفیت و پخش مستقیم تصاویر ویدیویی روی شبکه‌های اجتماعی را شامل می‌شود.

این عینک آفتابی تصاویر ویدیویی زنده پخش می‌کند (+عکس)

«پیتر تریدوِی» یکی از بنیانگذاران شرکت «آکتون» توضیح داد: «عینک‌های آفتابی مجهز به فناوری پتانسیل‌های فراوانی دارند و با این وجود تا امروز مورد استقبال گسترده قرار نگرفته‌اند. زیرا آنها با طراحی زیبا شبیه به عینک‌های معمول و روزمره ساخته نشده‌اند تا مردم از آنها استقبال کنند و بخواهند به صورت معمول این عینک‌ها را مورد استفاده قرار دهند».

لازم به ذکر است «اِی‌سی‌ای آیویِر» نسبت به عینک آفتابی شرکت اسنپ زیباتر و مطابق با مد روز ساخته شده است و با این وجود باید منتظر ماند و دید کاربران چطور تصمیم‌گیری می‌کنند.

دوربین دیجیتالی که روی این عینک آفتابی نصب شده است حسگر ۸ مگاپیکسلی دارد که با زاویه ۱۲۰ درجه می‌تواند تصویربرداری کند و حافظه داخلی آن قادر است ۴۰ دقیقه تصاویر ویدیویی با کیفیت اچ‌دی را ضبط کند. این عینک آفتابی فناورانه به حافظه داخلی ۴ گیگابایتی و باتری با عمر ۱۰ ساعت مجهز شده است و کاربران می‌توانند به مدت ۹۰ دقیقه در این حافظه تصویر ویدیویی نگه دارند.

عینک آفتابی جدید مجهز به دوربین دیجیتالی ۱۹۹ دلار قیمتگذاری شده است که از ابتدای تابستان وارد بازار می‌شود و البته کاربران از هم اکنون می‌توانند با پرداخت ۹۹ دلار آن را پیش‌خرید کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا