۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

گوگل روی پروژه‌های دیگر خود هم کار می‌کند و در اینجا فهرستی از ۱۰ آرزوی بزرگ برای شرکت گوگل آورده شده است که کاربران جهانی تمایل دارند غول اینترنتی جهان آنها را در سال ۲۰۱۸ میلادی لحاظ کند.

موبنا – گوگل در سال ۲۰۱۷ میلادی روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت و از توسعه هوش مصنوعی (IA) گرفته تا گوشی هوشمند و اتومبیل خودران در دستور کار آن بود.

هم اکنون دستیار هوشمند «گوگل اسیستنت» قابلیت اصلی دو گوشی هوشمند جدید پیکسل محسوب می‌شود و کاربران هم از آن استقبال کرده‌اند. در کنار آن اسپیکر هوشمند «گوگل هوم» با همین فناوری دستیار هوشمند به فروش می‌رسد. این دستیار هوشمند مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی عمل می‌کند و گوگل تصمیم دارد طی سال جاری میلادی از این قابلیت در دیگر محصولات خود استفاده کند. بزرگترین مزیت هوش مصنوعی برای گوشی هوشمند «پیکسل ۲» گوگل ارتقا سیستم تصویربرداری آن است که متفاوت با فناوری‌های قبلی عکاسی و فیلمبرداری می‌کند. این فناوری به صورت مستقیم با اپلیکیشن «گوگل فوتوز» در ارتباط است تا جست‌وجوگر هوشمند را در اختیار کاربران بگذارد.

با همه این توضیحات، گوگل روی پروژه‌های دیگر خود هم کار می‌کند و در اینجا فهرستی از ۱۰ آرزوی بزرگ برای شرکت گوگل آورده شده است که کاربران جهانی تمایل دارند غول اینترنتی جهان آنها را در سال ۲۰۱۸ میلادی لحاظ کند.

۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

ادامه فعالیت‌ها به عنوان یک سردمدار

از زمانی که گوگل برای نخستین بار عینک هوشمند «گوگل گلکس» را معرفی کرد، به نظر رسید که این شرکت تصمیم‌هایی برای توسعه فناوری در آینده دارد و با این وجود عقب‌تر از شرکت‌های رقیب حرکت می‌کند. گوگل در عرصه نرم‌افزارهای مرتبط با دستگاه‌های موبایلی هنوز هم بزرگترین شرکت جهان است، ولی در بخش سخت‌افزار چندان موفق عمل نکرده است؛ چنانکه برای توسعه گوشی هوشمند پیکسل، هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، فناوری‌های پوشیدنی مبتنی بر سیستم عامل «اندروید ویِر» و … این مسئله به وضوح دید می‌شود.

زمانی که «سرگئی برین» بنیانگذار شرکت گوگل قصد معرفی عینک هوشمند «گوگل گلس» را داشت، همراه با این فناوری از هواپیما به زمین پرید و گفت این دستگاه آینده فناوری‌های کاربردی جهان را تغییر می‌دهد. ولی هم‌اکنون چند سالی از آن زمان گذشته است و گوگل اقدام خاصی را در این زمینه انجام نمی‌دهد. کاربران جهانی تمایل دارند گوگل بار دیگر به عنوان یک شرکت سردمدار جلو برود و مانند دیگر کمپانی‌های عرصه فناوری یک شرکت پیرو نباشد.

 

۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

جدی‌تر شدن پروژه سخت‌افزاری و گوشی پیکسل

خانواده گوشی هوشمند «پیکسل ۲» گوگل از جمله دستگاه‌هایی بود که طی سال گذشته مورد توجه کاربران جهانی قرار گرفت و البته اخبار مثبت و منفی فراوانی هم در مورد آن منتشر شد. بعضی کاربران اعلام کردند که گوشی آنها با مشکلات جدی مواجه شده است و نمایشگر دستگاه آنها اختلال دارد. همین مسایل باعث شد در بین همه گوشی‌های پیشرفته که در بازار فروخته می‌شوند، کمتر افرادی به شما توصیه کنند که سراغ گوشی‌های پیکسل گوگل بروید.

در کشور آمریکا مدل‌های جدید گوشی‌های پیکسل به صورت بسیار محدود عرضه شده‌اند و فقط یک اپراتور موبایلی آنها را می‌فروشد. در عرصه جهانی نیز تعداد کمی از کشورها این محصول را وارد کرده‌اند و به نظر می‌رسد که گوگل باید تصمیمات جدی‌تری را در این زمینه اتخاد کند.

 

۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

شفافیت بیشتر در زمینه ذخیره اطلاعات

تمام خدماتی که سایت اینترنتی گوگل در اختیار کاربران جهانی قرار می‌دهد رایگان است و در عوض این کمپانی سعی می‌کند از بخش تبلیغات درآمدهای مورد نیاز خود را تامین کند. در سال ۲۰۱۸ میلادی تلاش‌های بیشتری را از سوی دولت‌های جهان شاهد خواهیم بود تا حریم شخصی کاربران در عرصه مجازی مورد توجه قرار گیرد.

آنچه که هم اکنون مشخص شده این است که گوگل حجم گسترده‌ای از اطلاعات کاربران جهانی را ذخیره می‌کند. ولی در صال ۲۰۱۸ میلادی توجه دولت‌ها به این مسئله بیشتر می‌شود و می‌بایست به دنبال آن گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد تا از نحوه ذخیره شدن اطلاعات خود توسط سرورهای گوگل آگاهی داشته باشند. گوگل باید در این سال جدید در زمینه جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات کاربران شفافیت بیشتری اعمال کند.

 

۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

توجه بیشتر به به‌روزرسانی‌های اندروید و اپلیکیشن‌های مربوطه

در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی هستیم و هم‌ اکنون از زمانی که گوگل سیستم عامل «اندروید ۸.۰ اوریو» را همراه با گوشی هوشمند پیکسل روانه بازار کرد حدود سه ماه می‌گذرد. متاسفانه دیگر گوشی‌های هوشمند که در کمپانی‌های مختلف ساخته می‌شوند هنوز به‌روزرسانی به این نسخه از سیستم عامل اندروید را دریافت نکرده‌اند. پیش‌بینی شده است به‌روزرسانی اندروید ۸.۰ برای گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای که امسال وارد بازار جهانی می‌شوند عرضه شود و بر این اساس می‌توان گفت از اواخر ماه ژانویه این سیستم عامل به صورت گسترده‌تر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با این وجود اینکه گوشی‌های کنونی موجود در بازار هنوز نتوانسته‌اند این نسخه از اندروید را دریافت کنند اتفاق خوبی نیست.

آنچه که مشکل را حادتر می‌کند این است که گوشی‌های هوشمند پیشرفته ساخته شده در سال ۲۰۱۶ میلادی که برای خرید آنها نزدیک به هزار دلار پرداخت کرده‌اید با تاخیر بسیار زیاد این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد و احتمالا صاحبان آنها می‌بایست تا تابستان پیش‌رو منتظر بمانند.

 

۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

پاکسازی اپلیکیشن‌ها با کاربری مشابه

بهتر است با این سوال شروع کنیم: آیا شما می‌دانید اپلیکیشن اصلی پیام‌رسان گوگل کدام است؟ هنگ‌اوت؟ گوگل الو؟ مسنجر پیش‌فرض پیام رسان؟

باید اعتراف کرد که حتی کارشناسان فناوری هم از این آشفتگی سر در نمی‌آورند که چرا گوگل چند اپلیکیشن پیام رسان مجزا را در اختیار کاربران خود قرار داده است و به درستی نمی‌داند که با آنها چه کار کند. این در حالی است که هیچ کدام از اپلیکیشن‌های مذکور محبوب نیستند و کاربران از آنها استفاده نمی‌کنند.

کارشناسان و کاربران جهانی امیدوارند در سال ۲۰۱۸ میلادی گوگل تصمیم جدی در این زمینه بگیرد و با انجام یک پاکسازی مناسب، تنها یک اپلکییشن پیام‌رسان را با قابلیت‌های کاربردی در اختیار کاربران خود بگذارد.

 

۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

حل مشکل اساسی نمایشگر گوشی پیکسل

در همین گزارش گفته شد که شرکت گوگل باید فکر جدی برای گوشی‌های پیکسل بکند و برنامه‌ریزی بهتری در مورد آنها داشته باشد. ولی اگر قرار باشد چنین اتفاقی صورت بگیرد مهم‌ترین گام باید از اینجا برداشته شود: حل مشکل اساسی در نمایشگر گوشی هوشمند «پیکسل ۲ ایکس‌ال».

گوگل تاکنون به صورت رسمی عذرخواهی نکرده است که با این اتفاق مشکل بزرگی را برای مشتریان خود به وجود آورده است. همچنین هیچ بیانیه رسمی از سوی این شرکت منتشر نشده است تا علت بروز این مشکل هم مشخص شود و کاربران جهانی هنوز هم از اشکالات نمایشگر آخرین مدل گوشی هوشمند پیکسل شکایت می‌کنند. در بسیاری از موارد کاربران مجبور شده‌اند با پرداخت هزینه زیاد برخی قطعات داخلی را تعویض کنند تا نمایشگر آنها مجدد کار کند. آنچه که از گوگل می‌خواهیم این است که در سال جدید میلادی هرچه سریع‌تر به فکر راه‌حل این مشکل باشد.

 

۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

ارتقا طراحی خانواده گوشی‌های پیکسل

طراحی بدنه بیرونی گوشی هوشمند مهم‌ترین مسئله‌ای است که کاربران را به سمت خود جذب می‌کند و در این میان باید اعتراف کرد طراحی خانواده گوشی‌های «پیکسل ۲» چنگی به دل نمی‌زند و با وجود آنکه سیستم داخلی این گوشی‌ها پیشرفته است، ولی شکل ظاهری آنها شبیه به گوشی‌های میان‌رده طراحی شده است.

گوشی هوشمند «پیکسل ۲ ایکس‌ال»  گوگل که پیشرفته‌ترین محصول ساخته شده در این شرکت محسوب می‌شود، اطراف نمایشگر خود لبه ضخیم دارد و استانداردهای مدرن در آن لحاظ نشده است. ارگونومی ضعیف در این گوشی هوشمند از جمله مواردی است که کاربران در مورد آن شکایت می‌کنند و شرکت مذکور می‌بایست فکری به حال این ماجرا بکند.

 

۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

همکاری بیشتر با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن

طی سال‌های اخیر سیستم عامل اندروید با سرعت قابل ملاحظه توسعه یافته است، ولی باید توجه داشت فروشگاه اینترنتی «اپل استور» اپل در بخش بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها بسیار بهتر و جلوتر از گوگل حرکت می‌کند.

دلیل اصلی اتفاق مذکور این است که سیستم عامل iOS برای توسعه دهندگان اپلیکیشن سودآورتر است و به دلیل محبوبیت آن نزد کاربران، شرکت‌های نرم‌افزاری وابسته ترجیح می‌دهند سرمایه‌گذاری بیشتری را روی آن انجام دهند. همین مسئله باعث شده است که اختلالات نرم‌افزاری و سرقت‌های اطلاعاتی از طریق اپلیکیشن‌ها در اندروید بیشتر از iOS صورت گیرد.

کاربران جهانی از گوگل می‌خواهند در سال جدید میلادی توجه بیشتری به این مسئله کند و همکاری‌های خود را با شرکت‌های توسعه دهنده نرم‌افزاری ارتقا دهد.

 

۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

تمرکز روی محصولات کمتر و باکیفیت‌تر

کاربران جهانی از گوگل می‌خواهند در قالب یک شرکت متمرکزتر گام بردارد. این کمپانی بزرگ طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف را تولید می‌کند و به عنوان مثال دوربین دیجیتالی «گوگل کلیپس» مجهز به فناوری هوش مصنوعی را هم وارد بازار کرده است که کاربران می‌توانند از آن برای حیوانات خانگی خود استفاده کنند. این فناوری اهمیت چندانی ندارد و برای شرکتی با گستره‌ فعالیت‌های گوگل عجیب است که سراغ تولید چنین محصولاتی می‌رود.

باید گفت کاربران جهانی با عرضه محصولاتی از جمله «گوگل کلیپس»، «پیکسل پادس» و … از سوی شرکت گوگل مشکلی ندارند. ولی از این شرکت توقع دارند متمرکزتر عمل کند و هر محصولی که روانه بازار می‌کند، کیفیت بهتری داشته باشد.

 

۱۰ آرزوی بزرگ همه کاربران جهانی برای گوگل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)
Melbourne, Australia – May 23, 2016: Close-up view of Google apps on an Android smartphone, including Chrome, Gmail, Maps.

نتیجه نهایی

این آرزوها برای شرکت گوگل در نظر گرفته شده است تا در سال ۲۰۱۸ میلادی بهتر و قوی‌تر در عرصه جهانی حضور یابد. ولی شاید به عنوان آخرین مورد بتوان گفت، کاربران جهاین آرزو می‌کنند گوگل همچنان به عنوان بزرگترین شرکت اینترنتی جهان باقی بماند و خدماتی که اریه می‌کند بهتر و باکیفیت‌تر از شرکت‌های رقیب از جمله اپل، مایکروسافت و آمازون باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا