آذری جهرمی درباره فیلترینگ تلگرام باید گزارش ارائه دهد

نایب رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس، گفت: آذری جهرمی باید گزارشی دقیق درباره فیلترینگ تلگرام ارائه دهد، تا مشخص شود که فیلترینگ چه میزان به ایجاد آرامش در کشور کمک کرده است.

موبنا – به گزارش موبنا، حمیده زرآبادی ، با اشاره به فیلتر شدن برخی شبکه های اجتماعی همانند تلگرام و اینستاگرام، گفت: در گذشته عنوان شده بود که تلگرام و اینستاگرام هیچگاه فیلتر نمی شود، اما طی چند روز اخیر شاهد بودیم که فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی انجام شده است.
نایب رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه کشور در حال حاضر در شرایط خاصی قرار دارد، این موضوع که فیلترینگ به دلیل ایجاد امنیت و آرامش در کشور انجام شده توجیه دارد، البته به صورت رسمی اعلام شده که این تصمیم به صورت موقت اخذ شده است.
فیلترینگ تلگرام چه میزان در کنترل اوضاع و جلوگیری از آسیب به امنیت کشور موثر بوده است
وی با بیان اینکه نکته مهم این است که این اقدام چه میزان توانسته در ایجاد امنیت و آرامش تاثیرگذار باشد، ادامه داد: چون شرایط کشور در حالت آرامش نیست، نمی توان از وزیر ارتباطات پرسید چرا فیلترینگ رخ داده، اما اگر به شرایط پایدار برسیم بنده از وزیر می خواهم گزارش عملکردی درباره اینکه چه میزان فیلترینگ در کنترل اوضاع و جلوگیری از آسیب و رسیدن به امنیت، اقتدار و استقلال موثر بوده است، ارائه دهد.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آذری جهرمی باید گزارشی دقیق درباره فیلترینگ ارائه دهد ضمن اینکه در شرایط خاص دستگاه های بالادستی برای برقراری آرامش جامعه می توانند تصمیم بگیرند.
نایب رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید مشخص شود که فیلترینگ چه میزان به ایجاد آرامش در کشور کمک کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر افراد بسیاری از فیلترشکن استفاده می کنند و یک کانال ضدانقلاب که مورد تایید هیچ ارگان و جناحی نیست بسته شد، اما دوباره همان کانال همان تعداد عضو دارد و با فیلترینگ کار آن مختل نشده است لذا در شرایط آرامش باید عملکرد آن را ارزیابی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا