ترازویی که با علم روانشناسی، وزن شما را کاهش می دهد!

این ترازو با نمایش ندادن وزن، از تضعیف روحیه جلوگیری و به لاغر شدن کمک می‌کند.

موبنا – به گزارش انگجت، وزن کردن خود پس از تعطیلات، نوعی تلاش عاطفی محسوب می‌شود. یک دانشمند رفتاری به نام “دن آریلی” (Dan Ariely)، ترازویی به نام ” Shapa” ابداع کرده است که می‌تواند شما را بی‌اطلاع از وزن و احتمالا لاغرتر نگه دارد.
ایده “آریلی” این است که با حذف داده‌های کوچک، می‌توان بر داده‌های بزرگ‌تر تمرکز و از تضعیف روحیه ناشی از تغییر وزن بدن جلوگیری کرد. این ترازو به جای عدد، یک رنگ را نشان می‌دهد که به کمبود وزن، وزن درست و یا اضافه وزن بستگی دارد اما اطلاعات بیشتری را مشخص نمی‌کند.
آریلی، استاد اقتصاد رفتاری “دانشگاه دوک” (Duke University) آمریکا است اما بیشتر به خاطر کتاب‌ها و سخنرانی‌های موسوم به “تد”(TED) مشهور است. کار او بررسی چگونگی تصمیم‌گیری انسان و عقلانی بودن یا نبودن در زندگی روزمره است. تعجبی ندارد که بخش زیادی از اپلیکیشن ” Shapa” به آموزش عادات بهتر از راه اهداف کوچک اختصاص دارد.
از این وسیله می‌توان برای اهداف کوچکی مانند تمیز کردن اتاق خواب، تعمیر یخچال، تنظیم ساعت برای برخاستن در هر دو ساعت و یا قدم زدن تا باشگاه استفاده کرد.
ترازویی که با علم روانشناسی، وزن شما را کاهش می دهد!
طراحی عاقلانه موجب شده این وسیله، به‌رغم سبک بودن، کاملا محکم باشد زیرا از چوب ساخته شده که بسیار عالی به نظر می‌رسد. از آنجا که در ساخت این وسیله، نیروی احساس هم در نظر گرفته شده، یقینا مانند بسیاری از ابزارهای نوپا که در اولین تلاش خود با مشکل مواجه می‌شوند، دارای نقص و عیب نیست.
انتظار می‌رود که ترکیب داده های محرمانه کاهش وزن و واکنش‌ها نسبت به ماموریت‌هایی که به آنها فرستاده می‌شوید، پروفایلی برای کم کردن وزن ایجاد ‌کند. این سیستم متوجه خواهد شد بهترین دکمه‌ها برای ترغیب شما به کنار گذاشتن شیرینی و دویدن روی تردمیل، کدام است.
درهرحال، در استفاده روزانه از Shapa مشکلاتی وجود دارد که بزرگترین آنها نمایش ندادن اطلاعات است. ایده حذف این ویژگی قابل درک است اما سخت‌افزار تقاضا می‌کند که شما بتوانید خودتان را تنها با استفاده از گوشی و اجرای این اپلیکیشن وزن کنید. Shapa در سطوح ناهموار مانند فرش کار نمی‌کند بنابراین باید آن را در جایی همچون آشپزخانه بگذارید.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا