ارسال پیامک پشت فرمان مشابه رانندگی بدون گواهینامه

جریمه ارسال پیامک حین رانندگی در فلوریدای آمریکا با جریمه رانندگی با اتومبیل بدون داشتن گواهینامه و جریمه تغییر مسیر اتومبیل بدون زدن راهنما یکسان خواهد بود.

موبنا – فلوریدا یکی از هفت ایالت آمریکا محسوب می‌شود که بیشترین مرگ و میر خیابانی بر اثر ارسال پیامک حین رانندگی در آن به ثبت رسیده است و هم‌اکنون مقامات این بخش از کشور آمریکا تصمیم گرفته‌اند با وضع قوانین محکم‌تر جلوی این روند را بگیرند.

قانونگذاران ایالت فلوریدای آمریکا به زودی جلسه‌ای را تشکیل می‌دهند تا همه امکانات لازم برای منع ارسال پیامک حین رانندگی را بررسی کنند. با این توضیحات از این پس هر راننده‌ای حتی در سرعت بسیار کم گوشی هوشمند در دست داشته باشد و با آن پیامک ارسال کند مقابل شدیدترین جرایم قرار می‌گیرد. جریمه این رفتار با جریمه رانندگی با اتومبیل بدون داشتن گواهینامه و جریمه تغییر مسیر اتومبیل بدون زدن راهنما یکسان خواهد بود.

ارسال پیامک پشت فرمان مشابه رانندگی بدون گواهینامه

فلوریدا برای نخستین بار قانون را به گونه‌ای وضع کرده بود که اگر راننده پشت فرمان پیامک ارسال می‌کرد مجبور بود جریمه ۳۰ دلاری را به همراه هزینه تشکیل دادگاه برای اثبات تخلف او پرداخت کند  و آن زمان هیچ گونه امتیاز منفی در گواهینامه فرد درج نمی‌شد. ولی پس از گذشت مدتی مشخص شد این قانون کارایی چندانی ندارد. زیرا بررسی‌های بیشتر نشان داد هر دادگاه در فلوریدا به طور میانگین در هر روز سه پرونده مربوط به رانندگانی که پیامک ارسال کرده‌اند را بررسی می‌کند.

سازمان بیمه مخصوص امنیت بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) در آخرین گزارش خود اعلام کرد از هر هفت تصادفی که در این کشور صورت می‌گیرد پنج مورد در شرایطی بوده است که راننده پشت فرمان پیامک می‌فرستاده است و این عامل در سال ۲۰۱۶ میلادی بزرگترین دلیل مرگ و میر جاده‌ای بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا