چرا Mate 10 Pro هواوی را می‌توان بهترین گوشی سال معرفی کرد؟

می‌توان گفت Mate 10 Pro هوآوی یکی از بهترین، زیباترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌هایی است که طی سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار شد و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

موبنا – کارشناسان و متخصصانی که گوشی‌های هوشمند را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهند معمولا به محض ورود یک پرچمدار جدید چند روز متوالی آن را زیر نظر می‌گیرند و سرانجام مطلبی را در مورد آن منتشر ی‌کنند. با این وجود برخی کاربران علاقمند به عرصه تلفن‌های همراه با بررسی‌های چند ماه و طولانی‌مدت نظر دقیق‌تری را در این زمینه منتشر می‌کنند. با این توضیحات اگر شما قصد خرید یک دستگاه گوشی هوشمند جدید را داشتید، بهتر است هر دو نظر را بخوانید و در جریان جزییات بیشتر قرار بگیرید.

این روزها انواع مختلف گوشی‌های هوشمند با نمایشگر یکپارچه و بدون لبه وارد بازار شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به فبلت ۶.۳ اینچی «گلکسی نوت ۸» سامسونگ و گوشی ۵.۸ اینچی «آیفون ایکس» اپل اشاره کرد. ولی برای آنکه محصولات یاد شده را بخرید باید صدها دلار هزینه کنید و در نهایت تفاوت خاصی بین آنها نمی‌بینید.

در این میان شرکت چینی Mate 10 Pro حدود دو ماه قبل یک پرچمدار ویژه با نام Mate 10 Pro روانه بازار کرد که در زمینه زیبایی می‌تواند با بهترین محصولات موجود در بازار رقابت کند و به جز آن، گوشی هوشمند جدید شرکت هوآوی امکاناتی را شامل می‌شود که به جرات می‌توان گفت در هیچ گوشی هوشمند دیگری وجود ندارد. اگر بخواهیم به طور کلی این محصول را معرفی کنیم می‌توان گفت که این گوشی هوشمند بسیار زیبا طراحی شده است، نمایشگر آن اندکی انحنا دارد، بدنه و نمایشگر ضدخش ساخته شده‌اند، استاندارد ضدآب IP67 را شامل می‌شود و تنها گوشی روی زمین است که فناوری هوش مصنوعی را در اختیار صاحب خود می‌گذارد.

چرا Mate 10 Pro هواوی را می‌توان بهترین گوشی سال معرفی کرد؟

در قسمت پشت بدنه این گوشی هوشمند به راحتی می‌توانید با اندکی لمس کردن حسگر اثر انگشت را پیدا کنید تا از این طریق قفل نمایشگر باز شود. برای این گوشی پیشرفته ورودی هدفون در نظر گرفته نشده است و در مقابل شما می‌توانید با هدفون بی‌سیم از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. این گوشی هوشمند همچنین سیستم ورودی کارت حافظه میکرو-اس‌دی را هم شامل نمی‌شود و البته به واسطه حافظه د اخلی ۱۲۸ گیگابایتی خود نگرانی شما را در این زمینه برطرف کرده است. نمایشگر OLED این پرچمدار به گونه‌ای ساخته شده است که تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی پخش می‌کند و با تبعیت از استاندارد ۱۸:۹ فقط یک لبه باریک اطراف آن را دربر گرفته است. این مجموعه کامل و پیشرفته به جز استفاده روزمره برای کاربران سازمانی، انجام بازی‌های پیشرفته و تماشای فیلم‌های ویدیویی بسیار مناسب است.

رنگ‌های گوشی هوشمند Mate 10 Pro متنوع است و شما می‌توانید آن را متناسب با سلیقه خود خریداری کنید. برای دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند شرکت هوآوی از لنزهای Leica استفاده کرده است و دوربین اصلی آن دو لنز مجزا مجهز به فناوری OIS را شامل می‌شود که با ورودی f/1.6 بزرگترین دیافراگم تصویربرداری در بین همه گوشی‌های جهان را از آن خود کرده است. هر دو لنز دوربین اصلی این گوشی هوشمند فاصله کاننی ۲۷ میلیمتری دارند. در حالی که دوربین رنگی حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را شامل می‌شود، دوربین تک‌رنگ آن با کیفیت ۲۰ مگاپیکسلی تصویربرداری می‌کند.

چرا Mate 10 Pro هواوی را می‌توان بهترین گوشی سال معرفی کرد؟

شما با گوشی هوشمند Mate 10 Pro بهترین عکس‌های پورتره را می‌توانید تهیه کنید و اگر خروجی نهایی آن را با دیگر گوشی‌های مجهز به قابلیت پورتره مقایسه کنید متوجه خواهید شد این محصول تا چه اندازه باکیفیت‌تر عمل می‌کند. همچنین باید گفت که این گوشی هوشمند بهترین عکس‌های سیاه و سفید را تهیه می‌کند و به شما امکان می‌دهد بسیار حرفه‌ای عکاسی کنید.

قابلیت جدید بزرگنمایی در دوربین مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی اتفاقی است که سیستم تصویربرداری Mate 10 Pro را از تمام گوشی‌های موجود در بازار متمایز می‌کند. با این سیستم هوشمند شما می‌توانید بسته به فضایی که در آن قرار دارید و اشیائی که پیرامون شما قرار گرفته‌اند بهترین بزرگنمایی دیجیتالی را انجام دهید و بدون آنکه نگران خراب شدن کیفیت نهایی باشید، عکس‌های بسیار مناسب تهیه کنید.

چرا Mate 10 Pro هواوی را می‌توان بهترین گوشی سال معرفی کرد؟

این دوربین دیجیتالی به واسطه بهره‌مندی از سیستم هوش مصنوعی قادر است دیافراگم خود را به صورت خودکار متناسب با نور محیط تنظیم کند تا حتی در فضاهایی که کمترین نور وجود دارد هم بتوانید بهترین عکس‌ها را بگیرید. علاوه بر این، باید گفت که سیستم هوش مصنوعی قابلیت‌های سرگرم‌کننده فراوانی را هم برای عکاسی در اختیار شما می‌گذارد که بی‌تردید از آنها لذت خواهید برد.

اپلیکیشن مخصوص دوربین در این گوشی هوشمند قابلیت‌های بسیار ویژه و کاربردی را شامل می‌شود و رابط کاربری آن نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار حساس‌تر و کاربردی‌تر طراحی شده است. دوربین دیجیتالی اصلی این گوشی هوشمند به صورت مستقیم با سیستم هوش مصنوعی دستگاه در ارتباط است که البته فناوری هوش مصنوعی مبتنی بر تراشه مرکزی موسوم به Kirin 970 قابلیت‌های خود را ارایه می‌کند. با این توضیحات اگر به عنوان مثال قصد داشته باشید یک عکس نزدیک از یک گل تهیه کنید، دوربین به صورت خودکار گل را تشخیص می‌دهد و پس از آن در حالت ماکرو قرار می‌گیرد. همچنین اگر قرار باشد از میز شام خود عکس بگیرید، سیستم هوش مصنوعی غذاهایی که روی میز وجود دارد را به صورت جداگانه شناسایی می‌کند سپس برای آنکه بهترین عکس را تهیه کند به صورت خودکار در حالت افقی تنظیم می‌شود.

دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند قادر است تصاویر ویدیویی را با کیفیت ۴ هزار پیکسل تهیه کند و از این نظر می‌توان آن را در رده بهترین دوربین‌های موبایلی سال ۲۰۱۷ در نظر گرفت. با این وجود Mate 10 Pro با بهره‌مندی از سیستم هوش مصنوعی در رده بالاتری برای تصویربرداری قرار می‌گیرد و هیچ دوربین دیگری نمی‌تواند این قابلیت را به کاربران ارایه دهد.

چرا Mate 10 Pro هواوی را می‌توان بهترین گوشی سال معرفی کرد؟

باتری که شرکت هوآوی برای این گوشی هوشمند پیشرفته در نظر گرفته بسیار پرقدرت است. باتری این دستگاه در اصل ۴۰۰۰ میلی‌آمپری است و زمانی که به طور کامل شارژ شده باشد حتی اگر استفاده سنگین و متوالی از گوشی هوشمند کرده باشید به مدت دو روز نیازی به شارژ مجدد آن ندارید و البته اگر به صورت معمولی از این دستگاه استفاده کنید، تا یک هفته انرژی خواهید داشت. این باتری همچنین سیستم شارژ سریع دارند و بنابراین می‌توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه بیشتر از ۵۰ درصد ظرفیت آن را پر کنید.

در این گوشی هوشمند گزینه‌های کاربردی فراوان برای کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده است که می‌تواند عمر باتری را زیاد کند و البته این سیستم هم از قابلیت هوش مصنوعی بهره می‌برد. سیستم هوش مصنوعی با  تحلیل رفتارهای کاربر برای استفاده از اپلیکیشن‌ها، انرژی موجود در باتری را مدیریت می‌کند تا به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.

از دیگر قابلیت‌هایی که در این گوشی هوشمند به کار رفته است می‌توان به لایه محافظ «گوریلا گلاس ۵» برای نمایشگر، سیستم IR برای تبدیل شدن گوشی هوشمند به کنترل از راه دور تلویزیون، قاب محافظ موجود در جعبه برای بدنه و … اشاره کرد.

با همه این توضیحات می‌توان گفت Mate 10 Pro هوآوی یکی از بهترین، زیباترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌هایی است که طی سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار شد و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا