اپل به خاطر مشکلات آیفون‌های قدیمی از همه عذرخواهی کرد

شرکت اپل هم‌ اکنون با پرونده‌های قضای مطرح شده در زمینه کند شدن سرعت آیفون‌های قدیمی در مقابل دادگاه عالی آمریکا قرار گرفته و با انتشار نامه ای از مشتریان خود عذرخواهی کرده است.

موبنا – پس از آنکه اپل تایید کرد پردازنده آن در مدل‌های قدیمی‌تر گوشی هوشمند آیفون به مرور زمان کند می‌شود، این شرکت امروز یک نامه عذرخواهی را با عنوان «پیامی به مشتریان در مورد باتری‌ها و قابلیت‌های اجرایی آیفون» منتشر کرد. اپل در این نامه گفت این مسئله را می‌داند که ممکن است کاربران به این نتیجه رسیده باشند که شرکت مذکور باعث کندی گوشی‌های آنها شده است. به منظور پاسخ دادن به آن دسته از کاربرانی که تصور می‌کنند اپل با برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده در این زمینه مقصر است، این کمپانی اظهار داشته است که هرگز قصد چنین کاری را نداشته است تا عمر دستگاه‌ها و محصولات آن کاهش یابد.

شرکت اپل هم‌ اکنون با پرونده‌های قضای مطرح شده در زمینه کند شدن سرعت آیفون‌های قدیمی در مقابل دادگاه عالی آمریکا قرار گرفته است و در این پرونده‌ها گفته شده است که آیفون‌های قدیمی همزمان با عرضه مدل‌های جدیدتر این گوشی هوشمند با کاهش سرعت خود مواجه شده‌اند تا درخواست بازار برای خرید آیفون‌های جدید افزایش یابد. ولی این شرکت بزرگ فناوری ماجرا را به صورت متفاوت توضیح داده است.

شرکت اپل می‌گوید با گذشت زمان سیستم‌های شیمیایی موجود در باتری‌ها از جمله سیستم شارژ مجدد باتری که داخل بدنه آیفون کار گذاشته شده است شروع به تحلیل رفتن می‌کند و زمانی که گوشی هوشمند برای انجام کارهای پیچیده و سنگین نیاز به حداکثر انرژی دارد این مشکل بروز می‌کند. زمانی که باتری نمی‌تواند انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند، گوشی به صورت خود به خود خاموش می‌شود. با به‌روزرسانی سال گذشته سیستم عامل iOS 10.2.1، این پلتفرم به صورت خودکار حداکثر قابلیت‌های اجرایی در اجزای مختلف سیستم را مدیریت می‌کند تا جلوی خاموش شدن دستگاه گرفته شود.

شرکت اپل اعلام کرد به خوبی می‌داند کاربران گوشی‌های که از مدل «آیفون ۶» تا «آیفون ۶اس پلاس» وارد بازار شده است با این مشکل مواجه هستند و طی ماه‌های اخیر با کاهش سرعت دستگاه مواجه شده‌اند که این اتفاق کاملا عادی است. به گفته اپل کاهش موقت سرعت دستگاه زمانی صورت می‌گیرد که به‌روزرسانی سیستم عامل برای نصب نرم‌افزار جدید می‌گیرد و البته قرار است اختلالات نرم‌افزاری در این زمینه به زودی برطرف شود.

اپل به خاطر مشکلات آیفون‌های قدیمی از همه عذرخواهی کرد

با همه این توضیحات اپل اعلام کرد که این مسئله را با دقت بررسی می‌کند و به خوبی می‌داند که ماجرای خراب شدن باتری گوشی‌های قدیمی روز به روز بیشتر می‌شود. بیشتر گوشی‌هایی که با مشکلات اجرایی دستگاه مواجه شده اند و خاموش می‌شوند، هنوز باتری اورجینال و اصلی خود را شامل می‌شوند.

شرکت اپل توضیح داد برای آنکه بار دیگر اعتماد کاربران را به خود جلب کند دو راه پیش روی آنها قرار داده است:

  • هزینه تعویض باتری برای گوشی‌های قدیمی که دوره زمانی پشتیبانی از آنها تمام شده است ۵۰ دلار محاسبه می‌شود که برای جبران مشکل پیش آمده کاربران هم‌ اکنون می‌توانند باتری این دستگاه‌ها را با پرداخت ۲۹ دلار تعویض کنند. تخفیف تعویض باتری برای گوشی هوشمند «آیفون ۶» به بعد اعمال شده است و حتما باتری‌هایی با این قیمت تعویض می‌شوند که مشکل یاد شده را باعث شده باشند. شرکت اپل این طرح تخفیف را از ژانویه تا دسامبر ۲۰۱۸ اعمال می‌کند و به زودی جزییات بیشتر در این زمینه اعلام می‌شود.
  • از ابتدای سال ۲۰۱۸ شرکت اپل نسخه جدیدی از سیستم عامل iOS را منتشر می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات بیشتری در مورد سلامت باتری خود داشته باشند و با جزییات بیشتر بدانند که این باتری چگونه انرژی مورد نیاز گوشی آنها را تامین می‌کند. این به روزرسانی به صاحبان آیفون امکان می‌دهد که انرژی ذخیره شده در باتری آیفون تا چه اندازه باعث شده است کارایی دستگاه آنها کاهش یابد.

اپل در پایان نامه عذرخواهی خود نوشته است «ما هرگز کار کردن روی دستگاه‌ها و پشتیبانی از آنها را کنار نمی‌گذاریم. ما برای پاسخگویی به اعتماد شما و پشتیبانی از شما با عشق کار می‌کنیم –– و باید بدانید که ما هرگز نیاز نداریم با اختلال در دستگاه‌های قدیمی شما را مجبور کنیم دستگاه جدید خریداری کنید».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا