«تیم کوک» برای سال قبل ۱۳ میلیون دلار از اپل پاداش گرفت

آقای کوک در مجموع ۱۲.۸ میلیون دلار پاداش برای سال مالی ۲۰۱۷ دریافت کرد که این رقم از پاداش ۸.۷۵ میلیون دلاری سال قبل از آن ۴۷ درصد بیشتر بود.

موبنا – «تیم کوک» مدیرعامل اپل و دیگر مدیران ارشد این شرکت برای سال مالی ۲۰۱۷ پاداش بزرگ‌تر از سال قبل را دریافت کردند و این اتفاق به دنبال افزایش چشمگیر سود اپل و دستیابی به اهداف فروش آن در یک سال گذشته صورت گرفت. این اطلاعات را شرکت اپل با پر کردن فرم‌های مربوطه در کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده منتشر کرد.

آقای کوک در مجموع ۱۲.۸ میلیون دلار پاداش برای سال مالی ۲۰۱۷ دریافت کرد که این رقم از پاداش ۸.۷۵ میلیون دلاری سال قبل از آن ۴۷ درصد بیشتر بود.

موفقیت‌های اپل در سال ۲۰۱۷ به دنبال فروش قابل قبول سری گوشی‌های «آیفون ۷» صورت گرفت و در مجموع گوشی هوشمند آیفون در این سال مهم‌ترین منبع درآمد شرکت اپل بود. دیگر دستگاه‌های موفق این شرکت هر کدام به اندازه‌ای توانستند بر سود و درآمد اپل تاثیر بگذارند که از جمله آنها می‌توان به رایانه لوحی «آیپد پرو» و همچنین سرویس‌های محبوب و کاربردی از جمله «اپل موزیک»، «اپل پِی»، «آی‌تیونز» و … اشاره کرد.

«تیم کوک» برای سال قبل ۱۳ میلیون دلار از اپل پاداش گرفت

طی سال مالی ۲۰۱۷ شرکت اپل موفق شد درآمد سلانه خود را به ۲۲۹.۲ میلیارد دلار برساند و این در حالی بود که شرکت مذکور از قبل پیش‌بینی کرده بود در این سال در مجموع ۲۲۵.۲ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند. مجموع درآمدهای عملیاتی اپل طی سال مذکور ۶۱.۳ میلیارد دلار محاسبه شد که این رقم از ۵۷.۹ میلیارد دلار سال قبل از آن بیشتر بود.

رشد چمشگیر درآمدهای اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی در شرایطی صورت گرفت که این شرکت طی سال ۲۰۱۶ نتوانست به اهداف مالی از پیش تعیین شده برسد. «تیم کوک» در سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل ناتوانی در کسب  درآمد مناسب در شرکت اپل با کاهش ۱۵ درصدی پاداش خود مواجه شد و بر اساس اسناد ثبت شده اعلام شد که اپل طی این دوره زمانی موفق نشده است اهداف مالی را محقق کند و فروش آیفون در کشور چین به عنوان بزرگترین قطب گوشی هوشمند جهان کندتر از حد معمول بوده اس.

لازم به ذکر است آقای کوک به جز پاداشی که اعلام کرده است، حدود ۲.۹ میلیون سهام شرکت اپل را هم در اختیار دارد که ارزش آنها در مجموع حدود ۵۰۰ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا