این دستگاه فقط یک گوشی هوشمند نیست: Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

اگر سیستم تبدیل USB-C به HDMI شما پورت‌های اضافی USB را هم در اختیار دارد، شما همچنین این امکان را در اختیار خواهید داشت تا صفحه‌کلید و موشواره‌ سخت‌افزاری را هم متصل کنید.

موبنا – اگرچه هر گوشی هوشمند جدیدی که وارد بازار می‌شود قابلیت‌ها و نوآوری‌هایی را با خود به همراه می آورد، ولی Mate 10 Pro هوآوی امکاناتی در خود جا داده است که می‌توان آنها را منحصر به‌فرد خواند. اگرچه با خرید این دستگاه موبایلی یک گوشی هوشمند پیشرفته و حرفه‌ای در اختیار خواهید داشت، ولی بهتر است بدانید که این دستگاه فقط یک هوشمند نیست و از آن می‌توانید به عنوان یک رایانه شخصی رومیزی هم استفاده کنید.

ممکن است تصور کنید که سامسونگ چند ماه قبل با عرضه «گلکسی اس۸» امکان تبدیل شدن گوشی هوشمند به رایانه شخصی را فراهم کرد. ولی فرآیندی که این دو محصول برای ارایه خدمات رایانه‌ای دنبال میکنند کاملا متفاوت است و هوآوی نوآوری در اختیار شما می‌گذارد که تا پیش از این تصورش را هم نمی‌کردید.

شرکت سامسونگ گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» را به گونه‌ای طراحی کرده است که اگر تمایل داشته باشید از آن در قالب رایانه رومیزی استفاده کنید می‌بایست یک ابزار ویژه که قیمت آن ۱۰۰ دلار است را بخرید و گوشی را به آن متصل کنید. در عوض، Mate 10 Pro هوآوی به هیچ گنه ابزار جانبی نیاز ندارد و تنها کافی است که آداپتور معمول برای اتصال ورودی USB-C به HDMI مورد استفاده قرار بگیرد.

این دستگاه فقط یک گوشی هوشمند نیست: Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

به محض آنکه گوشی هوشمند Mate 10 Pro خود را به ورودی HDMI متصل می‌کنید، یک رایانه شخصی پیشرفته و مجهز در اختیار خواهید داشت. شرکت هوآوی می‌گوید از زمان اتصال این کابل تنها ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا گوشی هوشمند در قالب یک رایانه شخصی خدمات خود را ارایه دهد.

از این مرحله به بعد همه قابلیت‌های Mate 10 Pro هوآوی شبیه به رایانه‌های شخصی ویندوزی یا مک است که تاکنون از آن استفاده کرده‌اید. برای استفاده از گوشی هوشمند مذکور در این حالت انواع مختلف اپلیکیشن‌های کاربردی، از مرورگر اینترنتی کروم گرفته تا گالری تصاویر و … در نظر گرفته شده است و شما در گوشه پایین و سمت چپ نمایشگر یک کلید وژه برای باز کردن دیگر اپلیکیشن‌ها در اختیار دارید و این در حالی است که گوشه سمت راست ظرفیت باقیمانده از باتری و حالت اتصال به شبکه مخابراتی را نمایان می‌کند. این گوشی هوشمند امکان اتصال بی‌سیم به صفحه کلید و موشواره را هم فراهم می‌آورد تا به جز نمایشگر بزرگ، دیگر قابلیت‌های رایانه‌ای را هم به کار بندید.

این دستگاه فقط یک گوشی هوشمند نیست: Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

اگر قرار باشد با گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» سامسونگ این تجربه را رقم بزنید می‌بایست از ابزار جانبی شرکت کره‌ای موسوم به Dex استفاده کنید و در پرچمدار هوآوی به هیچ ابزار دیگری نیاز ندارید. در مجموع زمانی که Mate 10 Pro به یک رایانه رومیزی تبدیل می‌شود تمام اپلیکیشن‌های موبایلی که در اختیار داشتید را روی رایانه بزرگ مشاهده می‌کنید و می‌توانید آنها را با اندازه بزرگتر مورد استفاده قرار دهید. از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی گرفته تا مرورگرهای اینترنتی و … به راحتی در این حالت باز می‌شوند و قابلیت‌های خود را ارایه می‌دهند.

این دستگاه فقط یک گوشی هوشمند نیست: Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

با این گوشی هوشمند شما تراشه پرقدرت Kirin 970 را به همراه رم ۶ گیگابایتی در اختیار دارید و توان کافی برای پردازش داده‌ها و حافظه داخلی برای انجام فعالیت‌های رایانه ای هم پیش‌بینی شده است. با این شرایط به راحتی می‌توانید صفحات اینترنتی باز شده در مرورگر اینترنتی کروم را حرکت دهید و حتی سایت‌های اینترنتی سنگین را هم با سرعت قابل قبول باز کنید. این تجربه واقعا شگفت‌انگیز است و بدون شک می‌توان گفت هیچ گوشی هوشمند دیگر چنین قابلیتی در اختیار شما قرار نمی‌دهد. با قرار دادن گوشی هوشمند Mate 10 Pro در حالت رایانه شخصی این امکان برای شما فراهم می‌شود تا بتوانید تصاویر متحرک توئیتر را به راحتی مشاهده کنید، ویدیوهای یوتیوب را اجرا کنید و همه قابلیت‌های لپ‌تاپ خود را در اختیار داشته باشید.

این دستگاه فقط یک گوشی هوشمند نیست: Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

اگر سیستم تبدیل USB-C به HDMI شما پورت‌های اضافی USB را هم در اختیار دارد، شما همچنین این امکان را در اختیار خواهید داشت تا صفحه‌کلید و موشواره‌ سخت‌افزاری را هم متصل کنید تا تجربه رایانه‌ای کاملا واقعی داشته باشید. با این وجود بدون ابزارهای مذکور هم می‌توانید از طریق رابط کاربری تعریف شده این گوشی هوشمند را پس از اتصال به نمایشگر، در این شرایط به کار بندید.

این دستگاه فقط یک گوشی هوشمند نیست: Mate 10 Pro هوآوی (+عکس)

باید اعتراف کرد بیشتر کاربران تمایلی به خرید ابزار جانبی Dex و تبدیل گوشی هوشمند سامسونگ به رایانه شخصی ندارند. زیرا این کار هزینه‌بر است و در همه شرایط نمی‌توان این ابزار جانبی را با خود حمل کرد. نکته مهم برای تبدیل گوشی هوشمند به رایانه شخصی این است که در هر مکان و زمانی قابلیت مذکور در اختیار شما قرار گیرد و Mate 10 Pro این امکان را به راحتی فراهم می‌کند. شما برای این کار فقط یک آداپتور کوچک و ساده HDMI نیاز دارد که در تمامی تلویزیون‌ها موجود است و بنابراین هرگز به مشکل برنمی‌خرید.

توجه داشته باشید حتی در شرایطی که از Mate 10 Pro به عنوان یک رایانه رومیزی استفاده می‌کنید، قابلیت‌های تعریف شده برای گوشی هوشمند کاملا فعال است تا به راحتی بتوانید به تماس‌های دریافتی، پیام‌ها و … پاسخ دهید. در این حالت شما به راحتی می‌توانید با گوشی خود تماس برقرار کنید، با آن عکس بگیرید و در اینستاگرام مطالب خود را منتشر کنید. در مقابل، زمانی که گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» یا «گلکسی نوت۸» از طریق دستگاه Dex به نمایشگر متصل می‌شوند، به طور کامل قفل می‌شوند و دیگر نمی‌توان از آنها به عنوان یک گوشی هوشمند استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا