HTC لامپ هوشمند با قابلیت تشخیص علایم حیاتی تولید می‌کند

این فناوری به گونه‌ای ساخته شده است که همچنین می‌تواند فردی که روی صندلی نشسته است را تشخیص دهد و اگر او برای مدت طولانی بی حرکت نشسته باشد، شرایط حیاتی او را تحلیل کند.

موبنا – یکی از شرکت‌هایی که زمانی بهترین طراحی برای گوشی‌های هوشمند را ارایه می‌کرد هم‌اکنون به این مسئله فکر می‌کند که در زمینه تولید دیگر دستگاه‌های الکترونیکی هم گام بردارد و ابزار را برای زندگی روزمره در اختیار ما بگذارد. شرکت اچ‌تی‌سی که از فناوری‌های خود برای توسعه هدست واقعیت مجازی Vive VR استفاده کرده است، هم‌اکنون تصمیم به ساخت لامپ‌های هوشمند دارد.

لامپ هوشمندی که HTC در حال ساخت آن است به گونه‌ای طراحی شده است که اگر فردی زمین بخورد از این مسئله مطلع می‌شود و به سرعت فضا را روشن می‌کند. اگر این اتفاق صورت گیرد، آنتن متحرک مخصوص این لامپ فعال می‌شود و همه علایم حیاتی مربوط به او را مورد تحلیل قرار می‌دهد تا متوجه شود که شخص زنده است یا جان باخته است.

HTC لامپ هوشمند با قابلیت تشخیص علایم حیاتی تولید می‌کند

این فناوری به گونه‌ای ساخته شده است که همچنین می‌تواند فردی که روی صندلی نشسته است را تشخیص دهد و اگر او برای مدت طولانی بی حرکت نشسته باشد، شرایط حیاتی او را تحلیل کند. قابلیت «هشدار دهنده در حالت نشسته» که برای این لامپ هوشمند تعریف شده است به افرادی که در اتاق نشسته‌اند اعلام می‌کند که نشستن در یک حالت برای مدت طولانی رفتار سالم نیست و آنها را آگاه می‌سازد که از این حالت خارج شوند.

HTC لامپ هوشمند با قابلیت تشخیص علایم حیاتی تولید می‌کند

در این شرایط لامپ هوشمند یک پیام هشدار دهنده به فرد می‌فرستد که این اتفاق از طریق اپلیکیشن مربوطه انجام می‌شود. این اپلیکیشن همچنین به صورت خودکار می‌تواند با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرد و اگر تشخیص دهد که فرد پس از زمین خوردن آسیب دیده است یا علایم حیاتی در آن وجود ندارد، پزشکان مربوطه را مطلع کند.

شرکت HTC که هم‌اکنون یکی از زیرمجموعه‌های گوگل محسوب می‌شود تصمیم دارد به جز تولید گوشی‌های هوشمند در زمینه ابزارهای هوشمند خانگی هم فعالیت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا